Web Analytics Made Easy - Statcounter

این اولین گزارش درخصوص تخمین هزینه تسلیحاتی هسته‌ای در سطح جهانی در طول یک دهه اخیر است که توسط کارزار بین المللی نابودی سلاح‌های هسته‌ای (ICAN/ آیکن) جمع آوری و منتشر شد. 

آیکن که فعالیتش را در سال ۲۰۰۷ با الگوبرداری از کارزار بین المللی منع مین‌های زمینی در ملبورن استرالیا شروع کرد، هم اکنون در ژنو سوییس مستقر است و ۴۶۸ سازمان غیردولتی از ۱۰۱ کشور در آن عضویت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بودجه سالانه این کارزار جهانی یک میلیون دلار است که اشخاص، اتحادیه اروپا و کشورهایی مانند نروژ، سوئیس، آلمان و واتیکان آن را تامین می‌کنند. 

براساس تازه‌ترین تحقیقات این نهاد بین المللی، پاکستان در میان ۹ کشور که در راس آن آمریکا قرار دارد، طی سال ۲۰۱۹ بیشترین هزینه‌ها را صرف نگهداری و ساخت سلاح‌های هسته‌ای کرد در عین حال پاکستان تنها کشوری که است که هزینه سال ۲۰۱۹ آن کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ می‌باشد. هند نیز سال گذشته ۲.۳ میلیارد دلار صرف تسلیحات هسته ای کرد.

در این گزارش آمده است: پاکستان در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار برای تسلیحات هسته‌ای هزینه کرد اما در سال ۲۰۱۹ این رقم به تنها یک میلیارد دلار کاهش یافت. 

کارزار بین المللی نابودی سلاح‌های هسته‌ای افزود: در سال گذشته ۷ میلیارد دلار به هزینه‌های جهانی سلاح‌های هسته‌ای اضافه شد. آمریکا با ۳۵.۴ میلیارد دلار در راس این کشورها قرار گرفته است. 

«بیاتریس فین» مدیر اجرایی کارزار بین المللی نابودی سلاح‌های هسته‌ای گفت: صرف ۱۳۸ هزار و ۷۰۰ دلار در هر دقیقه برای تسلیحات هسته‌ای که باعث آسیب‌های فاجعه آمیز انسانی می‌شود، ناعادلانه است. 

وی افزود: هزینه‌هایی که باید صرف حفظ سلامتی ملت‌ها شود توسط عاملان آن در ساخت تسلیحات هسته‌ای انجام شده و اما آنان به وظیفه خود برای محافظت از مردم عمل نکردند. 

آیکن یکی از بازیگران کلیدی در تدوین نخستین پیمان بین‌المللی منع کامل تسلیحات هسته‌ای بود که در اوائل تابستان گذشته با رای تاریخی ۱۲۲ کشور در سازمان ملل متحد به تصویب رسید. 

بر خلاف ایران و بسیاری از کشورهای عضو سازمان عدم تعهد، آمریکا، روسیه، انگلیس، چین، فرانسه، هند، پاکستان، کره شمالی و رژیم صهیونیستی به همراه برخی کشورهای عضو ناتو از امضای پیمان بین‌المللی منع کامل تسلیحات هسته‌ای سر باز زده‌اند. 

برچسب‌ها پاکستان تسلیحات کشتار جمعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان تسلیحات کشتار جمعی پاکستان تسلیحات کشتار جمعی کارزار بین المللی سلاح های هسته ای تسلیحات هسته ای میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی فرهنگ ۱۴۰۳ + پوستر Universal culture day 2024

روز جهانی فرهنگ (Universal culture day) هر سال در ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و هدف آن حفظ فرهنگ همه کشورها و جوامع است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز جهانی فرهنگ برای اولین بار از طریق اعلام یک پیمان بین‌المللی سازماندهی شد و بسیاری از کشورهای جهان این روز مهم را با سازماندهی ابتکارات و رویدادها به رسمیت می‌شناسند.

تاریخچه روز جهانی فرهنگ

روز جهانی فرهنگ محصول یک پیمان بین‌المللی برای به رسمیت شناختن حقوق حفاظت از گنجینه‌های فرهنگی است. این پیمان به عنوان معاهده حفاظت از مؤسسات هنری و علمی و بناهای تاریخی یا پیمان روریخ Roerich شناخته می‌شود. این سند توسط نیکلاس روریچ، نقاش و نویسنده روسی، در تلاش برای محافظت از آثار فرهنگی و علمی در برابر تخریب در درگیری‌های مسلحانه تهیه شده است.

پیمان Roerich برای اولین بار در سال ۱۹۳۱ پیشنهاد شد و اهمیت روز جهانی فرهنگ را توضیح داد. در ۱۵ آوریل ۱۹۳۵، برای اولین بار این روز توسط ایالات متحده در واشنگتن تصویب شد و ۱۵ آوریل به عنوان روز رسمی برای برگزاری مراسم بین‌المللی نامگذاری شد. در طول قرن بیستم، تلاش‌های متعددی برای تحقق هدف این مناسبت انجام شد و آن را به یکی از مهم‌ترین جشن‌های بین‌المللی تبدیل کرد. پرچم صلح، که هنوز هم در مراسم ویژه این روز در سراسر جهان برپا است، به عنوان نماد این پیمان شناخته می‌شود.

تاریخ روز جهانی فرهنگ ۲۰۲۴

روز جهانی فرهنگ هر سال در ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.

آداب و رسوم کشورهای مختلف بوسیدن هر دو گونه روشی رایج برای احوالپرسی در اسپانیا است. در بعضی از کشورهای آسیایی، چرت زدن با صدای بلند نشانه خوب بودن غذا است. مکزیکی‌ها معمولاً شب سال نو را با خوردن ۱۲ انگور در نیمه شب جشن می‌گیرند. ایتالیایی‌ها فوق‌العاده خرافاتی هستند. زوج‌ها و دوستان روسی در دو طرف مختلف یک درخت راه نمی‌روند. مردم فقط برای نمایش‌های تئاتر و کنسرت در آلمان دست می‌زنند. فرانسوی‌ها معمولاً بعد از غذا پنیر می‌خورند. مردم مالزی از انگشت شست خود برای اشاره استفاده می‌کنند. ممکن است مردم در عروسی‌های یونانی برای شانس روی لباس عروس تف کنند. استفاده از دست چپ برای خوردن غذا یا کار کردن در بعضی از کشورها ممکن است بی‌ادبانه باشد.

کد خبر 744368

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست
  • رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم منصوب شد
  • روز جهانی فرهنگ ۱۴۰۳ + پوستر Universal culture day 2024
  • بولتون: حمله ایران شکست بزرگ سیاست بازدارندگی اسرائیل و آمریکاست
  • حداقل دستمزد در هر یک از کشورهای جهان عرب چند دلار است؟ ( اینفوگرافی)
  • ایران پنجمین کشور دنیا از نظر هزینه‌های دفاعی + نمودار