Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مراسم استقبال از پیکرهای مطهر ۴ شهید حادثه ناوچه کنارک نیروی دریایی ارتش «ناو استوار دوم مکانیک سعید یاراحمدی، ناو استوار یکم تفنگدار سیدمرتضی خادمی‌حسینی، مهناوی یکم تفنگدار محمد افشون‌فر و ناو استوار دوم عرشه سیدحامد جعفری» صبح امرو‌ز یکم خردادماه با حضور مسئولان نظامی، انتظامی و استانی و آحاد مختلف مردم در فرودگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام تشریفات نظامی برگزارشد و پیکراین شهداء برای تشییع به حرم مطهر شاهچراغ (ع) انتقال و  برای خاکسپاری در زادگاهشان منتقل خواهد شد.

 پیکر مطهر شهید ناو استوار دوم مکانیک سعید یار احمدی از شهرستان خرامه و شهید ناو استوار یکم تفنگدار سید مرتضی خادمی حسینی از شهرستان رستم  بعدازظهر امروزپنجشنبه در زادگاهشان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

مراسم تشییع و تدفین دو تن از شهدای شهرستان نورآباد شهید مهناوی یکم تفنگدار محمد افشون فر و شهید ناو استوار دوم عرشه‌های سید حامد جعفری صبح روز جمعه دوم خردادماه در زادگاه خود انجام می‌شود.

از ۱۹ شهید سانحه دریایی شناور کنارک، پنج نفر از این شهدا اهل استان فارس بودند که پیکر پاک شهید ناوبان دوم عرشه اسماعیل پورخسرو روز بیست و چهارم اردیبهشت ۹۹ در شهرستان داراب تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

شهید مهناوی یکم تفنگدار رضا دهقانی از دیگر شهدای سانحه دریایی شناور نیز اصالتا از اهالی بخش خشت شهرستان کازرون استان فارس است، اما با توجه به اینکه در سال‌های اخیر به همراه خانواده به شهرستان بوشهر نقل مکان کرده بود، مراسم تشییع و خاکسپاری او در استان بوشهر انجام خواهد شد.

عصر یکشنبه ۲۱ اردیبهشت هنگام انجام تمرین دریایی از سوی تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند و تعداد ۱۵ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حادثه دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ناوچه کنارک فرودگاه شیراز ناو استوار دوم یکم تفنگدار شهید ناو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

ایسنا/فارس معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد داد مستند تصویری از روایت ساخت پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز ساخته شود.

مریم جلالی امروز، ۶ اردیبهشت در بازدید از پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز گفت: هر حرمی از اهل‌بیت(ع) موزه، عرض ارادت هنرمندان صنایع‌دستی است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: استاد هنرمند این اثر ارزشمند تمام تجلیات و این عرض ارادتی که طی قرن‌ها می‌توان برای یک حرم مطهر متصور شد را مینیاتوری کرده‌ است.

وی افزود: این اثر ارزشمند اضلاع مختلف و ساحت‌های مختلفی دارد که می‌توان به ساحت هنر، معرفت، ارادت، پشتکار و تلاش و استمرار و آموزش اشاره کرد.

جلالی با بیان اینکه تجمیع همه هنرها نشان از پیوند بین نسلی است و نشان از حفظ و نگهداری هنری ایرانی است، افزود: همیشه در طول تاریخ ایرانیان هنر را با عشق و ارادت نگه‌داشته‌اند و ما باید بتوانیم روایت رنجی که پشت این گنج بوده را نمایش دهیم و این وظیفه و مسئولیت ماست.

معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد داد: یک مستند تصویری از روایتی که استاد این اثر ارزشمند در حوزه‌های مختلف دارد، ساخته شود و در معرض دید عموم گذاشته شود، چراکه اثر تجلی هنر اسلامی است.

به گزارش ایسنا، پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز در مقیاس یک پانزده و یکی از آثار ارزشمند هنرمند استاد حیدریان است که ساخت آن به مدت ۱۱ سال به طول انجامیده است.

وزن این بنا سه تن است هنرهای به‌کاررفته در این اثر شامل ۲۵ حرفه هنری ازجمله مقرنس‌کاری، گچ‌بری، نجاری، جوشکاری، ریخته‌گری، قالب‌سازی، قلم‌زنی، آینه‌کاری، آجر تراشی، میناکاری، نورپردازی، معماری، خطاطی ثلث و کوفی، گره چینی، طراحی و راه‌اندازی سیستم‌های صوتی، حجاری، سنگ‌تراشی، طراحی اسلیمی و... است،ا بعاد این بنا عبارتند از عرض دو هزار میلی‌متر، طول سه هزار و دویست میلی‌متر و ارتفاع دو هزار و هفتصدمیلی متر است که بیش از ۱۲۴ هزار قطعه شامل ۲۴۰ عدد لامپ، سنگ سنندج، سنگ مرمر، کاشی هفت رنگ، نقره خالص، چوب ساج و طلای ۲۴ عیار در آن به کار رفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • خواب عجیب دختر فلسطینی | ببینید
  • کشف پیکر‌ مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱ +فیلم