Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، یحیی عسیری، رئیس سازمان حقوق بشری «قسط» (سازمانی عربستانی که در لندن دفتر دارد) دولت آمریکا را به حمایت از دولت عربستان در قبال دریافت رشوه متهم کرد.

او گفت: پول عربستان سعودی بر تصمیم‌های دولت آمریکا تاثیر آشکاری دارد و دونالد ترامپ هنگامی که می‌خواهد از مواضع عربستان حمایت کند- با چشم‌پوشی از منافع آمریکا- این کار را در مقابل رشوه انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان حقوق بشری افزود: رشوه دادن عربستان ضرورتا به شیوه معمول آن نیست بلکه قرارداد‌های اسلحه نیز نوعی رشوه است، زیرا مشخص است که عربستان این نوع سلاح‌ها را بکار نمی‌گیرد و آن‌ها را نمی‌خواهد.

شبکه «الجزیره» در برنامه «ماوراء الخبر» به مسئله اخراج «استیو لینیک»، بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا نیز پرداخت چرا که وی در حال بررسی قرارداد‌های فروش سلاح به عربستان و امارات بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز (یک‌شنبه) در حکمی بازرس کل وزارت امور خارجه این کشور را که تحقیقاتی را در خصوص مایک پمپئو -وزیر امور خارجه آمریکا- آغاز کرده بود، برکنار کرد. این اقدام ترامپ به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و در پی آن کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان اعلام کرد درباره اخراج لینیک تحقیق خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان سعودی دونالد ترامپ قرارداد تسلیحاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان گفت مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان براساس شریعت تأمین می‌شود.

مجاهد گفت آنچه در امریکا و سایر کشورهای غربی، فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده است با افغانستان فرق می‌کند و غربی‌ها نباید فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل کنند.

این در حالی است که وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه خود که روز گذشته منتشر شده است ادعا کرد در سال گذشته میلادی به نقض حقوق بشر، از جمله مجازات بدنی افراد متهم به رفتارهای غیراخلاقی در افغانستان ادامه داده‌اند.

بر بنیاد ادعاهای مطرح‌شده در گزارش وزارت خارجه آمریکا، طالبان فرمان‌هایی را صادر کرده‌ که با قوانین افغانستان و تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

همچنین وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه خود بار دیگر تاکید کرده است که این کشور طالبان را به‌ رسمیت نخواهد شناخت.

گفتنی است گزارش سالانه آمریکا در حالی درباره نقض حقوق بشر در جهان صادر می شود که آمریکا در صدر ناقضین حقوق بشر قرار دارد و با راه اندازی جنگ ها، کشتار ها و استعمار های بی شمار در صدر این لیست قرار دارد. باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند