Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:37:55 GMT

افزایش صعودی زنان سرپرست خانوار در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۹۸۰۳

افزایش صعودی زنان سرپرست خانوار در آذربایجان غربی

زهرا جواهریان روز چهارشنبه در نشست رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان در استان آذربایجان غربی که به صورت ویدئو کنفرانس میان معاونت امور زنان و استانداری آذربایجان غربی در دفتر معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، افزود: بحث سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده از سال ۹۶ آغاز شد و به دنبال آن، ابلاغ اعتباری به همه استان ها در جهت تدوین این سند صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مبنایی که برای تدوین این سند در نظر گزفته شد، سیاست های کلی نظام در مورد خانواده، ابلاغیه مقام معظم رهبری، شاخص های عدالت جنسیتی که مصوب ستاد ملی زن و خانواده است و قوانین برنامه ششم توسعه مانند ماده ۱۰۱ و ۱۰۲ است که اساس و پایه این اسناد را در استان ها شکل داد.

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان متناسب با هر استان
جواهریان با یادآوری اینکه بر اساس تشکیل این سند، معاونت امور زنان چارچوبی را در اختیار استان ها قرار داد اما شیوه تدوین این اسناد بر اساس برنامه ریزی از پایین به بالا و توسط هر استان و مجموعه دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی آن صورت گرفت، خاطرنشان کرد: این باعث شد سند هر استان، وضعیت خود استان را مشخص کند و بر اساس شهرستان ها هم تفکیک داده شود چرا که ممکن است اولویت های این سند از یک شهرستان به شهرستان دیگری متفاوت باشد.
معاون راهبردی معاونت امور زنان و خانواده درباره ویژگی های سند ارتقای وضعیت زنان یادآور شد: نتیجه محور بودن، اثر سنجی و رصد و پایش از مهم‌ترین ویژگی های این سند است به این معنا که اثر و نتیجه برنامه عملیاتی قابل رصد و پایش است.
جواهریان تصریح کرد: شاخص های عدالت جنسیتی و اطلس وضعیت زنان با تفکیک استان و رتبه بندی هم به همه استان ها ابلاغ شده است.
وی تاکید کرد: هدف از عدالت جنسیتی صرفا تغییر وضعیت زنان نبود و در تمامی شاخص ها هم  تمام موارد به تفکیک جنسیتی اشاره می شود اما به دلیل اینکه در تمام شاخص ها مشخص شده که وضعیت زنان پایین تر است مبانی به گونه ای طراحی شده ک عدالت هم برقرار شود.

معاون امور برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: در عدالت جنسیتی هشت محور، ۲۵ مولفه و ۱۷۹ شاخص در نظر گرفته شده که برای همه استان ها ابلاغ شده است.
به گفته جواهریان، در پایان سال ۹۸ هم در نظر داشتیم این سند در تمامی استان ها اجرایی شود که متاسفانه ویروس کرونا مانع شد اما ابلاغ اعتبار صورت گرفته و بخشی از این ابلاغ مربوط به ساز و کارهای اجرایی شدن سند است اما به دلیل اینکه در استان آذربایجان غربی، با افزایش سیر صعودی زنان سرپرست خانوار مواجه هستیم برای اشتغال و مشارکت اقتصادی این زنان اعتبار ویژه ای در نظر گرفتیم.
جواهریان ادامه داد: امروز هم بنا داریم از بیست وپنجمین سند ارتقای وضعیت زنان را در استان آذربایجان غربی رونمایی کنیم تا شاهد ارتقای وضعیت زنان این استان باشیم.

برچسب‌ها معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده آذربایجان غربی سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده آذربایجان غربی سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده آذربایجان غربی سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده سند ارتقای وضعیت زنان امور زنان و خانواده معاونت امور زنان آذربایجان غربی عدالت جنسیتی استان ها شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور آذربایجان غربی با ۵ زنجیره ارزش در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، پنجمین جلسه گروه کاری زنجیره های ارزش راهبردی آذربایجان‌غربی با دستور کار هماهنگی و برنامه ریزی برای حضور استان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و با محوریت زنجیره های ارزش راهبردی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه با بیان اینکه حوزه کشاورزی از معادلات استان قابل حذف نیست  و در حوزه صنعت نیز باید زنجیره هایی مورد مطالعه قرار گیرد گفت: نسبت به مطالعات حداقل ۳ زنجیره طیور، خودروی سنگین و درب‌های ضدسرقت در کنار ۲ زنجیره سیب و گیاهان دارویی اقدام شود تا آذربایجان غربی با این ۵ زنجیره در نمایشگاه حضور داشته باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه به ارائه چهارچوب محتوایی و شکلی نمایشگاه و غرفه استان ها که توسط وزارت کشور ابلاغ شده پرداخته و افزود: با توجه به تجربه سال گذشته و با عنایت به تخصصی بودن موضوع نمایشگاه، انتخاب یک دستگاه استانی به عنوان مسئول برای غرفه آذربایجان‌غربی در نمایشگاه الزامی است.

در این جلسه مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی به همراه بخش خصوصی، مسئولیت طراحی و غرفه آرایی غرفه آذربایجان غربی در نمایشگاه مذکور را بر عهده داشته باشد.

دیگر خبرها

  • حضور آذربایجان غربی با ۵ زنجیره ارزش در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رژیم صهیونیستی در آخرین لحظات عمر خود به هر جنایتی دست می‌زند
  • ۳۵۰ هزار خیّر در آذربایجان‌غربی با کمیته امداد همکاری دارند
  • همکاری 350 هزار خیّر با کمیته امداد درآذربایجان‌غربی
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در خوی همزمان با بهار قرآن + تصاویر
  • زهرا شجاعی درگذشت
  • بررسی روندآماده سازی زیرساخت های جشنواره ورزش‌های آبی در دریاچه ارومیه
  • انتصاب سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم
  • سرپرست اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری قم منصوب شد
  • انتصاب سرپرست اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری قم