Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@21:16:38 GMT

کارفرمایان برای دریافت تسهیلات به سامانه «کارا» مراجعه کنند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۵۲۷۰

به گزارش مهر، حامد شمس مدیر روابط عمومی وزارت تعاون در توییتی نوشت: ‏کارفرمایان و خویش‌فرمایانی که پیامک تسهیلات بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا را دریافت کرده‌اند با ثبت نام در لینک Kara.mcls.gov.ir‬ از حمایت حداقل ۱۲ میلیون تومانی بابت هرکارگر برخوردار خواهند شد.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۹ هزار نفر چشم انتظار دریافت وام ازدواج/ نمایش پیام پایان اعتبار وام ازدواج در برخی استان‌ها

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وام ازدواج که به صورت رسمی از سال ۱۳۸۸ وارد شبکه بانکی کشور شد به عنوان تسهیلات تشویقی، قرار بود در راستای حمایت از جوانان برای تامین بخشی از نیاز‌های آنها در آستانه تشکیل زندگی پرداخت شود، اما حالا تبدیل به غصه پر قصه زوج‌های جوانی شده که تازه ازدواج کردند.

«۹ ماه است که برای وام ازدواج ثبت نام، اما هیچ خبری از بانک نشد وقتی هم به بانک مراجعه می‌کنم می‌گویند شلوغه و کاری از دست ما بر نمیاد.» «به امید وام ازدواج مسئولان قول دادن سریع پرداخت میشه ازدواج کردم و ۵ ماه معطل شدم و منتظرم بگیرم که بتونم پول پیش خونه بدم.» « اینقدر برای مدرک و چند ضامن سخت میگیرن تا آدم پشیمون بشه» «مگه یه جوون چه قدر پول داره که بخواد ازدواج کنه امیدش به همین وام ازدواجه که اونم با این شیوه پرداخت امید جوون‌ها رو ناامید کرده.» این پیام‌ها بخشی از گلایه‌های متقاضیان وام ازدواج است که برای باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردند و درخواست پیگیری را داشتند.

گلایه‌های متقاضیان به همین جا ختم نمی‌شود و اخیرا مخاطبین در برخی استان‌های کشور اعلام کردند زمانی برای ثبت نام وام ازدواج مراجعه می‌کنند با پیام «در حال حاضر هیچ بانکی در استان انتخابی شما دارای اعتبار نمی‌باشد، دوباره تلاش کنید» مواجه می‌شود که انتظار این زوج‌های جوان را تبدیل به ناامیدی کرده و مشخص نیست چه زمانی امکان ثبت نام برای وام ازدواج در استانشان امکان پذیر خواهد شد.

معاون اعتبارات بانک مرکزی علت نمایش پیام بالا را هنگام ثبت نام وام ازدواج وجود حجم زیاد متقاضیان وام ازدواج عنوان می‌کند و می‌گوید: در سه ماه پایانی سال گذشته تعداد زیادی از متقاضیان در سامانه برای دریافت تسهیلات ثبت نام نکردند و منتظر اعلام سقف‌های جدید بودند بنابر این حجمی زیادی از متقاضیان برای سال گذشته و حجم دیگریاز متقاضیان برای امسال وجود دارد که به این صورت تعداد متقاضیان اخذ این تسهیلات در فروردین ماه بسیار فراتر از روند همیشگی جهت ثبت نام به سامانه مراجعه کرده‌اند و هر میزان اعتبار که در سامانه باز شود در پنج دقیقه ابتدایی طرفیت تکمیل خواهد شد.

رئیس جمهور در مورد وام ازدواج چه گفت؟

 در خصوص رفع مشکلات و موانع دریافت وام ازدواج توسط زوجین جوان، رئیس جمهور سال گذشته در چند نوبت به این موضوع ورود کرد یکبار در تیرماه رئیس جمهور گلایه‌های جوانان شنید و در جشن هفته ازدواج به آن واکنش نشان دهند و بر تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی برای ازدواج تاکید کرد  و آخرین مورد آن مربوط به سوم اسفند سال گذشته در چهارمین جلسه شورای‌عالی جوانان و نخستین جلسه شورای‌عالی نوجوانان و جوانان بود که گفتند: بدون تردید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای تسهیل امر ازدواج جوانان علاوه بر ایجاد امید در نسل جوان آثار بسیار مثبت اجتماعی در زمینه افزایش جمعیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت که در این راستا بانک مرکزی را موظف است در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف هزاران زوج در انتظار وام ازدواج از جمله رفع مشکل اخذ تضامین بانکی اقدام کند.

اما تاکیدات رئیس جمهور همچنان بر روی کاغذ باقی مانده است و به گفته وزیر ورزش و جوانان تا نیمه فروردین امسال همچنان ۱۴۹ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند.

مخالفت بانک‌ها با قانون

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفته بود در بسیاری از بانک‌ها به صورت غیرقانونی برای وام ازدواج سخت‎گیری می‌شود و طبق قانون باید یک ضامن خواسته شود ولی متاسفانه در برخی از بانک‌ها درخواست دو ضامن و سه ضامن می‌شود که این موضوع کار را برای دریافت وام سخت می‌کند. امروزه بخش عمده روند افزایشی پرداخت تسهیلات مربوط به پیگیری بانک مرکزی است در حالی که در اخذ ضمانت اگر سخت‌گیری شود، روند پرداخت کاهشی می‌شود.

اکنون با گذشت ۱۵ سال از ورود وام ازدواج به خانواده تسهیلات بانک‌ها، کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ برای امسال تصویب کرده تا بانک‌ها به هر یک زوجین که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۹ باشد، مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله پرداخت کنند؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

در سال جاری جوانان تازه ازدواج کرده منتظر هستند تا اقدامات اخیر انجام شده توسط بانک مرکزی به ثمر بنشیند و در صورتی می‌تواند امیدوارکننده برای جوانان در صف انتظار وام ازدواج باشد که نظارت جدی بانک مرکزی همراه آن شود تا دیگر شاهد تخلفات برخی بانک‌ها در گرفتن تضامین یا تاخیر در رسیدگی پرونده‌ها نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان تا رسیدن شرایط پرداخت وام ازدواج به وضعیت مطلوب و پرداخت در کمترین زمان این موضوع را از مسئولین مربوطه پیگیری می‌کند.

گزارش از حسین قربانی

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد
  • جذب ۵۵۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مکانیزاسیون در استان قزوین
  • پرداخت تسهیلات درمان به بیماران خاص و صعب العلاج
  • پرداخت بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • آغاز اولین حراج انواع سکه در سال جدید از ساعت ۱۲ امروز | خریداران برای دریافت سکه به تارنمای رسمی مرکز مبادله مراجعه کنند
  • پرداخت ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • بیش از ۷۰ درصد متقاضیان وام‌های ازدواج و فرزندآوری تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند
  • پرداخت پنج هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان پرداخت شد
  • ۱۴۹ هزار نفر چشم انتظار دریافت وام ازدواج/ نمایش پیام پایان اعتبار وام ازدواج در برخی استان‌ها