Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در ترکیه با بیان اینکه روز قدس امسال اولین روز قدس بعد از پرده‌برداری از معامله قرن است،گفت:فرصت خوبی است که ملت‌ها و دولت‌های مسلمان یک صدا دوباره انزجار خود را از چنین طرحی اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمد فرازمند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در نشستی خبری در آستانه روز جهانی قدس عنوان کرد: جمعه پایانی ماه رمضان هر سال به عنوان روز قدس از سوی مسلمانان و ملت‌های منطقه گرامی داشته می‌شود و این مناسبت فرصت خوبی برای دفاع از قضیه فلسطین و مظلومیت خواهران و برادران فلسطینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال شرایط ویژه‌ای را برای برگزاری این روز داریم، اولا امسال به جای یک روز یک هفته به عنوان گرامیداشت روز قدس تعیین شده است، چون جمعه مصادف با ۱۵ ماه می سالگرد روز نکبت بود و یک هفته برگزاری مراسم‌های مختلف را برای بزرگداشت قضیه فلسطین داریم و از سوی دیگر شرایط همه گیری ویروس کرونا است که مناسبت‌ها اکثرا به صورت غیرحضوری و ویدیو کنفرانس و ... برگزار می‌شود.

سفیر ایران در آنکارا به تحولات ۲ سال گذشته درباره قضیه فلسطین نیز اشاره کرد که هوشیاری و پرداختن به موضوع فلسطین را اجتناب ناپذیر کرده و گفت: در ژانویه ۲۰۲۰ از طرح توطئه آمیز معامله قرن با حضور رئیس جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرده‌برداری شد و بالاخره آن چیزی را که انتظار می‌رفت و رئیس جمهور آمریکا در کمپین انتخاباتی خود وعده داده بود، عملی کرد.

*ملت‌ها و دولت‌های مسلمان یک صدا انزجار خود را از معامله قرن اعلام کنند

وی ادامه داد: بعد از اعلام معامله قرن شاهد موضع گیری اکثر کشورهای اسلامی، سازمان‌های مردم نهاد و احزاب در کشورهای اسلامی از جمله ایران و ترکیه بودیم و همچنین ملت فلسطین و احزاب و گروه‌های فلسطینی و دولت‌های اسلامی یک صدا این طرح را رد کردند. لذا روز قدس امسال اولین روز قدس بعد از پرده‌برداری از معامله قرن و فرصت خوبی است که یک بار دیگر ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و سازمان‌ها و احزاب یک صدا دوباره انزجار و عدم تایید خود را از چنین طرحی اعلام کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان عنوان کرد: رژیم صهیونیستی قصد دارد امسال از درگیری دنیا در پاندمی کرونا استفاده و در این شرایط آنچه را که تحت عنوان معامله قرن پخت و پز کردند را به اجرا بگذارد و به خصوص برای الحاق سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری طرحی را در دست دارد که این سرزمین‌ها را به این رژیم ملحق کند.

فرازمند خاطرنشان کرد: ملت‌های مسلمان دنیا باید بدانند نه غرب و نه اسرائیل در شرایط قدرت نیستند و قدرت اسرائیل به اندازه گذشته نیست و مسلمانان در شرایط بسیار خوبی هستند و نباید اجازه دهند درگیری دنیا با کرونا باعث شود نیات رژیم صهیونیستی به وقوع بپیوندد.

وی افزود: برای اینکه نشان دهیم در هیچ شرایطی از مسئله فلسطین غافل نیستیم، امسال باید روز قدس را با شکوه و عظمت بیشتر و با صدای بلندتری برگزار و حمایت خودمان را از مسئله فلسطین و مردم فلسطین به دنیا اعلام کنیم.

*قاسم سلیمانی یکی از یاران پر و پا قرص قضیه فلسطین و مقاومت اسلامی

سفیر ایران در ترکیه گفت: امسال اولین روز قدسی است که بدون حضور یکی از مدافعان سرسخت مقاومت اسلامی در قضیه فلسطین برگزار می‌شود، این اولین روز قدسی است که پس از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌شود. 

به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: قاسم سلیمانی در طول ۴۰ سال گذشته یکی از یاران پر و پا قرص قضیه فلسطین و مقاومت اسلامی بود، ولی همانطور که شهادت سپهبد سلیمانی باعث نشد که آمریکا به اهدافش در عراق و سوریه دست یابد و مقاومت همچنان زنده مانده است، در مسئله فلسطین نیز شهادت ایشان موجب اوج گیری بیشتر مقاومت و عزم بیشتر یاران سردار سلیمانی برای کمک به قضیه فلسطین و زنده نگهداشتن قضیه فلسطین خواهد بود.

این دیپلمات ایرانی ادامه داد: این شهادت یکی از عواملی است که باعث می‌شود معامله قرن به سرانجام نرسد. خون سردار سلیمانی در حمایت از مقاومت کمتر از حضور ایشان و فعالیت‌های ایشان نقش نداشته و نخواهد داشت.

سفیر ایران در ترکیه گفت:‌ رهبران مقاومت اسلامی و مقاومت فلسطین در مراسم تشییع بی نظیر سردار سلیمانی حضوری پررنگ داشتند و این مراسم به خودی خود نشان داد که چقدر مقاومت اسلامی و خدمتگزاران به مقاومت اسلامی در دل ملت‌های منطقه جا دارند.

*آزادی کامل فلسطین سرلوحه مقاومت اسلامی و ملت‌های مسلمان قرار بگیرد

فرازمند همچنین در پاسخ به سوالی عنوان کرد: پیام هر مسلمان و آزاده خواهی در قبال مسئله فلسطین روشن و متحد است. تسلیم امر واقع نباید بشویم. رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ زمان آغاز اشغالگری تاکنون قدم به قدم کشورها و جامعه بین‌المللی را در مقابل امر واقع قرار داده و انتظار داشته که طرف مقابل تسلیم امر واقع بشود و قدم به قدم از آرمان خودش که آزادی کامل فلسطین است دست بردارد.

فرازمند افزود: رونمایی از طرح معامله قرن در سال ۲۰۲۰ نشان داد که عقب نشینی‌ها و سازش‌هایی که در دوره‌های گذشته در کمپ دیوید در موافقتنامه های مادرید و توافق اسلو و توافق طائف انجام شد منجر به پایان ظلم و ستم رژیم صهیونیستی نشد.

وی تصریح کرد: آزادی کامل فلسطین باید سرلوحه مقاومت اسلامی و ملت‌های مسلمان قرار بگیرد و از این فرصتی که به وجود آمده که همه جهان در مقابل یکجانبه‌گرایی آمریکا هوشیار شدند ملت‌‌های مسلمان نیز استفاده کرده و تسلیم امر واقع نشوند.

*طرح دموکراتیک و عادلانه ایران برای قضیه فلسطین

سفیر ایران در آنکارا اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران یک راه‌حل دموکراتیک و عادلانه را از سالیان قبل اعلام کرد و از طرف رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران اعلام شده و آن راه‌حل برگزاری یک رفراندوم و مشارکت همه ساکنان اصلی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی است و این یک راه‌حل انسانی، عادلانه و دموکراتیک است و ملت‌های اسلامی، احزاب و گروه‌ها اگر به چنین راه‌حل‌هایی متوسل شوند بسیار بیشتر از راه‌حل‌های سازشکارانه تامین کننده منافع فلسطین و ملت‌های اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد فرازمند سفیر ایران در ترکیه روز قدس فلسطین مقاومت اسلامی رژیم صهیونیستی سفیر ایران معامله قرن قضیه فلسطین اولین روز قدس مسئله فلسطین اعلام کنند امر واقع یک صدا راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد

به گزارش روز دوشنبه پایگاه النشره، سید «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: سلاحی که ما در اختیار داریم برای نمایش دادن نیست بلکه برای جبهه و جنگ و دفاع از سرزمین و ملت ما و یاری مظلومان در فلسطین وغزه است.

وی به ستمی اشاره کرد که بر فلسطین و فلسطنیان در حال حاضر روا داشته می‌شود و گفت: فلسطینیان و ساکنان غزه طی هفت ماه گذشته در معرض ظلمی قرار دارند که در صد سال اخیر بی سابقه است. ما از ابتدا جنگ غزه یاور مظلوم و دشمن ظالم بوده‌ایم. ما شهدایی در این راه داده‌ایم. این موضوعی دینی، انسانی و اخلاقی با ابعاد مختلف است و هرآنکه در برابر این دشمن بایستد و شهید شود در راه خدا به شهادت رسیده است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان بیان کرد: در حال حاضر ظالمان در دنیا حاکم هستند و بر همه اوضاع مسلط هستند و زشتی و پلیدی را ترویج می‌دهند.

وی ضمن تاکید بر تداوم رویارویی با اشغالگران، سکوت جامعه جهانی در قبال کشتار زنان و کودکان در غزه را به شدت محکوم کرد.

صفی الدین گفت: روزانه صد‌ها نفر که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، شهید می‌شوند و وجدان جهانی در خواب و سکوت به سر می‌برد. شعار‌های حقوق بشری که گوش فلک را پر کرده‌اند، کجاست؟ تفاوتی میان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نیست و هر دو بر کشتار و کوچاندن ساکنان غزه توافق دارند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله به واکنش تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ایران را کشوری مقتدر دانست که حمایت گسترده‌ای از مقاومت و فلسطین دارد.

وی در پایان گفت: ما از رویکرد مقاومتی در فلسطین، در لبنان و در منطقه دست برنمی‌داریم و این رویکرد و ضربات دردناک تا زمان زوال رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت. هر آنکه به دنبال شکست مقاومت لبنان است، در توهم به سر می‌برد. ما از تمام توان تسلیحاتی خود استفاده نکرده‌ایم و آماده مقابله با هر تجاوزی هستیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • سردبیرالاخبار: عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را ثابت کرد
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • اجرای عملیات وعده صادق نشانه اعتماد به نصرت الهی
  • صفی الدین: عملیات «وعده صادق» ایران اتفاق بزرگی است
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد