Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام شورای عالی قرآن از عملکرد سازمان اداری و استخدامی کشور برای عدم اعطای مزایای قانونی به قاریان و مدرسان دارای مدرک تخصصی قرائت قرآن انتقاد کرد. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری نهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن‌کریم صبح امروز به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن و محمدتقی میرزاجانی معاون اجرایی شورای عالی قرآن و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرابی با اشاره به پیشینه این طرح گفت: برگزاری دوره‌ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان قرآن‌کریم بر اساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از حدود یک‌ دهه پیش، به شورای عالی قرآن واگذار شد. در هشت دوره گذشته، حدود 350 نفر از قاریان و مدرسان  که شامل 223  قاری و 120 مدرس است، موفق شدند گواهینامه درجات یک تا چهار را به‌دست بیاورند.

وی ادامه داد: 85 درصد دریافت‌کنندگان مدارک، آقایانند و 17 درصد آن را خواهران قاری و مدرس‌ دریافت کرده‌اند. بر اساس مصوبه سال 1397 شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار شد به آن دسته از اساتیدی که بالای 50 سال سن دارند بر اساس ارزیابی‌های غیرآزمونی، گواهینامه اعطا کنیم. شورای عالی قرآن دو مرتبه فراخوان عمومی و موردی در این خصوص داده است. افرای که داوطلب بودند، مدارک را ارسال کردند و در جلسات متعددی که در شورای ارزیابی برگزار شد، حدود 90 درصد آنها مشمول دریافت گواهینامه تخصصی شدند.

قائم مقام شورای عالی قرآن با ابراز گلایه از سازمان اداری و استخدامی کشور درباره عدم تخصیص مزایای قانونی به قاریان و مدرسان دارای رتبه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، قاریان دارای رتبه و درجه از طرح ارزیابی قاریان و مدرسان که در ادارات و دستگاه‌های دولتی مشغول‌اند باید از مزایای قانونی‌شان بهره‌مند شوند. تاکنون برخی از این امتیازات و تسهیلات محقق شده است اما برخی از آن هنوز به مرحله اجرا نرسیده است؛ امتیازاتی که بر اساس مصوبه رسمی باید به دارندگان مدارک تخصصی قاریان و مدرسان داده می‌شد که برخی از آن مزایای استخدامی در ادارات دولتی است.

وی در این باره افزود: افرادی که در پست‌های مرتبط با حوزه قرآن در ادارات و دستگاه‌ها مشغول به فعالیت‌اند باید از مزایای قانونی برخوردار شوند  که گاهی در ارتقای رتبه‌های کارمندی آنها اثرگذار است. تحقق این موضوع، مستلزم آن است که سازمان اداری و استخدامی کشور، آئین‌نامه اجرایی این بند از مصوبه را که دستگاه‌ها را ملزم به انجام آن می‌کند، تدوین و ابلاغ کند اما سازمان امور استخدامی کشور با همه پیگیری‌های صورت‌گرفته، هنوز این آئین‌نامه را ابلاغ نکرده است.

وی به نهمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن‌کریم اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام و ارسال آثار به دبیرخانه نهمین دوره‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان قرآن‌کریم از مدتی پیش آغاز شد که با اتمام مهلت ثبت‌نام، قاریان و مدرسان بر اساس آثار ارسالی، توسط کارشناسان سطح‌بندی مقدماتی می‌شوند.

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT11 واژه های کاربردی مرتبط قرآن کریم شورای عالی قرآن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرآن کریم شورای عالی قرآن قرآن کریم شورای عالی قرآن قاریان و مدرسان شورای عالی قرآن مزایای قانونی استخدامی کشور بر اساس مصوبه مدرک تخصصی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کردک در حال حاضر ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان وجود دارد و بیش از ۲۵۰۰ جلسه قرآن به صورت روزانه در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

مسؤول دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نوزدهمین آزمون سراسری مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم در سه رشته ۱۰ جز و ۲۰ جز و کل قرآن همزمان با سراسر کشور روز ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: اعطا مدرک تخصصی یکی از خدمات ویژه است که برای حافظان در نظر گرفته شده است و در این مرحله نوزدهمین آزمون برگزار خواهد شد.

رمضانی بیان کرد: حافظانی که اهتمام به حفظ قرآن داشته باشند برای ۱۰ جز مدرک دیپلم علوم قرآنی، ۲۰ جز مدرک لیسانس علوم قرانی و حفظ کل مدرک دکترا داده می‌شود.

خراسان رضوی دارالقران ایران است

مسؤول دارالقران اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی دارالقران ایران است، گفت: هیچ استانی این حجم از قاریان و حافظان را ندارد و در این آزمون با ۱۶۱۷ نفر ثبت نام رتبه اول را در کشور از نظر تعداد شرکت کننده داریم.

وی از افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی نسبت به سالهای گذشته خبر داد و افزود: آزمون در هفت حوزه تربت جام، سبزوار، نیشابور، کاشمر، خواف و مشهد در ۲ حوزه خواهران و برادران برگزار می‌شود که در سالهای قبل فقط یک حوزه در استان داشتیم.

رمضانی گفت: برای شرکت در آزمون تأمین هزینه‌های برگزاری از خود حفاظ مبلغی گرفته شود، ولی علی رغم این موضوع تعداد بیشماری شرکت کردند.

کد خبر 6086796

دیگر خبرها

  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود