Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@02:20:19 GMT

این ورزش به کاهش افسردگی کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۰۲۵۸

این ورزش به کاهش افسردگی کمک می‌کند

 نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد یوگا می‌تواند به افرادی که دارای اختلالات سلامت روان مانند اسکیزوفرنی هستند، کمک کند تا علائم افسردگی خود را کاهش دهند.

پژوهشگران استرالیایی ۱۳ مطالعه گذشته در مورد تأثیر یوگا بر سلامت روان را بررسی کردند؛ افراد بررسی شده در این مطالعه به طور متوسط​​، حدود ۲.۵ ماه از کلاس‌های یوگا استفاده کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درنهایت مشخص شد، این ورزش توانسته سلامت روان برخی از افراد را که دچار اختلال هستند، افزایش دهد.

یوگا ورزشی جسمی و ذهنی است که در شبه قاره هند و توسط هندو‌ها به وجود آمده است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، افسردگی عامل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است و بیش از ۲۶۴ میلیون نفر با این اختلال روانی زندگی می‌کنند.

علائم افسردگی اغلب در کنار سایر موارد سلامت روان مانند اضطراب عمومی و اختلالات روانی ظاهر می‌شود.

محققان این بررسی یادآور شدند: توجه به یوگا به عنوان یک شیوه تمرینی مبتنی بر شواهد در کنار شکل‌های معمول ورزش، با توجه به نتایج مثبت این بررسی، ضروری است.

یافته‌های کامل این مطالعه در مجله انگلیسی پزشکی ورزشی منتشر شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ورزش افسردگی اسکیزوفرنی یوگا سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید از دانشگاه مموریال کانادا، به وجود منبع آنتی اکسیدانی در درختچه‌ای که در مناطق ساحلی نیوفاندلند کانادا رشد می‌کند، پی برده است.

این مطالعه نشان می‌دهد که توت‌های گیاه خولان دریایی دارای ویژگی‌های تغذیه‌ای منحصربه‌فردی هستند که پتانسیل درمان دیابت و چاقی را دارند.

این اولین باری نیست که توت‌های خولان دریایی ارزش قابل توجهی برای سلامت انسان دارند. توت‌ها در حال حاضر در آسیا محبوب هستند و همچنین برای درمان آرتریت و سایر بیماری‌های التهابی در اروپا استفاده می‌شوند.

توت خولان دریایی حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. توت‌ها و برگ‌های درختچه به طور گسترده‌ای به صورت خوراکی و به عنوان دارو استفاده می‌شوند.

با توجه به خواص سلامت این گیاه، سازمان‌های دولتی کانادا، خولان دریایی را در اوایل دهه ۲۰۰۰ به این کشور معرفی کردند. تحقیقات اولیه در آن زمان نشان داد که این گیاه پتانسیل تجاری گسترده‌ای دارد.

روغن این گیاه همچنین منبع قوی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶، پلی فنول ها و ویتامین‌های E، B و A است.

نویسندگان مطالعه حاضر گزارش می‌دهند که یافته‌های امیدوارکننده توت خولان دریایی برای درمان دیابت و چاقی در شرایط آزمایشگاهی مشاهده شده است.

به گفته محققان، وجود ویتامین‌های C و E و همچنین فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنولی به همراه محتوای فیبر غذایی در خولان دریایی، ممکن است با کاهش آسیب اکسیداتیو و التهاب، به طور بالقوه حساسیت به انسولین و متابولیسم گلوکز را بهبود بخشند.

همچنین به دلیل ترکیبی از خواص ضد التهابی و ضد میکروبی، خولان دریایی می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت روده داشته باشد. سلامت بهتر روده تأثیر مثبتی بر سلامت متابولیک دارد و به طور بالقوه به مدیریت دیابت و چاقی کمک می‌کند.

خولان دریایی درختچه‌ای مقاوم، خاردار و برگریز است که معمولاً در امتداد سواحل بادگیر رشد می‌کند.

کد خبر 6079340

دیگر خبرها

  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • رژیم همراه با ورزش؛ ترکیبی کامل برای سلامت و آرامش
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند
  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان
  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است
  • حقیقت جالب درباره تاثیر کار کردن بر سلامت روان که احتمالاً نمی‌دانید
  • فایده بلندمدتِ جنب‌وجوش و تحرک در نوجوانی