Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک کارشناس علوم قرآنی گفت: شایسته است تا همواره لحظه‌های زندگی را شب قدر بدانیم، در تمام طول شب‌های سال به عبادت و احیا بپردازیم تا بتوانیم این شب را درک کنیم. تاریخ انتشار: 07:00 - 01 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۱۸۰۳

سید ابراهیم قائمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان گفت: ادعیه همواره به عنوان میسری ارزشمند بندگان را به خدا متصل می‌کنند، در دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان بیان شده است: «اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الى الیُسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین خدایا روزى کن مرا در آن فضیلت شب قدر را وبگردان در آن کارهاى مرا از سختى به آسانى وبپذیر عذرهایم وبریز از من گناه وبارگران را اى مهربان به بندگان شایسته خویش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

وی در مورد مضمون دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان ابراز کرد: از آنجا که شب‌های قدر دارای فضیلت‌های بسیار بوده و هر روز آن برابر با هزار ماه است، لذا بندگان به درگاه خدا آمده و از خدا می‌خواهند اعمال آنان را همچون اعمال شب قدر با ارزش در نظر گرفته و اعمال نیک را چند برابر حساب کند.

وی پیرامون شب‌های قدر بیان کرد: شب‌های قدر شب‌های سرنوشت ساز انسان است در این شب‌ها تقدیر افراد رقم می‌خورد و پیرامون سلامتی و بقا و خوبی و خوشی آنها همچنین برای بلا‌ها و گرفتاری‌ها تصمیماتی گرفته می‌شود.

پیرامون شب قدر روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان ابراز کرد: در روایت احتمال اینکه در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان نیز شب قدر قرار داشته باشد اشاره شده، زیرا اهل تسنن به این موضوع که شب قدر اصلی در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان است تاکید دارند.

وی در همین راستا اظهار کرد: شایسته است تا همواره لحظه‌های زندگی را شب قدر بدانیم، در تمام طول شب‌های سال به عبادت و احیا بپردازیم تا بتوانیم این شب را درک کنیم.

وی به فراز بعدی دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان پرداخت و تصریح کرد: در این فراز آمده است خدایا امورات زندگی مرا از سختی به آسانی مبدل کن. انسان همواره در طول زندگی خود با مشکلات و چالش‌های مختلفی دست به گریبان است لذا از خداوند همیشه باید درخواست کرد تا گرفتاری‌ها را از مسیر راه و زندگی ما بردارد، تنها کسی که می‌تواند به ما در این راه کمک کند پروردگار است، همه ما به این مهم ایمان کامل داریم به عبارت دیگر توکل در تمام زندگی نکته‌ای توحیدی است که همواره انسان‌ها باید در زندگی خود مد نظر قرار دهند.

وی به فراز سوم دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: خدایا عذر ما را بپذیر اگر خطایی از ما سر زده خواسته و ناخواسته آن را ببخش کمک کن و که ما نیز اهل بخشش باشیم. بندگان از پروردگار خود می‌خواهند و می‌گویند که خداوندا عذر ما را بپذیر و رحمت خود را بر ما ارزانی دار.

وی به مغفرت الهی اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند همواره بندگان خود را شامل رحمت و مغفرت خود قرار می‌دهد، بندگان مومن نیز همواره از خدا خواسته اند تا آنان را مورد لطف و عنایت خود قرار دهد و گناهان آنان را ببخشد، هرگاه بخشش و مغفرت خداوند متعال شامل حال کسی شود همه گناهان او بخشیده می‌شود و آن گناهان در نامه عمل و منعکس نخواهند شد، لذا ضروری است تا بندگان با تضرع و انابه به درگاه خداوند به استغفار بپردازند، حال چنانچه این توبه عملی باشد و استغفار از ته قلب شکل گیرد خداوند نیز مغفرت خود را شامل حال آنان می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی ماه مبارک رمضان دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضیلت‌های اخلاقی تحقق جامعه آرمانی را رقم می‌زند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی شامگاه یکشنبه در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که به رذیلت‌های اخلاقی روی بیاورد رشد و ترقی نمی‌کند، اظهار کرد: وقتی فضیلت‌هایی شامل امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و خدمتگزاری در جامعه‌ای وجود داشته باشد آن جامعه به ‌طور قطع رشد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی بخواهد حیات طیب در این دنیا و حیات طیب‌تر در آخرت داشته باشد "مَنْ عَمِلَ صالِحاً" باید کارهایش پسندیده باشد و برای اجتماع مفید واقع شود.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه رذایل اخلاقی به عنوان حجابی سنگین در مسیر توسعه مطلوب اخلاقی است، گفت: وجود رذایل اخلاقی در جامعه اسلامی عامل سستی ایمان و اعتقادات انسانی و باعث از بین رفتن دادوستدهای معنوی و عواطف مستحکم آنها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: تنها راه رسیدن به کمال و معنویت واقعی، دوری از رذایل و سعی در کسب و رشد فضایل اخلاقی است.

وی به خودسازی و تلاش در این مسیر اشاره و بیان کرد: انسان تنها با شناخت نفس خود توان از بین بردن رذایل اخلاقی و ایجاد زمینه کسب فضایل اخلاقی و نیکی‌های حقیقی را فراهم خواهد کرد و در نتیجه می‌توان گفت که جامعه مطلوب انسانی با فضیلت‌های اخلاقی پیوندی عمیق دارد.

کد خبر 6084903

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • فضیلت‌های اخلاقی تحقق جامعه آرمانی را رقم می‌زند
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • آغاز پیش‌ثبت‌نام الکامپ بیست و هفتم از ۳ اردیبهشت
  • ۸۴۷ فرزند یتیم ومحسنین تحت حمایت در طرح اکرام ایتام بهشهر
  • سریال‌های طنز همیشه حساسیت‌ برانگیز هستند/ ادامه «نون خ»؟ هنوز معلوم نیست