Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنتی پور گفت: به‌ منظور تسهیل در واریز نذورات مردمی در بقعه متبرکه امام زاده بی بی حکیمه (س) شهرستان گچساران، چهار شماره کارت تعریف شده است.

حجت‌الاسلام «سید نورالله جنتی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار داشت: با عنایت به شرایط موجود در جامعه، شیوع ویروس کرونا و بسته بودن بقاع متبرکه، بسیاری از مردم مؤمن، زائران و مجاوران بقاع متبرکه متقاضی ایجاد راهکاری جهت واریز نذورات خود به‌ حساب بقاع متبرکه بودند و با طی رایزنی که از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه با بانک ملی صورت گرفت و منجر به ایجاد شماره کارت های بقاع متبرکه در سطح کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گاهی مشاهده می‌ شود برخی از زائران و مجاورین در هنگام اهدای نذورات خود به بقاع متبرکه تأکید دارند که نذورات شان در زمینه‌ای خاص هزینه شود به همین منظور برای هر امامزاده چهار شماره کارت اعلام شده است.

 

وی ادامه داد: شماره کارت جهت واریز نذورات مرتبط با برنامه‌های عمرانی، شماره کارت جهت واریز نذورات مرتبط با برنامه‌های فرهنگی، شماره کارت جهت واریز نذورات مرتبط با هزینه‌های جاری بقعه شامل حقوق خدام، هزینه‌های مصرفی و انرژی و ... و یک شماره کارت هم مخصوص نذورات ضریح در نظر گرفته‌ شده که نذورات مطلق است و در تمامی زمینه‌های سه‌گانه فوق قابل‌مصرف است.

 

جنتی پور گفت: شماره کارت 6037997871303633 جهت فعالیت های عمرانی در حرم مطهر، شماره کارت 6037997871303526 جهت فعالیت های فرهنگی، شماره کارت 6037997871303740 جهت برنامه های مدیریتی حرم مطهر و شماره کارت 6037997871303419 به نام ضریح مطهر بقعه متبرکه امام زاده بی بی حکیمه (س) هستند.

 

شایان ذکر است، امام زاده بی بی حکیمه(س) ، دختر باب‌الحوائج امام موسی کاظم(ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا(ع) است.

 

این میزبان با کرامت، مرهم دل‌های دردمند و زائران شیفته‌ای است که از اقصی نقاط ایران اسلامی و حتی کشورهای عربی و ساحل نشینان خلیج فارس، مقصد تبلور اعتقادی این دلدادگان هستند.

 

در تمام فصول سال و به ویژه ایام نوروز و اعیاد اسلامی، هزاران زائر با قصد قرب الهی، اظهار مودت و توسل به ساحت مقدس این معصوم زاده می‌جویند.

 

این بقعه متبرکه با کد تفضیلی ۳۰۰۰۸۳۵۱۰۰۰۰۰۰ در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

 

در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۲۵ بقعه متبرکه ثبت شده است.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: شماره کارت فعالیت های عمرانی نذورات کرونا بقعه متبرکه فعالیت های فرهنگی بی بی حکیمه س اوقاف و امور خیریه بقاع متبرکه بقاع متبرکه بقعه متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی

به گزارش قدس خراسان، حمیدرضا علیزاده‌رضایی با اشاره به تأمین اعتبار کافی خدمات توان‌بخشی در استان اظهارکرد: خوشبختانه موفق شدیم تا با ارائه فهرستی از خانواده‌های مددجویان که مشکل برقراری حق پرستاری داشتند و در دهک‌های یک و ۲ ما بودند، حق پرستاری ایشان را واریز کنیم.

معاون امور توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی به مددجویان دهک سوم هم اشاره کرد و گفت: برای برخی مددجویان و خانواده‌های آنان که دارای یک، ۲ معلول یا بیشتر بودند و در سال گذشته، هیچ‌گونه مقرری‌ از بهزیستی دریافت نکرده بودند نیز مبلغ ۸۵۰ هزار تومان واریز شد.

وی افزود: مددجویانی در دهک اول نیز بودند که در سال گذشته هیچ کمکی دریافت نکرده بودند؛ برای آن‌ها هم نهایتاً تا مبلغ یک میلیون تومان واریز شد. شایان ذکر است این مبلغ برای همه نبوده و شامل حال برخی خانواده‌های با ۲ معلول و بیشتر شده است.

علیزاده در ادامه به شرایط استفاده از کارت‌های شناسایی معلولان اشاره کرد و گفت: کارت شناسایی معلولان به‌مثابه سند هویتی آنان و هم‌پای مدارک شناسایی مانند کارت ملی است. ضمن اینکه کارت معلولیت از درجه اعتبار کافی برای انجام امور روزانه معلولان در دستگاه‌های مختلف اجرایی نیز برخوردار است.

معاون امور توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی ادامه داد: با مساعدت‌های صورت‌گرفته، صدور کارت آنی شده و ظرف مدت حداکثر ۱۵ دقیقه چاپ می‌شود. بااین‌حال، لازمه صدور، تکمیل پرونده توان‌بخشی است.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • واریز پاداش سوادآموزان قبول شده در استان همدان
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی