Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@03:54:56 GMT

۴۳۶ هزار هکتار، سهمیه کشت تابستانه امسال خوزستان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۰۷۲۲

۴۳۶ هزار هکتار، سهمیه کشت تابستانه امسال خوزستان

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با بیان اینکه ۴۳۶ هزار هکتار برای کشت تابستانه در خوزستان در نظر گرفته شده است، گفت: امسال برای کشت تابستانه سناریویی که بیشترین سطح کشت را دارد و پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی بود را پذیرفته ایم و مورد تصویب قرار گرفته است.

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای کشاورزی خوزستان که امروز، ۳۱ شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در بحث جهش تولید، تلاش بر این است تا سیاست های استان در زمینه کشت محصولات در این مسیر باشد و برنامه ها بر اساس جهش تولید تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تابستان سال گذشته یک سال شیرین و مطلوب برای کشاورزان استان بود، افزود: امسال امیدواریم با برنامه ریزی و اهتمام سازمان جهاد کشاورزی استان، سازمان آب و برق خوزستان و معاونت عمرانی استانداری شاهد شرایط مطلوبی در زمینه کشت تابستانه برای کشاورزان باشیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امسال برای کشت تابستانه سناریویی که بیشترین سطح کشت را دارد و پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی بود را پذیرفته ایم و مورد تصویب قرار گرفته است و در این زمینه امیدواریم تا کشاورزان همراهی لازم را داشته باشند.

شریعتی عنوان کرد: از کشاورزان درخواست داریم تا آنچه تصویب و در خصوص تامین آب آن تصمیم گیری شده است را بپذیرند و به شکلی عمل نکنند که آب در پایین دست کشاورزان را دچار مشکل کند.

وی با بیان اینکه ۴۳۶ هزار هکتار برای کشت تابستانه در خوزستان در نظر گرفته شده است، گفت: این میزان با توجه به شرایط استان در خصوص وضعیت منابع آبی، میزان بسیار قابل ملاحظه ای است در صورتی که سال گذشته این میزان حدود ۴۶۰ هزار هکتار بود.

استاندار خوزستان بیان کرد: به دلیل رضایت کشاورزان و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در بحث جهش تولید، این سطح کشت در نظر گرفته شده است. قرار است تا در خصوص تامین آب اندکی ریسک پذیر عمل کنیم و امیدواریم پایان تابستان برای کشاورزان خوزستان، یک تابستان شیرین باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشت تابستانه سال جهش تولید استاندار خوزستان برای کشت تابستانه هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زاراعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • اجرای کشت ۱۰۵ هزار هکتار از طرح جهش تولید در دیمزار‌ها
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • آفت سن وبیماری زنگ تولید گندم در کرمان را تهدید می کند
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان
  • آغاز کشت چغندر قند با استقبال کشاورزان قزوینی+ فیلم