Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع نظامی در دولت صنعاء از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی در آسمان جنوب استان الحدیده در سواحل دریای سرخ، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نظامی در دولت صنعاء گفت که پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی را در آسمان منطقه کیلومتر ۱۶ شرق شهر الحدیده(غرب یمن)، سرنگون کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع گفت که نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی ده‌ها گلوله توپ به مناطق تحت سیطره ارتش و کمیته‌های مردمی در این استان شلیک کردند و همزمان با آن هواپیماهای جنگی و جاسوسی ائتلاف سعودی نیز در آسمان منطقه الفازه بخش التحیتا و حیس در جنوب الحدیده به پرواز درآمدند.

طبق گزارش شبکه المیادین، هواپیماهای جنگی ائتلاف سعودی ۲۷ بار مناطق مختلف یمن از جمله المرازیق منطقه خب و الشعف در مرز نجران عربستان سعودی واقع در شرق استان الجوف(شرق یمن) را بمباران کردند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین دو منطقه صرواح و مجزر در استان مأرب را هدف حملات خود قرار دادند.

تداوم درگیری بین متحدان امارات و عربستان

از سوی دیگر درگیری‌های شدید بین نیروهای دولت صنعاء و نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» در صرواح و مجزر با استفاده از انواع سلاح‌های سنگین و متوسط همچنان ادامه دارد.

منطقه قانیه در شمال شرقی استان البیضاء نیز شاهد درگیری‌های مشابه بین دو طرف است و هواپیماهای ائتلاف سعودی در چند نوبت پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی را بمباران کردند تا به پیشروی نیروهای هادی به سمت این پایگاه‌ها کمک نمایند.

همچنین درگیری بین نیروهای هادی و «المجلس الانتقالی الجنوبی»(شورای انتقالی جنوبی) تحت حمایت امارات در استان أبین کاهش یافته است.

شورای انتقالی جنوبی اخیرا در جنوب یمن وضعیت خودمختاری اعلام کرد که به دنبال آن تقابل میان نیروهای دولت مستعفی به ریاست «عبدربه منصور هادی» و شورای انتقالی به ویژه در أبین شدت گرفت.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی یمن أبین ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • نگرانی صهیونیست‌ها بعد از سرنگونی پهپاد هرمس توسط حزب‌الله
  • سرنگونی پهپاد هرمس ۴۵۰ در جنوب لبنان