Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان آمریکایی هشدار دادند کودکان مبتلا به سندرم التهابی مولتی سیستمی یا MIS-C، یک عارضه نگران کننده ناشی از عفونت کووید-۱۹، نیاز به توجه فوری و احتمالاً بستری شدن در بیمارستان دارند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، علائم سندرم التهابی مولتی سیستمی مانند علائم کلاسیک کروناویروس نبوده و بیشتر شامل معده درد و استفراغ، همراه با تب و بثورات پوستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کودکانِ مبتلا به این سندرم، دچار مشکلات و صدمات قلبی شده و به مراقبت‌های فوری نیاز دارند. هم‌چنین ارتباط این سندرم با بیماری کووید-۱۹ هر روز بیشتر مشخص می‌شود، ‌هر چند تست کرونای برخی از کودکان درگیر این سندرم منفی اعلام شده و هیچ علائمی از عفونت نیز از خود بروز نداده‌اند.

البته متخصصان آمریکایی اعلام کرده‌اند در آزمایش‌های بعدی از بیشتر کودکانی که تست کرونایشان در ابتدا منفی اعلام شده، معلوم شد که احتمالاً دچار عفونت قبلی بوده‌اند.

به نظر می‌رسد این سندرم دو تا شش هفته پس از عفونت با کووید-۱۹ بروز کرده و بیشتر کودکانی را که از قبل کاملاً سالم بوده‌اند، مبتلا می‌کند. 

هفته گذشته CDC هشداری بهداشتی را برای پزشکان متخصص اطفال صادر کرد و حداقل ۲۰ ایالت به علاوه واشنگتن دی‌سی اعلام کردند که در حال بررسی موارد احتمالی این سندرم هستند.

بررسی‌ها حاکی از آن است که حدود نیمی از کودکان درگیر این سندرم دچار ناهنجاری‌های قلبی-عروقی شده‌اند که با توجه به سلامت آن‌ها پیش از درگیری با سندرم التهابی مولتی سیستمی تصور می‌شود مشکلات قلبی از عوارض این سندرم باشد که احتمالاََ در نتیجه تاخیر در پاسخ ایمنی به کروناویروس ایجاد می‌شود.

از همین رو توصیه می‌شود هر کودکی که در خانه دچار تب، درد شکم یا علائمی مانند بثورات و ورم ملتحمه شود، باید بلافاصله توسط پزشک متخصص اطفال معاینه گردد.

نکته دیگر این که بیشتر این کودکان هیچ علامت قابل توجهی که والدین‌شان را متوجه سازد، نداشته‌اند. هم‌چنین هیچ مشکل اساسی قطعی کودکان را برای ابتلا به این سندرم مستعد نمی‌کند.

برخی از کودکان درگیر این سندرم شاهد تورم در نقاط مختلف بدن به خصوص دست‌ها و پاها و حتی دهان خود بوده‌اند.

بزرگ‌ترین نگرانی که در حال حاضر در رابطه با این سندرم به خصوص در کودکان وجود دارد، تا حد زیادی ناشی از التهاب در قلب و عروق اصلی اطراف آن است. این یکی از دلایلی است که پزشکان در ابتدا فکر می‌کردند این سندرم بیماری نادری است که به بیماری کاوازاکی معروف است.

بسیاری از والدین با توجه به توصیه‌ها مبنی بر ماندن در خانه و خودداری از مراجعه غیرضروری به بیمارستان‌ها ممکن است با وجود علائم سندرم التهابی مولتی سیستمی در کودکان خود، آن‌ها را برای معاینه نزد پزشک نبرند اما باید توجه داشت که با توجه به ضرورت مراقبت‌های ویژه از کودکان درگیر این سندرم بهتر است با مشاهده اولین علائم و پیش از تشدید آن‌ سریعاََ به مراکز درمانی یا پزشک متخصص اطفال مراجعه شود.

به گفته متخصصان، آزمایش خون می‌تواند به سرعت ابتلای افراد به سندرم التهابی مولتی سیستمی را نشان دهد. آزمایشات مربوط به التهاب و آسیب‌های قلبی نیز می‌تواند نشان دهد که آیا کودکان در معرض خطر هستند و نیاز به بستری شدن دارند یا خیر؟ در صورتی که تشخیص و درمان در افراد دچار این سندرم فوراََ صورت گیرد، بیشتر کودکان بعد از چند روز بستری در بیمارستان بهبود یافته و مرخص می‌شوند.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، کودکان درگیر این سندرم علائم واکنش التهابی شدید نشان می‌دهند. نگرانی از این بابت وجود دارد که در افراد دچار این سندرم پاسخ ایمنی بی‌نظمی وجود دارد. به نظر می‌رسد این بیماری در دوره‌ی سنی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی اکتسابی افراد در حال رشد است.

لینک کوتاه: asriran.com/0033nJ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا کودکان اطفال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

بدن انسان مدام در حال انجام واکنش‌های شیمیایی بسیاری است که تعدادی از آن‌ها در مراحل مختلف به ویتامین‌ها نیاز دارند. اگر ویتامین‌های مورد نیاز در این واکنش‌ها تأمین نشود، ممکن است فرآیند انجام آن‌ها دچار اختلال شود و عملکرد بدن را با مشکل مواجه سازد. در نتیجه، اگر بدن نتواند به درستی فعالیت کند، تلاش شما برای کاهش وزن بی ثمر خواهد ماند. با مصرف ویتامین‌های ضروری، به بدن این امکان را می‌دهید تا با حداکثر پتانسیل خود کار کند و بازدهی بهتری در حذف چربی‌های اضافه داشته باشد.

ویتامین‌هایی که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند:

ویتامین دی

ویتامین دی، یکی ویتامین‌هایی‌ست که به راحتی در دسترس شماست. بدن شما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به راحتی می‌تواند ویتامین دی مورد نیاز را تأمین کند. ویتامین D در مواد غذایی مختلفی مانند تن ماهی، جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ، غلات و شیر نیز موجود است. با مصرف مکمل ویتامین D نیز می‌توان کمبود آن را جبران کرد.

ویتامین ب۱۲

اگر دچار کمبود ویتامین ب۱۲ باشید، بدنتان تصمیم می‌گیرد تا به جای سوزاندن مواد مغذی، آن‌ها را به بافت چربی تبدیل کند! شما می‌توانید برای پیشگیری از این اتفاق، این ویتامین را از طریق مصرف مکمل‌ها و محصولات حیوانی دریافت کنید [ ویتامین ب۱۲ در مواد غذایی گیاهی یافت نمی‌شود].

ویتامین ث

این ویتامین برای کاهش وزن مفید است؛ طبق تحقیقات، افرادی که بدنشان دارای ویتامین ث بیشتری است، [نسبت به افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند]، با سرعت بیشتری لاغر می‌شوند. مصرف مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.

منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • بیماری ترانه علیدوستی مشخص شد | سندرم DRESS چیست و ترانه چه شرایطی را تجربه کرده است؟
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / آخرین وضعیت درمان