Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@01:02:03 GMT

کاهش رشد جمعیت به زیر یک درصد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۹۴۲۴

کاهش رشد جمعیت به زیر یک درصد

مدیرکل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، گفت: برای اولین بعد از انقلاب، رشد جمعیت به کمتر از یک درصد رسیده است.

به گزارش مشرق، سید حامد برکاتی، روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت جمعیت کشور پرداخت.

وی با اشاره به وضعیت رشد موالید در کشور، گفت: رشد جمعیت در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب، ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۵ و سالانه ۲.۵ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن بود.

بیشتر بخوانید: نفوذ راکفلرها در سطوح بالای مدیریتی ایران سیاست پهلوی درباره کم کردن موالید چگونه بود؟ +عکس عجیب‌ترین نرخ «رشد جمعیت» در تاریخ ایران +جدول

برکاتی ادامه داد: متأسفانه در دهه ۷۰ به ناگهان شاخص رشد جمعیت به عدد ۱.۵ رسید و در سال گذشته برای اولین بار بعد از انقلاب، رشد جمعیت به کمتر از یک درصد رسیده است.

وی افزود: در چنین شرایطی، جمعیت جوان کشور در ۲۰ سال آینده به چالش تبدیل خواهد شد.

برکاتی گفت: میانگین سنی ایران در سال ۱۳۵۵، ۲۲ سال بود در حالی که امسال این عدد به ۳۲ سال رسیده است.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های جهانی، سن جوانی تا ۳۰ سالگی است و ایران از سال ۱۳۹۵، پای به میانسالی گذاشته و تا سال ۱۴۳۰، میانسال پیر می‌شویم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس افزایش جمعیت انقلاب ایران رشد جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین

صابر جباری٬ رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور انجام شده است که ۴۴/۲ درصد از این تعداد زایمان به صورت طبیعی انجام شده اند.

او بیان کرد: رسیدن به جامعه٬ نسل و خانواده سالم در گروی سلامت زنان جامعه و سلامت مادران است. یکی از مزیت های بارداری برای مادران کاهش چشمگیر سرطان سینه خواهد بود.

جباری تاکید کرد: بارداری سبب می شود تا خانواده از سبک زندگی سالم تبعیت بیشتری داشته باشد. بارداری باعث افزایش قدرت بازسازی سلول های کبدی،کاهش ابتلا به بیماری سرطان پستان ، تخمدان و رحم و کاهش عفونت های لگنی خواهد شد. 

رئیس مرکز حوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت و مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت تاکید کرد: زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین و آماده شدن برای زندگی او در آینده می شود. 

او ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که تغییرات رخ داده در دوران بارداری مزیت های زیادی بر روی سلامتی مادران باردار خواهد داشت و سبب کمتر شدن خطر رشد سلول های سرطانی می شود.

جباری افزود: شیردهی نوزاد توسط مادران سبب شده تا میزان شکستگی استخوان ران در دوران کهولت کاهش پیدا کند و احتمال ابتلا به بیماری دیابت نوع دو، کم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • طی دو سال هشت میلیون فقیر به تعداد فقرای کشور اضافه شده است!
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم؛ تورم به کانال ۳۰ درصد رسید
  • گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم/ منظور: تورم به کانال ۳۰ درصد رسید