Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@14:32:18 GMT

تخریب ۸هکتار ساخت‌وساز غیرمجاز در کهریزک

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۰۸۳۱

تخریب ۸هکتار ساخت‌وساز غیرمجاز در کهریزک

بخشدار کهریزک گفت: ۶۶مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت ۸۲هزار متر مربع در بخش کهریزک تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، امین بابایی بخشدار کهریزک در حاشیه تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز روستای گلحصار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افراد سودجو و منفعت طلب با بهره‌گیری از خلاءهای قانونی و مجوزهای گلخانه اقدام به ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی کرده‌اند که با تغییر کاربری سرمایه‌های ملی و منطقه‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متخلفان با کسب مجوزهای گلخانه و پیشرفت ۳۰درصدی سازه با فنس با نمایش ایجاد گلخانه اقدامات غیرقانونی خود در زمینه دیوارکشی، ساخت بناها را انجام می‌دهند.

بخشدار کهریزک در ادامه یادآور شد: بخش کهریزک دارای زمین‌های حاصلخیزی است که در حال حاضر تحت تأثیر ساخت‌وسازهای غیرمجاز دچار آسیب‌های فراوانی شده در صورتی که باید کشت جو و گندم مورد نیاز منطقه در آن انجام می‌شد.

بابایی تصریح کرد: در راستای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با اخذ دستور قضایی تبصره ۲ ماده ۱ در حدود ۶۶ مورد دستور قضایی اخذ شده که ۸/۲هکتار از این میزان اقدام به ساخت‌وساز کردند و امروز در حضور مسؤولان و مقام قضایی تخریب شد.

وی افزود: مرجع اصلی در زمینه تغییر کاربری جهاد کشاورزی است و افراد باید از واحد حقوقی جهاد استعلام کرده و شهرداری نیز باید ضمن هماهنگی با جهاد کشاورزی اقدام به صدور مجوز کند.

بخشدار کهریزک ادامه داد: ساخت و سازها خسارات جبران ناپذیری به اراضی ملی وارد کرده همچنین در این عملیات خساراتی نیز به دولت وارد شده که باید پس از بررسی توسط متخلفان پرداخت شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کهریزک تخریب کشاورزی کاربری اراضی بخشدار کهریزک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالضل نیکوکار معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار گفت: کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان