Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالکریم گراوند در جلسه روز چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: طبق مصوبه امروز این ستاد قرارداد افرادی که روی زمین بر اساس تعهد و توافق‌ها فعالیت نکرده‌اند باطل و نسبت به جابه جایی آن اقدام شود.

وی سازمان جهاد کشاورزی، اداره‌های کل شیلات و امور اراضی استان بوشهر را مکلف کرد تعهد نامه‌ای محضری تدوین کنند و بر اساس این تعهد قرارداد افرادی که هزینه‌ای اندک برای ایجاد حق روی زمین انجام داده‌ و آن را رها کرده‌اند، باطل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گراوند تاکید کرد: در این تعهد نامه بیان شود در صورتی که پس از به پایان رسیدن زمان تعیین شده در توافق نامه فعالیت لازم صورت نگرفته باشد فرد هیچ طلب و حقی نسبت به هزینه انجام داده روی زمین ندارد.

استاندار بوشهر گفت: کشور تجربه‌های تلخی در این زمینه دارد و باید با بررسی قرارداد زمین‌هایی که در گذشته واگذار شده‌است، جلوی دست به دست شدن آنها و ایجاد سود باد آورده برای این افراد گرفته شود تا زمین‌های استان در مسیر تولید قرار گیرد.

وی بیان کرد: واگذاری زمین در استان بوشهر تنها در چارچوب فراخوان و با مفاد شفاف صورت گیرد و متقاضیان بتوانند در سامانه ثبت نام و درخواست خود را ارئه کنند.

گراوند گفت: جامعه تشنه تصمیم‌های شفاف و عادلانه برای تعیین تکلیف زمین‌های واگذار شده دولتی است.

استاندار بوشهر از جهاد کشاورزی و شیلات خواست زمین‌هایی که آمادگی قرار گرفتن در مسیر تولید دارند را در قالب فراخوان ارائه کنند تا مردم به مشارکت در تولید در حوزه دریا تشویق شوند و هر چه بهتر از این ظرفیت استان استفاده شود.

وی گفت: شیلات از مزیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار مهم استان بوشهر است در این زمینه اقدام‌های خوبی در سال گذشته انجام و پروژه‌هایی نیز پایه ریزی شد که در سال‌های آینده نتیجه می‌دهد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: همانطور که در بخش صنعت اعتقاد بر این است که محیط پیرامون آن نادیده گرفته نشود، در بخش شیلات نیز نباید محیط پیرامونی پروژه‌ها را نادیده گرفت زیرا اهالی پیرامون فعالیت‌های حوزه شیلات با دریا زندگی کرده و با این بخش بیگانه نیستند.

وی اضافه کرد: توجه به مشارکت مردم به سرعت اجرای پروژه کمک می‌کند و در صورتی که پروژه‌ای با مشکلی محلی روبرو شود این پروژه خود به خود متوقف می‌شود.

گراوند گفت: باید تلاش شود مردم به سمت سرمایه‌گذاری در این بخش هدایت شوند زیرا با توجه به محدودیت منابع و امکانات، سرمایه‌گذاری دولت بسیار سخت است.

استاندار بوشهر بر ضرورت برطرف کردن موانع اداری برای تولید بخش خصوصی تاکید کرد و ادامه داد: روال اداری باید هر چه سریع‌تر انجام شود و مدیرانی که در این زمینه کم کاری کنند باید برکنار شوند.

وی با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ گفت: ماهیت بعضی پروژه‌ها زمان‌بر است و امکان اجرا در یک سال را ندارد بنابراین مدیران این پروژه‌ها را در قالب یک فایل پیگیری کنند تا به سرمنزل مقصود برسد.

گراوند از دستگاه‌های اداری استان بوشهر خواست لیست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها به فرمانداران داده شود تا از ظرفیت، توان و ابزار اجرایی که در اختیار آنها است برای یاری به اجرای پروژه‌ها بهره گرفته شود.

برچسب‌ها بوشهر اقتصاد مقاومتی سازمان امور اراضی کشور اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر اقتصاد مقاومتی سازمان امور اراضی کشور اراضی کشاورزی بوشهر اقتصاد مقاومتی سازمان امور اراضی کشور اراضی کشاورزی استاندار بوشهر اقتصاد مقاومتی استان بوشهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان دردیدار با اهالی روستای دره دزدان منطقه ده پیر شهرستان خرم آباد گفت: پروژه رفع تداخلات که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی است، به منظور مشخص کردن اختلاف بین مردم با سازمان منابع طبیعی و سازمان اراضی زراعی اجرا شد.
سید عماد شاهرخی گفت: خوشبختانه از ابتدای پروژه تاکنون هزار و ۱۰۰ پلاک رفع تداخل شده است که از این آمار ۱۰۰۰ پلاک با اهتمام دولت آقای رئیسی و همراهی مردم در این دولت رفع تداخل شده‌اند.
سید عماد شاهرخی گفت: در مجموع ۴۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و منابع ملی استان تثبیت شده است که از این مقدار ۲۹۰ هزار هکتار منجر به صدور سند شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: صدور سند باعث هویت گرفتن کشاورزان، افزایش ماندگاری کشاورزان در روستا‌ها همچنین رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال در استان و روستا‌ها می‌شود.
وی ضمن اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: با همت صورت گرفته در زمینه یکپارچه سازی اراضی زراعی در راستای تحقق جهش در تولید قدم برداشته‌ایم.
شاهرخی در پایان تشریح کرد: بیش از ۴۵ هزار هکتار از ۴۰۰ هزار هکتار تثبیت شده جزو اراضی ملی بودند که به نفع مردم آزادسازی و به صورت زمین‌های قابل کشت در اختیار مردم قرار گرفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان