Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@05:46:07 GMT

بوستان خانواده شهر ساری افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۰۵۵۶

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، این بوستان به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی، تفریحی و ورزشی ویژه استفاده بانوان طراحی شده بود که به دلیل عدم حفظ حریم برای بانوان از سوی ساختمان‌های اطراف، امروز عملا به پارک خانواده تبدیل شده است.

بوستان خانواده به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی، تفریحی و ورزشی ویژه استفاده بانوان و خانواده است که به گفته عباس رجبی شهردار ساری در زمینی به مساحت 10 هکتار شامل ۸ هزار مترمربع ساختمان اعم از بازارچه، رستوران و محیط های ورزشی، ۱۴ هزار مترمربع پارکینگ و ۳ هکتار فضای سبز در منطقه یک ساری ابتدای بلوار فرح‌آباد واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ساخت و ساز شهر از معماری بومی و اسلامی استفاده شود

نماینده ولی فقیه در مازندران در آیین افتتاح پارک بانوان شهر ساری تأکید کرد که در ساخت و ساز و زیباسازی از معماری سنتی و بومی و اسلامی استفاده شود.

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی امروز در آیین افتتاح پروژه‌های شهرداری ساری در محل پارک بانوان، با بیان اینکه هر مسئولی باید مصداق «هزینه کم، بار کم و خدمت زیاد» باشد، آن را عامل کم کردن هزینه‌های جاری و زیادتر کردن هزینه‌های عمرانی، دانست و گفت: مسئولانی داریم که از امکانات نهاد و اداره استفاده نمی‌کنند زیرا نیازی ندارند اما یک اقلیت سوء استفاده می‌کنند.

وی افزود : این دزدی‌ها با انگیزه شهوت مالی نیست، بلکه یک جریان سیاسی است که می‌خواهد نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرد و زمینه‌سازی کند تا وجهه مسئولان و مدیران نظام را در دنیا خراب کنند و آبروی مسئولان پاک‌دست را ببرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه شهر ساری نیاز به کار زیاد دارد، بر توجه به مرکزیت آن در استان تأکید کرد و گفت: ساری تجلی استانی دارد و با آنکه برای آن کار زیاد شده است، اما بسیار با آنچه که مورد نیاز آن است، فاصله دارد.

حجت الاسلام لائینی انجام پروژه‌های فعلی با وجود کم و کسری‌های شهرداری را ارزنده خواند و از مدیریت شهری برای تهیه و تجهیز لوازم آتش آتش نشانی به ارزش حدود 5 میلیارد تومان قدردانی کرد و گفت: انجام چنین کارهای ارزشمند با بدهکاری‌های بجا مانده از گذشته گام بلند و ریسک بزرگ در مدیریت شهری فعلی بوده است.

 وی به احداث نیروگاه زبال سوز اشاره و افزود: با افق دید وسیع هم اکنون به دنبال تصفیه زباله بصورت مدرنیته و به روز باشیم .

وی با ابراز خرسندی از احداث و بهره برداری این بوستان در مرکز استان، احداث پارک دیگر ویژه بانوان را از سوی شهرداری ساری نوید بخش خبر خوش برای بانوان ساروی دانست و از شهرداری خواست که سرانه فضای سبز را با توجه به جمعیت برای شهروندان ساری افزایش دهد و از درختان مثمر برای آن استفاده شود.

حجت الاسلام لائینی یادآور شد که در نظر سنجی‌های صورت گرفته شهروندان بر استمرار نهضت آسفالت تاکید داشتند از مدیریت شهری ساری خواهان ادامه این نهضت شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد که در ساخت و ساز و زیباسازی از معماری سنتی و بومی و اسلامی استفاده شود.

امام جمعه مرکز مازندران پیشنهاد تغییر نام پارک بانوان به نام «شهدای سوم خرداد» را پیشنهاد خوبی قلمداد کرد و بر خدمت بی منت و بدون حاشیه تاکید کرد.

لزوم توجه به گردشگری شهری

مهدی رازجویان  در این آیین اظهار کرد: احداث  پارک‌ها و بوستان ها در نقطه نقطه این شهر نشان از نگاه مدیریت شهری به توزیع متوازن خدمات دارد، شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری هم به وظیفه خودشان به نگاه متعادل و متوازن به همه نقاط شهری دقت کرده و توجه داشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: اینکه ما بتوانیم خدمات شهری به صورت مکانیزه و یکپارچه و استفاده از ظرفیت‌های موجود در سطح جامعه استفاده کنیم این مدیریت یک شهردار و تدبیر شورای اسلامی یک شهر را می رساند.

رازجویان گفت: ما باید به شهر ساری که مرکز استان به عنوان یک پروژه استانی نگاه داشته باشیم و اعتبارات و تخصیصات بیشتری را به این شهر ارائه دهیم تا شاهد رشد و تعالی این شهر باشیم

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه ساری پیشانی استان به شمار می‌رود و باید به آن توجه ویژه شود، افزود: توزیع اعتبارات براساس سرانه جمعیتی است ولی باید به شهر ساری به عنوان مرکز استان توجه کنیم و سازمان و برنامه و بودجه در توزیع اعتبارات توجه بیشتری به شهر ساری داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به گردشگری شهری و یادآوری اینکه شهردار سابق ساری، گردشگری شهری را در ساری جا انداخته است و باید به این مقوله بیشتر بپردازیم، ادامه داد: گردشگری شهری، احداث پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرج‌گاهایی است که در سطح شهر مشاهده می‌شود و استفاده مردم از موزه‌ها و آثار تاریخی نوعی گردشگری شهری محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه هماهنگی‌های لازم برای احداث فاز دوم پارک ملل صورت گرفته و سرمایه گذار شروع به کار خواهد کرد، ادامه داد: رسیدگی به امور شهر ساری فعالیت و جدیت شهردار می طلبد. البته شهردار ساری بسیار فعال است ولی حرارت و جدیدت پیگیری بیشتر می طلبد.

مرکز استان مورد توجه ویژه قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر ساری هم در این آیین گفت: ساری در مرکز استان پیش از این از جایگاه مناسبی برای حضور گردشکران،مسافران برخوردار نبود اما در چند سال اخیر با تلاش و توانمندی‌های مدیریت شهری برخی از نیازمندی‌های مرکز استان مرتفع شد اما هنوز به نقطه مطلوب نرسید.

وی با تأکید بر ضرورت نگاه و توجه ویژه به توسعه ساری بعنوان مرکز استان از نماینده ولی فقیه در مازندران خواستارشد که به ساری بعنوان مرکز استان نگاه استانی و حتی ملی داشته باشد. توسعه ساری به منزله ی توسعه مازندران خواهد بود و این مهم توجه ویژه نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس را طلب می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری یادآوری کرد که احداث پارک ویژه بانوان در دوره چهارم شورای شهر کلید خورد و تصمیم گیری شد تا در جهت رفاه حال بانوان ، بوستانی مجهز با امکانات مختلف احداث شود اما مکانی با چنین امکانات محقق نشد، با قولی که عباس رجبی شهردار ساری در این آیین دادند پارکی دیگر ویژه بانوان در این شهر احداث خواهد شد.

شمشیربند اظهار کرد: امروزه مطالبات شهروندان افزایش یافته و مدیریت شهری باید هم راستا با توقعات و مطالبات شهروندان حرکت کند اگر چه مدیریت شهری نیز از توانمندی‌های بالایی برخوردار است و انتظارات مردم را به خوبی فراهم می‌کند.

وی افزود: مدیران اجرایی و استانی و شهرستانی امروز باید به دنبال تحقق مطالبات بزرگ مردم باشند یکی از این مطالبات نیروگاه زباله سوز است که در صدر فعالیت‌های شهرداری ساری قرار گرفته است.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار مازندران خواهان توجه بیشتر به این پروژه شد و از تلاش‌های شهردار ساری و فرماندار برای انجام عملیات اجرایی پروژه زباله سوز مرکز استان تقدیر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری همچنین از تلاش‌های شبانه روزی شهردار ساری برای افتتاح و بهره‌برداری بوستان خانواده قدردانی کرد و با اشاره به پروژه فاز دوم بوستان ملل از مسئولان آب منطقه ای خواست در جهت آزاد سازی اراضی این منطقه حمایت و همکاری مضاعف‌تری داشته باشند.

ساری در امتداد افقی روشن

شهردار ساری در ادامه آیین افتتاح بوستان خانواده ضمن انتقاد از صدور مجوز برای ساختمان‌های مشرف به این پارک در دوران گذشته که حفظ حریم پارک را برای بانوان مشکل کرده است، اظهار امیدواری کرد که بتوان در آینده پارکی برای بانوان با حفظ حریم ساخت.

هم‌زمان با این پروژه، پروژه‌های افزایش سرانه فضای سبز شهری در بوستان رسالت، خرید و تجهیز ۲۲ دستگاه خودروی حمل زباله، تجهیز، خرید و بروزرسانی ادوات و ماشین آلات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری، ساماندهی و بهسازی بلوار کشاورز و ساماندهی و توسعه بازار ملامجدالدین نیز افتتاح شدند.

رجبی در این آیین، کاهش چشمگیر درآمد به دلیل شیوع کرونا بعضاً تا ۸۸ درصد درآمد ماهانه را از مسائل عمده و مطرح‌شده در مجمع کلان‌شهرها برشمرد و تأکید کرد که البته شهرداری ساری نیز مستثنی نبوده است.

وی با اشاره به ضرورت دستیابی به درآمد پایدار در شهرداری‌ها، ساخت ۲۲ باب مغازه با استفاده از ظرفیت درون‌سازمانی سازمان میادین با مبلغ یک میلیارد تومان و آورده ی ۱۲ میلیارد تومان را از جمله اقدامات در این امر اعلام کرد و از عملیاتی شدن فاز دوم آن برای خودکفاسازی سازمان میادین میوه و تره بار خبر داد.

شهردار ساری به خرید تجهیزات به روز برای سازمان آتش نشانی شهر ساری به مبلغ ۵ میلیارد تومان و خرید ۲۲ دستگاه ماشین آلات مکانیزه حمل زباله شهری با هزینه ۱۰ میلیارد تومان به عنوان دیگر پروژه‌های افتتاح شده‌ی امروز اشاره کرد و گفت: با خرید این ماشین آلات، شهرداری به صورت مستقل کار حمل و نقل زباله را به عهده خواهد گرفت و نیمی از هزینه ۲۵ میلیاردی که صرف پیمانکاران و پرداخت به آنان می‌شود، صرفه‌جویی خواهد شد.

ساماندهی بلوار کشاورز به طور ۳.۵ کیلومتر از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده امروز بود که به گفته رجبی، ۱۵ میلیارد تومان هزینه صرف آن با استفاده از ظرفیت‌های سازمان عمران شد.

رجبی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به بدهی‌های پیشین شهرداری به پیمانکاران از پرداخت 140 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران در دوره فعلی مدیریت شهری خبر  داد و افزود: پرداخت 300 میلیارد تومانی بدهی کارکان شهرداری به بیمه تامین اجتماعی استان را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی از نماینده ولی فقیه در استان و مدیران استانی خواستار نگاه ملی به برخی از پروژه‌های در حال احداث شهرداری از جمله نیروگاه زباله سوز به عنوان مهمترین پروژه عمرانی شهرداری ساری در مرکز استان شد و گفت: مبلغ 38 میلیارد تومان در اختیار پیمانکار قار گرفته و کار به سرعت در حال انجام است که با راه اندازی آن مشکلات مردم چهاردانگه رفع خواهد شد.

شهردار ساری پروژه پل تا پل  به طول 2600 کیلومتر در  مرکز استان را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای این شهرداری نام برد که در 6 ماه گذشته بیش از نیمی از مسیر بازگشایی شد و نقش عمده‌ای در کاهش بار ترافیکی در شرق ساری خواهد شد.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خانواده فرماندار معاون نماینده ولی فقیه ساری نماینده ولی فقیه در مازندران شورای اسلامی شهر ساری بوستان خانواده میلیارد تومان شهرداری ساری گردشگری شهری استفاده شود شهردار ساری برای بانوان مدیریت شهری مرکز استان توجه ویژه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور شهرداری به بوستان‌ها درباره سفید بالک‌ها

حسین نظری در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح بیشتر برای این اقدام شهرداری تهران گفت: هفته گذشته به سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران دستورات لازم جهت اتخاذ تدابیر لازم شامل انجام سم پاشی و سایر موارد مقابله‌ای برای جلوگیری از طغیان سفید بالک ها در تهران داده شده است.

وی افزود: مدیر عامل سازمان بوستان ها آقای مختاری هم اعلام کردند که هماهنگی های لازم در کمترین زمان برای انجام اقدامات مقابله ای آغاز می شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: معمولا افزایش سفیدبالک ها از مناطق جنوبی شروع می شود که قطعا با انجام تدابیر پیشگیرانه جلوی طغیان آنها گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سفید بالک توت حشره کوچک سفید رنگی از جنس Aleuroclava است که از سال ۱۳۹۳ به دلیل در دسترس بودن میزبان گیاهی (توت و زیتون)‌ و همچنین فعال نبودن و یا عدم استقرار دشمنان طبیعی و کار آمد در فضای سبز شهر تهران به حالت طغیانی در آمده است.

سفیدبالک با کاهش دما وارد مرحله زمستان گذارنی می‌شود و تابستان سال آینده با گرم شدن هوا فعالیت خود را آغاز می‌کند. سفید بالک‌ها برای انسان بی‌ضرر هستند و تنها از شیره گیاهان میزبان تغذیه می‌کنند و سبب ضعف و در نهایت خشک شدن گیاه می‌شوند.

به‌طور کلی هیچ یک از سفید بالک‌های شناسایی و گزارش شده در دنیا ناقل بیماری به انسان نیستند و تنها در صورت افزایش بیش از حد در هوا مزاحمت‌هایی را برای شهروندان ایجاد خواهند کرد و در صورت ورود به دستگاه تنفسی ممکن است سبب تحریکات تنفسی شوند که برای جلوگیری از آن می‌توان از ماسک استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • سرانه ۳۱ مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم
  • بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه هزار میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بزرگترین پارک جنگلی کوهستانی شمال کشور افتتاح می‌شود
  • دستور شهرداری به بوستان‌ها درباره سفید بالک‌ها
  • پیشرفت ۵۰ درصدی توسعه بوستان مهر در منطقه ۹ اصفهان
  • پاکسازی بوستان های پایتخت از کلونی های آسیب
  • تعداد بوستان هایی که در دوره زاکانی در تهران افتتاح شد | آمار درختان ریش سفید و سالمند شهر