Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات در بحران کرونا گفت: کار بسیار مهمی وزارت ارتباطات در ادامه خدمات رسانی آنلاین داشت که جای تقدیر دارد.

«پروانه مافی»، نماینده مردم تهران، ری شمیرانات در مجلس دهم، درخصوص «دیدار فعالان سیاسی و نخبگان با رئیس جمهور» گفت: در دعوتی که از فعالان سیاسی و نخبگان توسط دفتر رئیس جمهور صورت گرفت، حضور داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همه گروه‌های سیاسی در این جلسه حضور داشتند. بحث های خوبی در این جلسه مطرح شد. تلاش‌های خوب ستاد ملی مبارزه با کرونا و موفقیت دولت به همراه انسجام و یگانگی که با نهادهای حاکمیتی و بخش غیردولتی و NGO ها و خیرین با تأکیدات رهبری صورت گرفت ازجمله موضوعاتی بود که همه متفق‌القول به آن اشاره کردند و از رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد ملی کرونا، تشکر کردند. همه این اقدامات صورت گرفته در بحران کرونا باعث شد دولت به خوبی بتواند کار خود را انجام دهد. در شرایط کنترل و مهار ویروس کرونا قرار داریم، این یک تبریک بزرگ به دولت دارد.

او ادامه داد: ایران خیلی مظلومانه زیر شلاق تحریم‌ها و با گرفتاری هایی که در حوزه مبادلات ارزی و پولی برایش ایجاد شد، خصوصاً بعد از خروج امریکا از برجام در مقایسه با سایر کشورهایی که خود را در کشورداری موفق معرفی می‌کردند و با وجود همه مشکلات و تنگناها، خیلی خوب توانست عمل کند. در آن جلسه اعضا هر کس به زبان و ادبیات خود این ها را مطرح کرد.

مافی افزود: من هم در آن جلسه از تلاش های متفکرانه  که در این ستاد با تأکیدات مقام معظم رهبری صورت گرفت از رییس جمهور تشکر کردم. کمک های مومنان به کسانی که  در این بحران صدمه دیدند و کارخود را از دست دادند، التیام بر زخمی بود که به بدنه اجتماعی کشور، ناشی از بیکاری در بحران کرونا وارد شد.

او با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات در این بحران کرونا مطرح‌ کرد: تشکر ویژه هم از وزارت ارتباطات و آذری جهرمی داشتم به علت ارائه خدمات آنلاین که در این مدت صورت گرفت و همچنان ادامه دارد، چه این خدمات از جنس آموزش باشد و چه اطلاع رسانی. کار بسیار مهمی وزارت ارتباطات در ارایه خدمات رسانی آنلاین داشت که جای تقدیر دارد. اقدام وزارت ارتباطات در خصوص خدمات آنلاین چه به خانواده‌ها، چه به آموزش و پرورش و دستگاه‌ها و نهادها قابل توجه و تقدیر بود. وزارت ارتباطات دراین شرایط که چنین مشکلی به وجود آمد خیلی خوب توانست با زیر ساخت های مناسب خود، خدمات ارائه کند.

مافی گفت: در این جلسه بیش از ۹۰ درصد مطالب حول مسائل اقتصادی و پیشنهادهای بود که برای رفع مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی در آینده ارائه شد. از دولت در خصوص حمایت هایی که در بازار بورس و سرمایه داشت تقدیر کردم. دولت با جسارت قابل توجهی  در بازار بورس و سرمایه وارد شد و توانست از مردم جذب اعتماد کند. مردم خیلی خوب وارد بازار بورس و سرمایه شدند؛ من از آقای رئیس جمهور درخواست کردم که حمایت قوی دولت از بازار سرمایه و بورس ادامه داشته باشد و این اعتمادی که ایجاد شده، حفظ و افزایش یابد. 

او گفت: معتقدم اگر در حوزه اقتصادی دولت بتواند حامی باشد و سرمایه‌های خرد را خصوصاً برای گروه متوسط جامعه در حوزه  اقتصادی ارایه و حمایت کند و برنامه داشته باشد، قطعاً این سرمایه اقتصادی به سرمایه اجتماعی تبدیل خواهد شد که می‌تواند، سرمایه اجتماعی که دچار خسارت شده را ترمیم کند.

او گفت:  در قسمت دیگر صحبت هایم به پساکرونا که زندگی، اقتصاد و معیشت مردم در آن تغییر می‌کند اشاره کردم و دقیقا آن چیزی که در قبل از کرونا بوده حداقل برای چندین سال محقق نخواهد شد، لذا لازم است دولت برنامه‌های خاص خود را در این زمینه ارائه دهد. توصیه من این بود که در اقتصاد دیجیتال که از مهمترین اشکال اقتصادی است و مسیر تکاملی خود را طی می‌کند، دولت برنامه عملی خود را در ارتباط با کسب و کارهای جدید و حمایت از اقتصاد دیجیتال، هر چه زودتر اعلام و ابلاغ و این حوزه را به خوبی مدیریت کند.

او بیان کرد: تغییراتی در وزارت صمت ایجاد شد که مقداری در دل مردم نور امید ایجاد کرد. توصیه من این بود که  حمایت‌های جدی از سیاست تغییر در وزارت صمت داشته باشند و این مسیله ادامه پیدا کند. موانع تولید شناسایی شده و به سرعت با تغییرات در وزارت صنعت این موانع مورد توجه قرار گیرد و برای ایجاد تقویت جهش تولید باید به سرعت این موانع برداشته شود. دایره بروکراسی در حوزه وزارت صنعت خصوصاً در حوزه تولید مهار و کنترل شود و اگر بخواهیم در این زمانه در دوران پسا کرونا به شدت تولید را تقویت کنیم و این تقویت تولید جهشی هم باشد، باید موانع به سرعت از مسیر ها برداشته شود. 

مافی گفت: توصیه دیگر من این بود که ایشان با شعار استفاده از زنان و جوانان در دولت دوم خود وارد شدند و یکی از راهبردهای اساسی دولت این بحث بوده است. مجلس همراهی خوبی در این عرصه با دولت داشته و دولت هم در این زمینه اقداماتی را در بکارگیری زنان و جوانان در پست های مدیریتی و ملی داشته است ولی این میزان تلاش که دولت داشته نتوانست رضایت این اقشار را یعنی زنان و جوانان را به طور کامل جلب کند. توصیه می شود در این جهت، دولت برنامه هایی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: به معاون پارلمانی رئیس‌جمهور توصیه کردم که ۲۰ طرح‌ و لوایحی که در مجلس بر روی آن کار شده ولی بخشی از آن در شورای نگهبان و یا در مرکز پژوهش‌ها و برخی در کمیسیون‌ها مانده، دولت و بخش پارلمانی دولت با جدیت آنها را با مجلس بعدی دنبال کنند. چون تقریباً نیمه کار مانده‌اند و بخش مهمی از کار آنها انجام شده است. این طرح ها و مصوبه ها خیلی می‌تواند در حوزه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کمک کننده باشد. این طرح‌ها و لوایح را به رئیس جمهور تحویل دادم./برنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازار بورس و سرمایه وزارت ارتباطات بحران کرونا رئیس جمهور صورت گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: رشد و زایش خانواده ربوکاپ آزاد را در هجدهمین دوره شاهد هستیم

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با اشاره به چگونگی برگزاری هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان دبیرستانی در مقاطع مختلف و حوزه‌های روز بسیار امیدآفرین است.

وی با بیان اینکه باور دانش‌آموزان به استعدادشان بسیار امیدوارکننده است، ادامه داد: این دانش‌آموزان در حوزه‌های روز و نو متناسب با علم روز بسیار امیدوار به میدان رقابت می‌آیند. آنها متوجه می‌شوند که سن و سال در این رقابت مطرح نیست و معنا دارد.

سخنگوی دولت با اشاره به یکی از جلوه‌های زیبا در مسابقات ربوکاپ، ادامه داد: برخی از گروه‌ها معتقد بودند که ربات متفاوت، برنده می‌شود و متوجه شدیم طراحان ربات متفاوت، در دوره قبلی شکست خورده بودند و در این دوره با تجربه‌ای متفاوت در این دو‌ره شرکت کردند.

جهرمی با بیان اینکه نخبگان در این دوره عوامل شکست را برطرف کردند، خاطرنشان کرد: این موارد نشان‌دهنده حقیقت جوان و نوجوان ایرانی است. دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان ایرانی طراحی موضوعاتی که آینده جهان را رقم می‌زند، برعهده دارند.

وی افزود: همه تیم داوران و طراحان شرکت‌کنندگان دوره‌های قبل مسابقات بودند، این خانواده و مسئله زایش و رشد داشته است و نخبگان از درون خودشان سال‌های بعد را طراحی و مسابقات را نظارت می‌کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به پیش‌بینی خود از آیندگان نخبگان، خاطرنشان کرد: نخبگان نشان دادند که آینده‌ساز هستند و نسبت به حوادث رخ‌داده در کشور خودشان منفعل نیستند. این جنس نخبگان که تعدادشان یکی دو تا نیست و برای کشور آینده‌ساز هستند، مسئله را می‌بینند، راهکار ارائه می‌دهند و آینده کشورمان با وجود این نخبگان بسیار غرورآفرین است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • بهادری جهرمی: رشد و زایش خانواده ربوکاپ آزاد را در هجدهمین دوره شاهد هستیم
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • نامه عشقی به پورابراهیمی/تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳ به ضرر بورس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت
  • رئیس سازمان بورس: اعتماد مردم به بورس به دلیل برخی تصمیمات مخدوش شده است