Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:05:37 GMT

مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در توسعه خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۳۹۵۶

مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در توسعه خراسان جنوبی

تفاهم‌نامه همکاری استانداری خراسان جنوبی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در تهران به امضا رسید. 

به گزارش روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه بخش صنعت و معدن و در راستای اجرای سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، روز سه‌شنبه (۳۰ اردیبهشت‌ماه) در مراسمی با حضور «سعید محمد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و داود شهرکی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در این جلسه گفت: استان خراسان جنوبی یکی از مستعدترین استان‌ها و از مهمترین استان‌های مرزی است و هنگامی که حضور پررنگ‌تر قرارگاه خاتم در این استان مطرح شد ما از این موضوع استقبال کردیم.

سعید محمد افزود: با توجه به اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی، توسعه زیرساخت‌های شهری، کشاورزی و توسعه صنعت و معدن امکان همکاری قرارگاه خاتم با این استان وجود دارد تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و امضا شد تا براساس تعهدات فی‌مابین با جدیت به حوزه اجرا وارد شویم. 

به گزارش روز چهارشنبه استانداری خراسان جنوبی با امضای این تفاهم‌نامه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) متعهد شده در زمینه مطالعات، اکتشاف و فرآوری محصولات معدنی در راستای توسعه استان همکاری کند.

بنا به مفاد این تفاهم‌نامه؛ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه بخش صنعت و معدن و اجرای سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ به عنوان راهکاری برای ارتقای اقتصادی و ضرورت ایجاد ارزش افزوده و افزایش اشتغال در بخش صنعت و معدن و به منظور بهره‌گیری از تمام ظرفیت داخلی برای پیشبرد و توسعه پایدار خراسان جنوبی همکاری می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی در آیین امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به وضعیت ذخایر معدنی غنی استان، از تمرکز دولت در سال‌های اخیر برای مطالعات و اکتشافات پهنه‌های معدنی گفت و افزود: در پی مطالعات صورت گرفته و شناسایی پهنه‌های بسیار مطلوب مواد معدنی، سرمایه‌گذاری‌های خوبی برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها توسط سازمان‌های وابسته به دولت و بخش خصوصی در استان انجام شده است.

معتمدیان با تاکید بر تجربه و توانمندی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: با امضای این تفاهم‌نامه زمینه حضور و فعالیت هرچه بیشتر قرارگاه در استان فراهم‌تر می‌شود.

وی افزود: مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در مطالعات، اکتشاف و فرآوری محصولات معدنی می‌تواند به رشد و توسعه استان بینجامد.

وی اظهار امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت قرارگاه در سال جهش تولید، شاهد رونق اشتغال و تولید در استان باشیم.

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای محرومیت‌زدایی و توسعه همه‌جانبه خراسان جنوبی از راهبردهای مدیریت عالی استان بوده و در ۲ سال اخیر برای ورود نهادهای غیردولتی و حاکمیتی به این حوزه تلاش زیادی صورت گرفته است.

همزمان با برگزاری همایش «روز ملی روستا و عشایر» و سفر معاون اول رییس جمهوری و جمعی از مسوولان کشوری به خراسان جنوبی در ۱۵ مهر سال گذشته با امضای تفاهم‌نامه‌هایی برای چهار شهرستان مرزی استان دستگاه معین انتخاب شد.

اگرچه خراسان جنوبی، استانی کمتر توسعه یافته است و از برخی محرومیت‌ها رنج می‌برد اما در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، معدن، گردشگری و حمل و نقل دارای ظرفیت‌های فراوان است.

برچسب‌ها امضای تفاهمنامه استانداری خراسان جنوبی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه استانداری خراسان جنوبی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص امضای تفاهمنامه استانداری خراسان جنوبی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تفاهم نامه خراسان جنوبی صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی

از دیروز سامانه بارشی در خراسان جنوبی فعال شده که بارش باران در این ایام در نزد قدیمی‌ها به شیشه ۳۶ معروف است.

بارش ها سبب بروز خسارت در برخی از نقاط استان شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد