Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@08:32:16 GMT

شناسایی دو کانون انتشار ملخ در شهرستان کرج

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۹۰۸۷

شناسایی دو کانون انتشار ملخ در شهرستان کرج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: بارندگی‌های اخیر و وضعیت مناسب پوشش گیاهی مراتع و مزارع، موجب ظهور زودهنگام برخی آفات گردیده است.

اسماعیل صارمی گفت: پیرو بازدیدهای متعدد و پایش مداوم مزارع شهرستان کرج، کانون‌های آلوده و مراکز انتشار ملخ‌های بومی بی بال در روستاهای نوجان و دروان شناسایی گردید و تراکم‌گیری این آفت صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صارمی افزود: در همین خصوص حسب دستور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز مبنی بر اقدام مشترک ادارات جهت کنترل ملخ بومی و ضمن هماهنگی با مدیریت حفظ نباتات استان و اداره منابع طبیعی شهرستان، روز گذشته ۳۰ اردیبهشت اقدامات پیشگیرانه توسط کارشناسان اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرج صورت پذیرفت.

صارمی در ادامه خاطرنشان کرد: در تراکم گیری آفت مذکور، مشاهده گردید که پوره ملخ سن ۳ و ۴ با تراکم ۷ الی ۱۲ عدد در مترمربع در حال ریزش به مراتع و باغات است که نهایتا مبارزه شیمیایی در سطح شش هکتار در حاشیه باغات و روستاها و همچنین با حفر کانال آب و روغن و استفاده از تله‌های تشتکی و نوری در مراتع و اراضی ملی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان صورت پذیرفت.

وی گفت: در این اقدام ۲۴ لیتر سم فنیتروتیون به صورت رایگان از سوی جهاد کشاورزی تحویل دهیاران روستاهای دروان و نوجان گردید و مشترکاً  توسط دهیاری و منابع طبیعی سمپاشی علیه این آفت انجام شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جهاد کشاورزی شهرستان کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر

کارشناس جهاد کشاورزی خفر در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس گفت: پیش بینی می‌شود ۲ هزار تن ازگیل از باغ های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

یوسفی افزود: متوسط برداشت ازگیل در این شهرستان ۱۰ تن در هر هکتار است.

او ادامه داد: از هر درخت ازگیل ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم ازگیل برداشت می‌شود.

کارشناس جهاد کشاورزی خفر گفت: شیراز، تهران، اصفهان و کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله بازار‌های فروش ازگیل خفر است.

برداشت این محصول در این شهرستان تا اوایل خرداد ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد
  • استقرار تیم بازرسی اداره کل بازرسی استان یزد در جهادکشاورزی