Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ما این اختیار را به دانشگاه‌ها داده‌ایم تا موسساتی که می‌توانند در مهر ماه سال تحصیلی خود را شروع کنند، از مهرماه آغاز کنند و دانشگاه‌هایی که امکان ندارند از بهمن آغاز کنند.

به گزارش  گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در وبینار هم اندیشی پیرامون چالش‌های دانشگاه‌های غیردولتی به همراه تبادل تجربیات در زمینه آموزش مجازی که بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۹ برگزار شد با اشاره به مشکلات موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی گفت: مشکلات این موسسات خیلی زیاد است و هرکدام از این موسسات مشکلات متنوع و مخصوص به خود را دارند که خیلی وقت‌ها راه حل واحدی نمی‌توان ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به معیار‌های اخذ رشته و ظرفیت در دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی اشاره کرد و گفت: این معیار‌ها توسط شورای گسترش آموزش عالی تعیین می‌شود و کاری که ما تلاش کردیم، ولی رای نیاورد این بود که معیار‌ها را برای موسسات غیرانتفاعی منطقی کنیم البته این به این معنی نیست که هیچ شرطی برای غیرانتفاعی‌ها نباشد، ولی طرح‌هایی مثل طرح تعاون را دوباره به شورای گسترش برده و این مجوز‌ها را برای غیر انتفاعی‌ها اخذ می‌کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم درباره اینکه ترم آینده بهمن ماه آغاز می‌شود یا خیر گفت: تنوع زیر نظام‌های آموزش عالی بسیار زیاد است، حتی در دانشگاه‌های دولتی هم تنوع در کیفیت زیرساخت‌ها زیاد است در نتیجه نمی‌توانیم فرمول واحد برای همه ارائه بدهیم.

وی افزود:  ولی تمام تلاش ما برای ترم آینده این است که به موقع و در مهر ماه کار خود را آغاز کنند، البته ما دانشگاه‌های بزرگی داریم که بیش از ۵۰ درصد دانشجویان آنان غیر بومی و خوابگاهی هستند با توجه به وقفه‌ای که به وجود آمد نگران هستند و امکان برگزاری ترم آینده از مهر ماه را ندارند و عنوان می‌کنند در مهرماه بحران جدی دارند. اما دانشگاه‌هایی هستند که مشکلی ندارند پس چرا سال تحصیلی خود را از مهرماه آغاز نکنند.

وی ادامه داد: تعدادی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه‌های آزاد و پیام نور هستند که عدم شروع ترم از مهر ماه به آن‌ها لطمه می‌زند بنابراین موسسات و دانشگاه‌هایی که می‌توانند در مهر ماه سال خود را شروع کنند، (البته اگر نتایج کنکور در اسرع وقت اعلام شود که سازمان سنجش قول داده است تا ۲۰ مهر نتایج را ارائه دهد). ما این اختیار را به دانشگاه‌هایی که به مشکل جدی بر می‌خورند می‌دهیم تا از بهمن ماه سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: با توجه به صدماتی که موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از کرونا دیدند، از محل بودجه صدمات کرونا برای این موسسات خواستار کمک شده ایم که پذیرش نیز شده است.

وی درباره حذف ترم بدون احتساب درسنوات نیز گفت: این کار رفع مسولیت نبود و در واقع واگذاری اختیارات به دانشگاه‌ها بود و در بسیاری از دانشگاه‌ها بسیار راه گشا عمل کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم علی خاکی صدیق دانشگاه های غیرانتفاعی دانشگاه ها دانشگاه هایی آغاز کنند ترم آینده مهر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده

 اتحادیه فوتبال انگلیس، تغییراتی را در شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی این کشور اعمال کرد.

به گزارش تسنیم و به نقل از ESPN، اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که به منظور کمک به کاهش فشردگی بازی‌های فوتبال باشگاهی این کشور، از فصل آینده تمام بازی‌های جام حذفی این کشور به‌صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و دیگر خبری از بازی‌های برگشت نخواهد بود.

در حال حاضر بازی‌های قدیمی‌ترین تورنمنت فوتبال جهان هم به‌صورت تک حذفی برگزار می‌شود، مگر آنکه بازی دو تیم با تساوی همراه شود که در آن صورت یک بازی دیگر با تغییر جای میزبان و میهمان انجام خواهد شد (به استثنای بازی‌های دور پنجم به بعد). این قانون به موجب توافقی که شش سال پیش میان اتحادیه فوتبال و سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس صورت گرفته بود اجرا می‌شد و هدف آن کمک به جذاب‌تر شدن جام حذفی بود. اکنون اما با پایان مدت این قرارداد، برگزاری بازی‌های جام حذفی کاملاً به‌صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و به این ترتیب اگر بازی دو تیم با تساوی همراه شود، وقت‌های اضافه و در صورت لزوم ضربات پنالتی تعیین‌کننده برنده بازی خواهند بود.

تغییر دیگری که از فصل آینده در بازی‌های جام حذفی انگلیس صورت خواهد گرفت، انتقال زمان بازی‌ها به پایان هفته‌هاست. طبق اعلام اتحادیه فوتبال انگلیس از این پس بازی‌های تمام مراحل جام حذفی، در روزهای شنبه یا یکشنبه انجام خواهند شد. یکی دیگر از دلایل تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس، تغییر مدل برگزاری بازی‌های اروپایی از فصل آینده به خصوص لیگ قهرمانان اروپاست که 36 تیمی خواهد بود. به موجب تغییرات صورت گرفته، از این پس فینال جام حذفی انگلیس نیز در پایان هفته ماقبل آخر هر فصل لیگ برتر انگلیس و در یک روز کاملاً اختصاصی بدون برگزاری هیچ مسابقه دیگری از لیگ برتر انگلیس، انجام خواهد شد.

یکی دیگر از تغییرات مهم تصویب شده توسط اتحادیه فوتبال انگلیس، حذف تعطیلی میان فصل از تقویم فوتبال باشگاهی این کشور است که اجازه می‌دهد بازی‌های لیگ برتر به جای ابتدای ماه آگوست، از اواسط این ماه آغاز شود و به این ترتیب تیم‌ها تعطیلات تابستانی طولانی‌تری خواهند داشت.

در حالی که حذف بازی‌های تکراری جام حذفی خوشحالی تیم‌های بزرگ لیگ برتری را به همراه داشته، این مصوبه با اعتراض تیم‌های کوچک‌تر و دسته پایینی جزیره همراه بوده است، چرا که آنها را از درآمدهای حاصل از پخش تلویزیونی بازی‌های مجدد محروم می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها
  • آغاز فروش ون‌ اینرودز توسط بهمن موتور (+ جدول فروش و قیمت)
  • برگزاری تمامی مسابقات لیگ برتر با هدست های جدید داوری
  • آغاز به کار نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست درچهارمحال و بختیاری
  • ثبت سفارش کتاب های درسی به تعویق افتاد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده به تعویق افتاد