Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصیراحمد ملازهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۹۵ صندوق اعتباری هنر را به منظور کمک به هنرمندان سراسر کشور راه اندازی کرده که این صندوق خدماتی مانند کمک و مستمری به هنرمندان بالای ۶۰ سال یا از کار افتاده، بیمه هنرمندان، وام‌های فوری و ضروری ارائه می دهد و در برخی موارد وام‌ها به صورت قرض‌الحسنه یا بلاعوض اعطا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین از طریق این صندوق بسیاری از فعالیت‌های دیگر مانند اجرای طرح تکریم هنرمندان دریافت کننده درجه یک هنری، انجام می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: بیش از ۲ هزار نفر از هنرمندان استان که در رشته‌های مختلف مانند نمایش، موسیقی، اصحاب رسانه و خبر، مطبوعات، داستان، شعر، تئاتر، عکاسی، فیلمسازی و رشته های مختلفی فعالیت می کنند، تحت پوشش این صندوق قرار دارند.

وی بیان کرد: هر هنرمند عضو صندوق اعتباری هنر می تواند از امکاناتی مانند وام، مستمری و بیمه که مساله بسیار مهمی برای هنرمندان است برخوردار شود.

ملازهی ادامه داد: در طول این مدت تلاش کردیم پرونده بیش از ۵۰ نفر از هنرمندان استان را به شورای ارزشیابی که در تهران با همکاری تعدادی از هنرمندان برجسته و نام‌آور تشکیل شده ارسال کنیم که در آنجا پس از بررسی پرونده های ارسالی پنج درجه به هنرمندان اعطا می شود.

وی گفت: درجه یک معادل دکترا، درجه ۲ معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج معادل دیپلم است که خوشبختانه در طول این مدت حدود ۱۷ تا ۱۸ نفر از هنرمندان سیستان و بلوچستان در رشته های مختلف درجه یک و تعداد زیادی نیز درجه های ۲، سه و چهار دریافت کرده اند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: هنرمندانی که مدرک درجه یک دریافت کردند با کمک شورای ارزشیابی به صندوق اعتباری هنر معرفی می شوند و ماهیانه مبلغی حدود ۸۰۰ هزار تومان دریافت می کنند و علاوه بر این اینگونه هنرمندان به موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز معرفی شده تا در آنجا نیز خدماتی شامل حقوق ماهیانه، عیدی و یا هدایایی به مناسبت های گوناگون دریافت کنند و اگر این هنرمندان دچار بیماری شوند این صندق کمک هایی به این افراد می کند.

وی اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا نیز مکاتباتی با صندوق اعتباری هنر و وزارتخانه انجام شده تا به هنرمندانی که دچار مشکل شدند، کمک های ویژه ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این مدت به هنرمندان حوزه موسیقی خسارت های بیشتری وارد شده زیرا اوج کاری این افراد از اواخر اسفند تا اوایل فروردین و قبل از ماه مبارک رمضان بوده که در برنامه های مختلف جشن ها می توانستند حضور یافته و منبع درآمدی داشته باشند.

ملازهی گفت: برای موسسه ها و آموزشگاه های آزاد نیز دولت وام های کم بهره پیش بینی کرده که باید طرح داده و درخواست تسهیلات کنند.

وی خاطرنشان کرد: موسسه ها، آموزشگاه ها و مراکز فرهنگی که درآمد خاصی داشتند و از زمان شیوع کرونا دچار مشکل و ضرر شدند یا اجاره مکان بیهوده دادند نیز می توانند وارد سامانه وزارت ارشاد شوند و اطلاعات خود را بارگذاری کنند تا کمک هایی به آنان اعطا شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در طول سال به دلایل مختلف و با پیگیری این اداره کل کمک هایی از طریق صندوق اعتباری هنر به هنرمندان صورت گرفته و حدود سه سال است که بیش از ۱۲۰ هنرمند استان که سن آنها بالا بوده یا شاخص هستند و یا بیماری خاصی دارند هرسال خود و افراد تحت تکفل‌شان رایگان بیمه تکمیلی شدند و همه هزینه های درمانی این افراد را بیمه تکمیلی به صورت رایگان پرداخت می کند.

وی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان پیگیری های زیادی از طریق صندوق اعتباری هنر برای کمک به هنرمندان این استان انجام می دهد در صورتیکه ممکن است خیلی از این موارد مانند بیمه تکمیلی رایگان در استان های دیگر انجام نشود زیرا بیمه تکمیلی هنرمندان سه سطح امید، رفاه و آرامش دارد که برای هرکدام باید یک مبلغ خاصی از هنرمندان دریافت کنند اما با رایزنی های صورت گرفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان ۱۲۰ هنرمند این استان به مدت سه سال است که از بیمه تکمیلی رایگان استفاده می کنند.

ملازهی ادامه داد: البته سیستم اداری زمانبر است و امکان دارد زمان کمک به هنرمندانی که در بحث کرونا دچار آسیب شدند کمی طولانی شود که با پیگیری های انجام شده امیدواریم هرچه سریعتر مشکلات برطرف شود.

وی گفت: هم اینک بیش از ۴۰ مرکز فرهنگی شامل کتابفروشی، شرکت های سینمایی و ویدیویی، آموزشگاه های آزاد هنری، موسسه های تک منظوره هنرهای تجسمی، موسیقی، کانون های تبلیغاتی، چاپخانه ها و غیره معرفی و در سامانه ثبت نام کرده یا در حال ثبت نام هستند تا بتوانند وام کم بهره چهار درصد متناسب با طرحی که ارسال کردند دریافت کنند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: از گروه های موسیقی که در شهرستان های استان فعالیت دارند و جزو هیچ موسسه ای نیستند نیز لیستی تهیه و به تهران ارسال شده که قول های مساعدی برای کمک به این افراد که در طول دوران کرونا دچار خسارت هایی شدند، داده شده که در این هفته اجرایی خواهد شد و بالاترین لیست و آمار تحت پوشش، مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سیستان و بلوچستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تسهیلات ارزان قیمت هنرمندان پروندهٔ خبری خسارت اقتصادی کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستان و بلوچستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تسهیلات ارزان قیمت هنرمندان ویروس کرونا سیستان و بلوچستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تسهیلات ارزان قیمت هنرمندان صندوق اعتباری هنر بیمه تکمیلی دریافت کنند درجه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آبفا استان بوشهر در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی همواره در امداد رسانی به مناطق آسیب دیده از حوادثی مانند سیل و زلزله پیشگام بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه در جریان سیل اخیر در سیستان و بلوچستان نیز آسیب‌هایی به زیرساخت‌های این منطقه و شبکه آبرسانی تحمیل شد، افزود: در همین راستا تیم آبرسانی سیار شرکت آبفا استان بوشهر به منطقه اعزام شده است.

عالی ادامه داد: تیم اعزامی تا زمان موردنیاز در منطقه حضور خواهد داشت و بر اساس درخواست‌های مدیریت بحران نسبت به خدمت رسانی به هم وطنان اقدام خواهد کرد.

وی افزود: چنین اقداماتی تبلوری از اتحاد و همدلی در ایران اسلامی است تا استان‌ها همگام با یکدیگر در مواقع بحرانی به کمک یکدیگر بشتابند.

کد خبر 6087696

دیگر خبرها

  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • «نون خ ۵» چهره زیبای سیستان و بلوچستان را به مردم نشان داد
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • رفع مشکل آب در شهربنت و ۲۷ روستای نیکشهر