Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@12:14:25 GMT

معجزه کاسنی برای رفع عطش روزه‌داران

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۵۹۵۰

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: کاسنی به دلیل وجود ویتامین‌ها و ملاح بسیار از جمله k، E و c می‌تواند از سردرد‌های ناشی از روزه‌داری جلوگیری کند. ناطقان: محسن پویان گفت: گیاه کاسنی از گیاهانی است که از قدیم الایام در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: کاسنی به دلیل وجود ویتامین‌های و ملاح بسیار از جمله k، E و c می‌تواند از سردرد‌های ناشی از روزه‌داری جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این پژوهشگر با بیان اینکه این دمنوش را می‌توان به جای چای در افطار استفاده کرد، تصریح کرد: دمنوش کاسنی باعث تقویت کبد و طحال می‌شود.

پویان با بیان اینکه افراد مبتلا به سنگ کلیه باید از مصرف کاسنی احتیاط کنند، افزود: املاح آن خون را تصفیه کرده و رنگ رخساره را باز می‌کند.

وی با بیان اینکه غرغره آب کاسنی با فلوس برای رفع درد و سوزش گلو کاربرد دارد، افزود: مصرف کاسنی باکتری‌های مضر بدن را از بین می‌برد و به جمعیت باکتری‌های مفید کمک می‌کند.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: کاسنی برای تقویت معده و درمان ضعف اعصاب مفید کاربرد داشته و دم کرده آن برای کم‌اشت‌هایی و سوء هاضمه مفید است.

پویان یادآور شد: افرادی که به همیشه بهار، گل قاصد و گل مروارید حساسیت دارند، نباید کاسنی مصرف کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: رفع عطش ، روز داران ، کاسنی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رفع عطش روز داران کاسنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: در این موزه بیش از ۷۰۰ قطعه فسیل انواع مهره دار به نمایش درآمده است.

غلامرضا زارع افزود: در این موزه نمونه‌هایی منحصر به فرد از فسیل‌های انواع فیل، زرافه، بیر دندان شمشیری، انواع گاو‌ها، آهو، کرگدن و اسب دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این موزه تنها موزه فسیل مهره داران در کشور است افزود: قدمت فسیل‌های این مجموعه ۹ میلیون سال است.

رئیس اداره حافظت محیط زیست مراغه افزود: انواع جمجمه، آج فیل، فک و اندام‌های حرکتی حیوانان از جمله فسیل‌های به نمایش در آمده در این موزه است.

زارع گفت: در این موزه فسیل‌هایی کمیاب شامل فیل، میمون، زرافه، کرگدن واسب‌ها به نمایش در آمده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه ادامه داد: در هشت فصل حفاری منطقه فسیل این شهر بیش از هفت هزار قطعه فسیل مهره داران استخراج شده است.

وی افزود: منطقه فسیلی مراغه به خاطر تراکم بالای فسیل حیوانات مهره دار به بهشت فسیل شناسان جهان شهرت دارد.

این موزه به صورت دائمی در مرکز تحقیقات فسیلی ایران در شهر مراغه واقع در میدان مجلس برای بازدید علاقه مندان دایر است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • خواص آب هویج بستنی
  • رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد