Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید سعید شاهرخی شامگاه چهارشنبه در جلسه اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان همدان بیان کرد: برای امسال بهره برداری از ۶۵ طرح همسو با جهش تولید پیش بینی شده که بیشتر این طرح ها مربوط به بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر طرح های یاد شده ۸۶ طرح در زمینه عمرانی به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که امید می رود بخشی زیادی از این طرح ها نیز تا پایان سال بهره برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان یادآوری کرد: سال گذشته سال سختی برای بخش خصوصی و دولت بود چرا که با سیل شروع شد و اصلاح قیمت بنزبن، انتخابات مجلس و کرونا را در این سال داشتیم همچنین فشار تحریم دشمن بسیار زیاد بود.

شاهرخی اضافه کرد: با وجود افزایش فشار دشمن، بستن راه های اقتصادی و تبادلات مالی اما همه مردم با تمام وجود تلاش کردند و در این بین بخش خصوصی با فداکاری وارد میدان شد و دولتمردان نیز به پشتیبانی از این بخش پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا درصدد برگزاری جشن فروپاشی اقتصاد ایران در آبان سال ۹۷ بود ولی تلاش بخش خصوصی در دوره های مختلف حتی در جریان شیوع کرونا و دور زدن تحریم ها این نقشه دشمن را نقش بر آب کرد.

استاندار همدان فعال بودن واحدهای تولیدی در جریان شیوع کرونا، تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور و رسیدن به شرایط صادرات این اقلام را نتیجه تلاش بخش خصوصی و افتخار بزرگی برای کشور و بخش خصوصی دانست.

شاهرخی ادامه داد: در برابر دشمن ۲ راه حل تسلیم و مقاومت در پیش است که ملت ایران به ویژه فعالان اقتصادی بخش خصوصی در صف اول مقاومت ایستادند و مسوولان نیز از پست و مقامشان برای حمایت از این بخش که همان حمایت از مردم است استفاده کردند.

وی با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی همدان باید همواره مسوولان را حامی و در کنار خود بدانند اظهار داشت: با وجود محدودیت ها و گیرهای قانونی در انجام برخی کارها ولی بخش خصوصی خستگی ناپذیر کارها را دنبال کرد.

استاندار همدان تاکید کرد: مدیران اجرایی این استان باید ریسک پذیر باشند حتی به قیمت از دست دادن پست و مقامشان باید از بخش خصوصی حمایت کنند و از اجرای هر کاری که موجب چرخش چرخ اقتصاد می شود دریغ نکنند.

شاهرخی درباره وضعیت شیوع کرونا در استان گفت: هم اینک شهرستان اسدآباد در وضعیت سفید و مابقی شهرستان های این استان در وضعیت زرد قرار دارند و بنا نداریم با عادی جلوه دادن وضعیت استان، شرایط را به وضعیت نامناسب و قرمز بازگردانیم.

وی همراهی مردم در مقابله با کرونا را نشان از فرهنگ اهالی این استان دانست و اضافه کرد: اتحادیه ها و صنوف با تعطیل کردن کار خود ستاد مقابله با کرونا را در پیشگیری از شیوع این ویروس یاری کردند و هم اینک میزان مبتلایان به کرونا در همدان به کمتر ۶ نفر در روز رسیده است.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان با بیان اینکه جامعه هتلداران نیز همکاری خوبی در این طرح داشتند از بازگشایی غار علیصدر و تله کابین با مصوبه ستاد کرونا و در نظر گرفتن پروتکل های پیش بینی شده خبر داد.

شاهرخی تصریح کرد: عده ای در داخل و خارج درصدد این بودند که علاوه بر مصیبت کرونا مصیبت فروپاشی اقتصاد را نیز رقم برنند و شبکه ای در کشور دنبال تعطیلی کشور بودند و طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور را ارئه کردند.

وی ادامه داد: تعطیلی یکماه کشور به معنای مواجهه با هفت میلیون بیکار و لشکری از گرسنگان بود بنابراین رییس جمهوری در برابر این طرح مقاومت کرد و اجازه تعطیلی بسیاری از واحدها را نداد در غیر اینصورت علاوه بر تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی برای تامین مایحتاج روزمره نیز با مشکل مواجه می شدیم.

استاندار همدان گفت: تصمیم های مصوبات اتخاذ شده در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید اجرایی شود و اجرا نشدن ۴۰ مصوبه از ۱۳۰ مصوبه این شورا در سال گذشته قابل قبول نیست.

شاهرخی خواستار تعیین تکلیف مصوبات اجرا نشده این شورا، مشخص شدن دستگاه کم کار، شناسایی موانع پیش روی طرح ها و رفع آنها شد.

برچسب‌ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی همدان جهش تولید استانداری همدان سید سعید شاهرخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گفت و گوی دولت و بخش خصوصی همدان جهش تولید استانداری همدان گفت و گوی دولت و بخش خصوصی همدان جهش تولید استانداری همدان استاندار همدان بخش خصوصی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از صدور ۲۳۲ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان خوزستان در سال ۱۴۰۲ و ایجاد هشت هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی خبر داد و بیان کرد: ارزش سرمایه‌گذاری این میزان پروانه بهره‌برداری صنعتی ۱۶۳ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز صدور ۱۶۹ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان منجر به ایجاد پنج هزار و ۶۸۳ فرصت شغلی شده است.

فلاح با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری در صنایع مختلف استان اظهار کرد: در یکسال اخیر یک‌هزار و ۸۰۳ فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع کوچک به ارزش ۷۶ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال صادر و باعث اشتغال‌زایی برای ۲۳ هزار و ۹۷۲ نفر شد.

مدیرکل صمت خوزستان ادامه داد: در بخش صنایع متوسط نیز ۱۰۰ فقره پروانه بهره‌برداری به ارزش ۲۴ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال با میزان اشتغال‌زایی ۶ هزار و ۷۹۷ نفر صادر شده است.

وی تصریح کرد: در بخش صنایع بزرگ خوزستان نیز ۱۱۶ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۹۰۹ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی ۵۹ هزار و ۹۶ نفر صادر شد.

فلاح بیان کرد: با صدور این میزان پروانه بهره‌برداری می‌توان گفت که صنایع بزرگ استان ۶۶ درصد، صنایع کوچک ۲۷ درصد و صنایع متوسط هفت درصد در ایجاد اشتغال نقش داشتند.

مدیرکل صمت خوزستان با اشاره به روند رو به رشد تولید در صنایع راهبردی استان دز سال گذشته اظهار کرد: میزان تولید در صنعت سیمان خوزستان ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۳۰۷ تن بوده است.

وی ادامه داد: میزان تولید در فولاد خام سه میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۰۸ تن و محصولات فولادی نیز ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۰۳ تن ثبت شده است.

فلاح تصریح کرد: میزان تولید صنعت ام دی اف در خوزستان نیز ۴۲۲ هزار و ۱۶ تن، نئوپان ۳۷ هزار و ۸۳۵ تن و شکر ۷۲۰ هزار تن بوده است.

کد خبر 6083407

دیگر خبرها

  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری درباره ماجرای خرید جت شخصی
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است
  • آبرسانی به ۷۰ روستای استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۲۳۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان صادر شد