Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:26:35 GMT

فهرست دانشگاه‌ها و مراکز علمی با اینترنت رایگان منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۴۴۰۰

فهرست دانشگاه‌ها و مراکز علمی با اینترنت رایگان منتشر شد

ستار هاشمی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن اعلام این خبر افزود: با عنایت به اهمیت موضوع و حساسیت ویژه‌ وزارت ارتباطات و فناوری در خصوص اجرای کامل طرح رایگان‌سازی ترافیک مصرفی اینترنت آموزش مجازی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، حوزه‌های علمیه و افزایش بهره آن برای اساتید و دانشجویان با شیوع اپیدمی کرونا در کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داوطلبانه و به عنوان مسوولیت اجتماعی پهنای باند مصرفی مراکز علمی، دانشگاهی و حوزه‌های علمیه مورد تایید مدیریت حوزه‌های علمیه و وزارت ارتباطات را رایگان اعلام کرد

او با بیان این‌که به دلیل کامل نبودن لیست و مشخصات فنی سایت‌های درخواستی از سوی وزارت علوم در انجام این کار تاخیر اتفاق افتاد، اشاره کرد: علی‌رغم اعمال این طرح برای تعداد زیادی از دانشگاه‌ها (که لیست آن‌ها در فایل زیر قابل مشاهده است) هنوز از نگاه اساتید و دانشجویان به عنوان ذی‍نفعان نهایی، رضایت ۱۰۰ درصدی احصاء نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل با تمدید رایگان‌سازی ترافیک مصرفی اینترنت آموزش مجازی برای مدت یک ماه از سوی وزیر ارتباطات، دریافت بازخوردهای میدانی از عوامل و ذی‍نفعان دانشگاهی و انجام تست عملکرد، روال اجرایی را بر خود وظیفه می‌دانیم.

معاون وزیر ارتباطات افزود: دریافت اطلاعات فنی سامانه‌های آموزشی از وزارت ارتباطات در حال تکمیل است و عدم تطابق کامل اطلاعات واصله‌ سامانه‌ها با سامانه‌های انتهایی که محتواهای آموزشی روی آن‌ها بارگذاری شده می‌تواند از عوامل اعمال نشدن ترافیک رایگان برای برخی دانشگاه‌ها باشد.

وی در پایان اعلام کرد، برای شفافیت هر چه تمام‌تر اجرای این طرح، لیست دانشگاه‌ها و مراکز علمی که از سوی وزارت علوم به وزارت ارتباطات رسیده است را منتشر کرده‌اند تا ذینفعان بتوانند مشاهده کنند، ترافیک کدام مراکز رایگان محاسبه شده است. ضمن این که تعدد اطلاعات واصله برای بعضی از مراکز دانشگاهی و درج سرویس‌های غیرمرتبط در اطلاعات رسیده از مشکلاتی است که برای حصول نتایج بهتر و جلب رضایت ذی نفعان انتهایی باید اصلاح و بروزرسانی شود.

برای اطلاع از اسامی مراکز علمی و دانشگاهی بر روی این لینک کلیک کنید.

برچسب‌ها ارتباطات ستار هاشمی وزارت علوم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات وزارت علوم ارتباطات وزارت علوم وزارت ارتباطات مراکز علمی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی از امضای توافق‌نامه تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی آذربایجان غربی  در حوزه محیط‌زیست خبر داد و اظهار کرد:‌ این توافق‌نامه که به امضای رؤسای دانشگاه‌های استان، رئیس پارک علم و فناوری و مدیرکل محیط‌زیست استان رسید گام مهمی در انجام فعالیت‌های علمی پژوهشی در حوزه محیط‌زیست است.

وی هدف از تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی – پژوهشی استان آذربایجان غربی را استفاده بیش‌تر از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع چالش‌های زیست‌محیطی کشور برشمرد و افزود: مراکز علمی-پژوهشی می‌توانند در دستیابی به توسعه پایدار و زیست‌بوم مناسب و ارزش‌آفرینی در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی در بخش‌های جامعه و صنعت نقش مهمی را ایفا کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی کمک به وظیفه نظارتی سازمان حفاظت محیط‌زیست و ارتقای جایگاه مرجعیت علمی دانشگاه‌های استان و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در سطح استانی، ملی و منطقه‌ای در زمینه محیط‌زیست را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه بیان کرد.

ولیلو عنوان کرد: این توافق‌نامه همچنین گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی در انجام پژوهش‌های کاربردی با هدف حل مشکلات زیست‌محیطی استان در حوزه‌های مختلف مدیریت و کنترل آلودگی آب، هوا، خاک و پسماند، بومی‌سازی ساخت تجهیزات سنجش و پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در بیش از یک سال گذشته با انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های مختلف ارتباط با جامعه، در زمینه حل مشکلات و مسائل استان و صنایع فعالیت‌ها و پژوهش‌های بسیاری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل