Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@07:03:03 GMT

چهار بازرس کل اخراجی ترامپ، چه کسانی بودند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۳۰۸۶

چهار بازرس کل اخراجی ترامپ، چه کسانی بودند؟

در شش ماه گذشته، دولت ترامپ، چهار بازرس کل را اخراج کرده است که برخی قانون‌گذاران آمریکایی از جمله دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان از این اقدامات انتقاد کرده‌اند.

به گزارش مشرق، دولت ترامپ در شش ماه گذشته، چهار بازرس کل را از نهادهای فدرال اخراج کرده است. این اقدام از سوی قانون‌گذاران دموکرات و برخی جمهوری‌خواهان مورد انتقاد قار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته نیز این قانون‌گذاران آمریکایی خواستار توضیح در باره علت اخراج این افراد شده‌اند. 

ببینید: فیلم/ دیکتاتوری کرونایی ترامپ

به نوشته وبگاه «ای‌بی‌سی نیوز»، رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را طبق قانون اساسی دارد که بازرسان کلی که از سوی خود او انتخاب می‌شوند را اخراج کند، اما او باید ۳۰ روز قبل از انجام این کار، کنگره را با خبر کند. 

وبگاه ای‌بی‌سی نیوز، این چهار بازرس کل که در شش ماه گذشته اخراج شده‌اند را در گزارشی معرفی و درباره آنان توضیح کوتاهی ارائه کرده است. 

«استیو لینیک»، بازرس کل در وزارت خارجه آمریکا / تاریخ اخراج: ۱۵ مه 

جدیدترین کسی که از سوی ترامپ اخراج شد استیو لینیک، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا بود. اخراج وی موجب عصبانیت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان شده و آنان خواستار بررسی اخراج وی شده‌اند. 

گفته می‌شود اخراج استیو لینیک که در حال تحقیق درباره «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بود، به توصیه خود پامپئو انجام شده‌ است.

لینیک در حال تحقیق درباره برخی اقدامات پامپئو از جمله سوء‌استفاده از کارکنان وزارت خارجه آمریکا و همچنین درباره سوء‌استفاده ترامپ از قدرت خود در تأمین سلاح به عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ بوده است. 

«کریستی گریم»، بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا / تاریخ اخراج: ۱ مه 

ترامپ بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا را در اول ماه مه اخراج کرد. بر اساس گزارش این نهاد، گریم از سال ۱۹۹۹ برای این وزارتخانه کار کرده بود. اخراج وی بعد از اینکه وی گزارشی را برای کمبود شدید لوازم پزشکی و دارویی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا منتشر کرد، انجام شد.

«گِلن فاین»، بازرس موقت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) / تاریخ اخراج: ۷ آوریل 

فاین قبل از اینکه در سال ۲۰۱۶ در وزارت دفاع آمریکا بازرس موقت کل شود، یازده سال بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا بود. وی برای هدایت یک کمیته‌ای که وظیفه نظارت بر استفاده از ۲ تریلیون دلار بسته حمایتی کرونا را داشت، گماشته شده بود که توسط ترامپ اخراج شد. 

«مایکل آتکینسون»، بازرس کل جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا / تاریخ اخراج: ۳ آوریل 

آتکینسون، در تاریخ سوم آوریل از سمت خود به عنوان بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا اخراج شد. ترامپ که وی را در سال ۲۰۱۷ به این سمت گماشته بود، در نامه عزل او، عنوان کرد که به آتکنسون، اعتماد ندارد. 

ارتباط آتکینسون با کنگره در مورد شکایتی که از یک افشاگری شده بود، به آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ درباره مسئله اوکراین کمک کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس پنتاگون دولت ترامپ قانون اساسی عربستان سعودی مایک پامپئو آمریکا ترامپ وزارت خارجه آمریکا وزارت خارجه امریکا خارجه آمریکا بازرس کل اخراج بازرس کل وزارت خارجه آمریکا تاریخ اخراج اخراج شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: تنها به یک شرط موافق کمک به اوکراین هستم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور سابق آمریکا از شرایطی گفت که براساس آن با ارسال دوباره کمک به اوکراین موافقت خواهد کرد.

«دونالد ترامپ» رییس‌جمهور سابق آمریکا روز شنبه اعلام کرد که اگر این کمک‌ها به‌جای هدیه و رایگان بودن به صورت وام داده شود، با تصویب کمک‌های بیشتر به اوکراین از سوی کنگره مخالف نیست.

رییس‌جمهور سابق آمریکا همچنین تاکید کرد که متحدان اروپایی باید میزان کمک های خود به اوکراین را با سطح کمک واشنگتن به کی‌یف هماهنگ کنند.

ترامپ در کنار «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: ما به این فکر می کنیم که آن را به صورت وام، به جای صرف هدیه، ارائه کنیم.

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا در ماه فوریه ایده ارئه کمک به اوکراین به وام را مطرح کرد.

کد خبر 6076876

دیگر خبرها

  • اخراج بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی‌
  • تاکید بازرس کل لرستان بر تسریع در روند احداث پل «شوراب»
  • افزایش احتمال اخراج همکاران افغان نظامیان انگلیسی از پاکستان
  • امیدواری اسرائیل برای حضور در کوپا آمریکا
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • چه کسی ضد چین‌تر است؟ بایدن یا ترامپ؟
  • ترامپ: تنها به یک شرط موافق کمک به اوکراین هستم
  • ترکیه اتباع غیرمقیم تاجیکستان را اخراج می کند
  • ۶ ماه حساس برای جو بایدن
  • اعتراض ایرالکو: استقلال باید دقیقه 3 اخراجی می‌داد