Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:25:41 GMT

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان مجازی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۱۰۴۳

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان مجازی برگزار می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب زاده گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش پرورش از قدیمی ترین مسابقات قرآنی کشور است که سال های متمادی در مراحل مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار شده است.
مسیب زاده ادامه داد: امسال به علت شیوع کرونا ویروس نمی توانیم مسابقات را به صورت حضوری برگزار کنیم هرچند مرحله منطقه ای این مسابقات قبل از شیوع ویرس کرونا به صورت حضوری برگزار شده است، اما در ادامه راه یعنی مرحله استانی و مرحله کشوری این مسابقات را به صورت مجازی و برخط برگزار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: استان ها پس از انتخاب نفرات برتر استان تا پایان تیر ماه ۹۹ فرصت دارند آثار را به دبیرخانه کشوری مسابقات ارسال کنند. مرحله کشوری و نهایی این دوره از مسابقات پس از بررسی در دبیرخانه کشوری و انتخاب نفرات برگزیده به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: این مسابقات بدون تغییر نسبت به سال های گذشته در رشته های: حفظ قرآن کریم، قرائت قرآن کریم، اذان و اقامه، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر، احکام، انشاء نماز و مداحی است که در ۱۴ رشته برگزار خواهد شد.
مسیب زاده افزود: این مسابقات در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان و خواهران و برادان همانند سنوات گذشته برگزار می شود. تهدید ویروس کرونا برای ما یک فرصت ایجاد کرد و باعث شد همکاران ما به یک سری توانمندی هایی دست پیدا کنند. آنها نخست در فضای مجازی محتواهای مناسب و با کیفیت تولید کردند و دوم این محتواها را در فضای مجازی برای آموزش قرار دادند.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش درباره برگزاری آموزش های مجازی دارالقرآن ها افزود: دارالقرآن ها از جمله فضاهای پرورشی هستند که در این ایام به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه دادند و تابستان امسال با توجه به مشکل به وجود آمده در کشور به صورت مجازی آموزش ها در ۶ سطح روخوانی، روانخوانی، ۲ سطح تجوید و مفاهیم  ۴ سطح برگزار خواهد شد.
مسیب زاده ادامه داد: آموزش های دارلقرآن ها در فضای شبکه شاد خواهد بود و مخاطبان می توانند از این شبکه برای آموزش استفاده کنند.

برچسب‌ها قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان فرهنگیان قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان فرهنگیان آموزش و پرورش مسیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدکاظم رحیمی نژاد در جمع اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان دارالعباده گفت: امیدآفرینی یکی از وظایف ما بین دانش آموزان است و باید به این باور برسیم که در حال ارتقا هستیم.

وی افزود: معلم باید امید بخش باشد و امیدآفرینی در جامعه از رساندن آب به تشنه در حال مرگ واجب‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: برنامه ریزی پنهان در مدارس، از هجوم موریانه به چوب مخرّب‌تر است که اگر این برنامه ریزی به بار نشست، تمام موفقیت‌های ما به شکست تبدیل می‌شود.

رحیمی نژاد ادامه داد: متاسفانه بیش از ۳۰ سال است که برنامه ریزی پنهان در مدارس به صورت نامحسوس اجرا شده و برخی آثار آن را شاهدیم.

وی خاطرنشان ساخت: نگاهی که توسط بعضی معلمان به دانش آموزان منتقل شده، موجب شده با وجود پیشرفت‌های ما در حوزه‌های مختلف، در مواردی شاهد ناامیدی دانش آموزان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: باید به دنبال طرح و برنامه‌ای باشیم که نسل جدید به این باور برسند که ما در جامعه جهانی به صورت برجسته مطرح هستیم.

وی تاکید کرد که باید حرف دل دانش آموز را بشنویم و او را امیدوار کنیم، چراکه امید و سپس هویت برای ما واجب و اساس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین با اشاره به آسیب حضور پررنگ و چشمگیر معلمان زن در مقطع ابتدایی افزود: برای جلوگیری از انحراف فکری دانش آموزان در این مقطع باید فکری اساسی شود که یکسان سازی جنسیت در هر مدرسه یکی از راهکارهاست.

دیگر خبرها

  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان همدان آغاز شد
  • ثبت‌نام آزمون استعدادهای درخشان تمدید شد
  • امتحانات شبه نهایی برای آمادگی درامتحانات خردادماه
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است
  • آغاز چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان همدان