Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:41:42 GMT

حضور ۳۰۴ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های همدان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۸۴۲۷

حضور ۳۰۴ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اعلام کرد: در حال حاضر ۳۰۴ زندانی به علت عدم توانایی پرداخت دیه برای جرائم غیرعمد در زندان های استان همدان به سر می برند.

یدالله روحانی‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از تعداد هشت نفر خانم و ۲۹۶ نفر آقا هستند، افزود: از این تعداد سه نفر به علت تصادف، سه نفر حوادث کارگاهی و جرائم شبه عمد، ۲۶۲ نفر به علت بدهی، ۳۵ نفر به علت عدم پرداخت مهریه و یک نفر به علت عدم توانایی در پرداخت نفقه در زندان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمترین مبلغ بدهی این زندانیان ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بیشترین مبلغ دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: اگر به صورت میانگین هر نفر ۵۰ میلیون تومان بدهی داشته باشد بری آزادی تمامی این افراد ۱۵ میلیارد تومان بودجه لازم است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: اولویت ستاد دیه برای آزادی زندانیان با خانم ها و افرادی است که مدت بیشتری در زندان به سر می برند.

روحانی منش درباره برگزاری جشن گلریزان سال ۹۹ در شرایط کرونایی گفت: در حال حاضر به علت شیوع کروناویروس و ممنوعیت تجمعات، امکان برگزاری مراسم گلریزان مانند سال های قبل وجود ندارد.

وی ادامه داد: از طریق نصب بنر و بیلبورد در سطح شهر و اطلاع رسانی در شبکه های مجازی به هم استانی های عزیز اطلاع داده ایم که برای شرکت در این امر خداپسندانه مبلغ مورد نظر خود را به شماره کارت ۶۰۷۳۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملت به نام ستاد دیه استان همدان واریز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زندانیان جرائم غیرعمد ستاد ديه آزادی زندانیان غیر عمد استان همدان نفر به علت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی به صورت سرزده در منزل یکی از خانواده‌های کم‌برخوردار زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان اردبیل حضور یافت و ضمن دلجویی و حمایت‌ معیشتی و قضایی، زمینه بازگشت دوباره سرپرست خانوار به جمع خانواده‌اش را فراهم کرد.
این زندانی جرایم غیرعمد و مالی که از چندین ماه پیش در حال سپری کردن دوران محکومیتش بود، همزمان با حضور دادستان اردبیل و همراهان در منزلش و دستور واریز مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ستاد دیه به منظور پرداخت بدهی‌اش آزاد شد.
آفاقی و همراهان همچنین در جریان دیدار با خانواده این مددجوی زندانی چند قلم لوازم منزل، بسته کمک معیشتی، هدیه نقدی (یک فقره کارت بانکی)، بسته‌های نوشت‌افزار و اقلام فرهنگی در قالب کمک‌های مومنانه اهدا کردند.
دیدار دادستان اردبیل با خانواده‌های زندانیان کم‌برخوردار به‌صورت هفتگی انجام می‌شود و در جریان آن با همکاری نیکوکاران نیک‌اندیش و سایر نهادهای حمایتی و دولتی در صورت نیاز نسبت به ارایه خدمات مددکاری و مشاوره‌ای یا بررسی پرونده‌های قضایی زندانیان نیز مسائلی مانند ایجاد اشتغال خانگی برای آنها اقدام می‌گردد.

دیگر خبرها

  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند