Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@20:49:29 GMT

افت ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۲۵۵۵

به گزارش اکوفارس، براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۸۷۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۵ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۸۴۸ واحد افزایش به ۳۲۲ هزار و هفت واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۵۶۱ واحد رشد به ۲۱۳ هزار و ۲۳۷ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۵ هزار و ۱۳۰ واحد و شاخص بازار دوم ۱۵ هزار و ۷۲۱ واحد کاهش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد مخابرات ایران (اخابر ) با یک هزار و ۱۰۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۶۱۲ واحد، سایپا (خساپا) با ۴۲۱ واحد، پترشیمی پارس (پارس) با ۳۷۵ واحد، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۳۶۸ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۳۴ واحد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۳۲۷ واحد، سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با ۳۱۴ واحد و پتروشیمی جم (جم) با ۳۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

 در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۸۸۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۶۷۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار  ۸۴۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۳۹۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۹۱ واحد و بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۸۶ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بود.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، بانک صادرات ایران و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۵۱۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۸۳۸  میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۷۸ واحد افت داشت و بر روی کانال ۱۱ هزار و ۱۱۲  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۳۲۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۴۷ هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بانک دی (دی)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، پتروشیمی مارون (مارون)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و   توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)‌ تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)،‌ سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری یک هزار بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

به گزارش قدس آنلاین، شاخص هم‌وزن امروز با ۳۷۹ واحد افزایش به ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۲ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال با انجام ۱۷۶ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۲ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۸۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت نزدیک به سه میلیارد و ۹۳۵ میلیون سهم و اوراق بود.

نمادهای شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار