Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:08:20 GMT

چند خبر از جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۰۶۳۲

چند خبر از جنوب کرمان

دستگیری عاملان تمسخر گویش محلی شهرستان جیرفت

سرهنگ رضا محمدرضایی فرمانده انتظامی جیرفت از شناسایی و دستگیری چهار نفر از عاملان تمسخر گویش محلی این شهرستان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

وی افزود: در پی شکایت و مطالبه عمومی شهروندان مبنی بر اینکه افرادی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، با تهیه دوبله‌هایی با محتوای خلاف موازین شرعی و ضمن فحاشی اقدام به تمسخر گویش محلی و ایجاد اختلاف بین اقوام کرده‌اند و با عنایت به تاکید شورای فرهنگ عمومی، رصد این قبیل پیج‌ها  و دستگیری عاملان در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کارشناسان سایبری طی رصد اطلاعاتی خود در مدت زمانی کوتاه موفق به شناسایی چهار نفر از گردانندگان این پیج‌ها شدند که این چند نفر در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی جیرفت اظهار داشت: متاسفانه بعضی از افراد خواسته یا ناخواسته ترجیح می‌دهند که لحظات باهم بودن را با سوء‌استفاده از لهجه‌های شیرین محلی و قومیت‌های مختلف اقدام به تمسخر یکدیگر کنند غافل از آنکه دشمنان که نمی‌توانند اتحاد و یکپارچگی کشور عزیزمان را ببینند با استفاده از این موضوعات در صدد تفرقه افکنی و ایجاد چند دستگی بین قومیت‌های ایران اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه تمسخر لهجه‌ها و گویش‌های محلی و قومیت‌ها زمینه ساز مرگ فرهنگ‌ها  می‌شود، گفت: قطعاً پلیس با کسانی که اقدام به اشاعه اعمال منافی اخلاق کرده و با تمسخر لهجه موجب رنجش و آزردگی قومیت‌ها شوند با حمایت و هماهنگی دستگاه قضا برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی جیرفت توصیه کرد: کاربران از تمسخر کردن و ترویج الفاظ غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی به شدت پرهیز کنند و چه بهتر که هنر خود را در شناساندن قدمت و ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر دارالولایه جیرفت به کار ببندند.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در تهیه خبر حائز رتبه نخست شد

به گفته سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در ارزیابی سالانه سازمان جهاد کشاورزی مقام نخست تهیه خبر را به خود اختصاص داد.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مجموعه روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، گفت: روابط عمومی باید با در دست داشتن تمام ابزارهای ‏رسانه‌ای و مجازی، دلسوزانه و مسوولیت پذیر عمل کند و با وسواس و دقت لازم مدیریت محتوا را بر عهده بگیرد.‏

برخوری افزود: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دو چندان شده به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

نشست منتخب مردم جیرفت و عنبرآباد با کارکنان سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان

احمد مشایخی مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان در این نشست گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ تُن پیاز به صورت توافقی توسط اتحادیه‌ها و شرکت‌های منطقه و اتحادیه مرکزی تعاون روستایی کشور و نمایندگان تعاون روستایی استان‌ها از محل منابع داخلی آن‌ها خریداری و ارسال شده است.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از وضعیت موجود و تلاش‌های مدیریت تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش، اظهار داشت: با ظرفیت‌های موجود و مدیریت جدید این سازمان که دارای سوابق متعدد مدیریتی و تجربه‌های پرسنل، آینده روشنی پیش روی شبکه تعاون روستایی این منطقه است.

وی تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی با توجه به سابقه فعالیت طولانی و حضور شرکت‌های تعاونی روستایی در میان جامعه کشاورزی و روستاها ، در زمینه محصولات کشاورزی و توزیع نهاده‌ها می‌تواند خدمات شایسته‌ای به این قشر زحمتکش ارائه کند.

وی همچنین برای حمایت و پیگیری برنامه‌ها و سیاست‌های پیش روی تشکل‌های تعاون روستایی از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد و اظهار امیدواری کرد  که با این فعالیت‌ها تعاون روستایی به اهداف اصلی خود خواهد رسید.

منتخب مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد به تولید محصولات کشاورزی منطقه اشاره کرد و گفت: فراهم کردن زمینه صادرات محصولات کشاورزی یکی از کارهای زیربنایی توسعه جنوب کرمان است.                                                              

تجهیز زمین‌های کشاورزی جنوب کرمان به سامانه آبیاری نوین

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تا کنون ۷۸ هزار و ۶۴۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی جنوب کرمان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

وحدت برخورداری افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید اجرای ۳۲ هزار و ۵۶۰ هکتار از اراضی جنوب کرمان، اعتباری معادل سه هزار و ۳۱ میلیارد ریال را به خود اختصاص داده که تجهیز این مساحت از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری باعث ایجاد شغل پایدار برای ۶ هزار و ۵۱۲ نفر شده است.

وی تصریح کرد: یکنواختی بیشتر پخش آب در زمین ناهماهنگ، انجام آبیاری‌های سبک و سنگین، تسهیل در اتوماتیک شدن آبیاری، توانایی پخش توام کود، سم و آب و ایجاد تغییرات مطلوب در وضعیت آب و هوایی مزرعه از مزایای استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری است.

موزه مطبوعات جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود

مدیر خانه مطبوعات جنوب کرمان گفت: در حال رایزنی برای راه‌اندازی موزه مطبوعات جنوب کرمان هستیم که مکاتبات این مهم انجام شده است.

هدایت پیرنیا افزود: خانه مطبوعات در طول سه سال گذشته کارهای خوبی در هیات مدیره انجام داده که بسیار مثمر ثمر نیز بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به برگزاری پنج دوره آموزشی خبری توسط خانه مطبوعات اظهار داشت: برگزاری ۶ نشست تعاملی با مدیران مسوول نشریات، حضور در نمایشگاه‌های بزرگ استانی و کشوری و منطقه‌ای از جمله برنامه‌های انجام شده در طول سه سال گذشته این خانه است.

پیرنیا با بیان اینکه تاریخ رسانه جنوب کرمان تعریف می‌شود، عنوان کرد: بنا داریم تاریخ مکتوبی برای رسانه‌ها تعریف کنیم تا این منطقه دارای تاریخ رسانه‌ای باشد.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.

برچسب‌ها کرمان جیرفت انتظامی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان جیرفت انتظامی منابع طبیعی کرمان جیرفت انتظامی منابع طبیعی سازمان جهاد کشاورزی کشاورزی جنوب کرمان تعاون روستایی روابط عمومی منابع طبیعی قومیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۴۶ میلی‌متری باران در مردهک جیرفت

کارشناس هواشناسی استان کرمان، گفت: مردهک شهرستان جیرفت با ۴۶ میلی‌متر بیشترین بارش را در سطح استان کرمان به خود اختصاص داده است. - اخبار استانها -

مریم سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان گزارش بارش باران را علاوه بر شهرستان‌های جنوبی از سایر نقاط استان نیز داشتیم، اظهار داشت: تا این لحظه مردهک شهرستان جیرفت با 46 میلی‌متر بیشترین بارش را در سطح استان کرمان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش باران در منوجان به 22 میلی‌متر، اسلام‌آباد کهنوج 21 میلی‌متر و ساردوئیه 20 میلی‌متر رسیده است، گفت: در سایر شهرهای استان میزان بارش‌ها از این مقدار کمتر بوده است.

کارشناس مرکز هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه امروز بارش‌ها به صورت متناوب در شهرهای جنوبی و مرکزی استان ادامه خواهد داشت، افزود: از ساعاتی دیگر بارش در شهرهای شمالی استان هم آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها تا ظهر امروز پیش‌بینی شده است، بیان کرد: این سامانه تا ظهر پنجشنبه در سطح استان کرمان فعال خواهد بود و برای روز پنجشنبه بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود و در ارتفاعات جنوبی استان رخ خواهد داد.

تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه داردسیل باعث تخلیه 3 روستای جنوب استان کرمان شدبیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟

سلاجقه با بیان اینکه امشب احتمال رخداد بارش برف را در ارتفاعات مناطق سردسیر استان از جمله لاله‌زار خواهیم داشت، گفت: بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد نسبتاً شدید پدیده دیگری است که در این مدت در سطح استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پس از خروج این سامانه بارشی از استان برای روز پنجشنبه و جمعه کاهش دما را خواهیم داشت، افزود: احتمال خطر سرمازدگی برای برخی از محصولات باغی در شهرهای غربی و شمالی استان داریم و توصیه می‌شود کشاورزان از هم‌اکنون تمهیدات لازم را جهت کاهش خسارات احتمالی سرما داشته باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • تخریب مزارع کشاورزی جیرفت بر اثر سیلاب
  • تخریب مزارع کشاورزی جیرفت توسط سیلاب
  • جاده جیرفت - بلوک بازگشایی شد
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • کاهش ناپایداری‌های جوی در کرمان 
  • بارش ۴۶ میلی‌متری باران در مردهک جیرفت
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • ۴ شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند
  • آغاز بارش‌ها در جنوب کرمان