Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@23:52:28 GMT

سرخ‌پوشان در آزمایش تشخیص کوید 19 شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۸۶۰۴

سرخ‌پوشان در آزمایش تشخیص کوید 19 شرکت کردند

اعضای تیم فوتبال پرسپولیس تهران در آزمایش تشخیصی کرونا شرکت کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، اعضای کادر فنی، مدیر تیم، کادر پزشکی، تدارکات و دیگر عوامل تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 11 امروز برای نمونه‌گیری جهت آزمایش تشخیصی ویروس کوید 19 و آزمایش تشخیص پادتن در مجموعه ورزشی درفشی‌فر  حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این دو آزمایش ضمن مشخص کردن وضعیت فعلی اعضای تیم، مشخص خواهد کرد که آیا در این مدت به این بیماری مبتلا شده‌اند یا نه.  اعضای تیم پس از نمونه برداری به منظور جلوگیری از تجمع، بلافاصله محل را ترک می‌کردند.

قرار است نفراتی از تیم که به هر دلیل امروز امکان حضور آن‌ها برای نمونه گیری فراهم نمی‌شود، در روزهای آینده با هماهنگی کادر پزشکی برای انجام آزمایش اعزام شوند. بازیکنان خارجی تیم نیز چنین شرایطی دارند.  بازیکنان تیم هم قرار است از ساعت 12 برای این تست حضور پیدا می‌کنند.
 
 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA

حسام شعبانی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید محصولات آزمایشگاهی تشخیص تقلب‌های غذایی و محصولات ژنتیکی دستکاری‌شده از طریق DNA درباره محصولات تولید شده در این شرکت به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا توضیح داد: درحال حاضر، این شرکت، تنها شرکت دارنده مجوز آزمایشگاه‌های تشخیص برنج تقلبی داخلی و وارداتی با عنوان «ژنوتایپینگ» یا روش تشخیص اصالت برنج از طریق انگشت‌نگاری در جهان است. 

وی به آخرین دستاورد این شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید کیت‌های تخصصی تشخیص تقلب مواد غذایی بر پایه DNA، اشاره کرد و گفت: خط تولید کیت‌های تشخیص تقلب موادغذایی، توسط متخصصان این شرکت با هدف استفاده گسترده در کارخانه‌های تولیدکننده موادغذایی، راه‌اندازی شد. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: اما به دلایل گوناگون، ازجمله شرایط اقتصادی، شرایط نظارتی و سیاست‎های کلان، این کیت‌ها در کشور رواج پیدا نکرد. 

شعبانی درباره تولید کیت‌های عفونی پزشکی برای انسان توسط این شرکت توضیح داد: بعد از توقف تولید کیت‌های تشخیص تقلب‌های غذایی براساس دی‌ان‌ای، به دنبال کیت‌های عفونی پزشکی انسانی رفتیم. 

این فناورحوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، توضیحات بیشتری درباره کیت‌های تشخیص تقلب غذایی بر پایه DNA ارائه کرد و گفت: نوع دی‌ان‌اِی، براساس کلیدواژه‌هایی که برای هر موجود زنده‌ای دارد برای تشخیص موادغذایی به کار می‌آید.

وی افزود: برای نمونه، جهت تشخیص تقلب‌های غذایی در سوسیس و کالباس از دی‌ان‌ای حیوان خوک، استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به عدم‌تجاری‌سازی این کیت‌های تشخیص‌دهنده تقلب‌های مواد غذایی افزود: به دلایل بسیاری از جمله بی‌توجهی به کیفیت در کشور ما، مشکلات ارزی و برخی قوانین سخت‌گیرانه، رقابت سالم و درستی برای تجاری‌سازی کیت‌های تشخیص دهنده بر پایه دی‌ان‌ای داخلی شکل نگرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور دو روزه رییس جمهور و اعضای هیأت دولت در استان سمنان
  • ملی پوشان ریکرو فردا راهی چین می‌شوند
  • استقبال خوب هواداران استقلال از بازی فردا
  • مرادخانی: اسکیت هنری جای پیشرفت دارد/ آرزویم حضور روی سکوی قهرمانی جهان است
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • معرفی ملی‌پوشان آب‌های آرام ایران در انتخابی المپیک
  • استقلال سبزپوش شد/ حضور بازیکنی با یک چشم + عکس
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA