Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ، متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم 

روز جهانی قدس، روز تبلور ایمان و روز اهتمام و توجه امت اسلام و آزادگان جهان به مظلومیت مردم فلسطین و مسئله قدس شریف است. روزی که حمایت از قدس شریف و همبستگی مؤمنانه مردم با آرمان فلسطین طرح‌ها و نقشه‌های استکبار و اذنابش را برهم می‌زند و تلاش ساز شکاران برای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین را بی‌ثمر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال گرچه راهپیمایی روز جهانی قدس به شکل سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود و با توجه به مسئله شیوع جهانی کرونا مردم ما حسب تصمیم مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل خواهند کرد، اما این روز هیچ‌گاه از یاد و اذهان مسلمانان جهان پاک نخواهد شد و ملت بیدار ما نخواهد گذاشت اهمیت مسئله فلسطین و مظلومیت قدس شریف در سایه بحران جهانی کرونا مغفول واقع شود.

حمایت و صیانت از مسئله قدس و مسجدالاقصی عزیز، مستند به مبانی قرآنی و تفکر دینی است و سکوت در قبال توطئه‌های اسرائیل غفلت از قران و خیانت به مردم مظلوم فلسطین است. مردم انقلابی ایران و همه حامیان قدس شریف در کنار علمای اسلامى و زبدگان و فرزانگان دنیاى اسلام که پرچم‌دار مبارزه با تفکر صهیونیسم و استکبار هستند امسال در اقصی نقاط جهان گوش جان به سخنان راهبردی و حکیمانه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» خواهند سپرد و از تحلیل‌ها و راهبرد‌های عمیق ایشان بهره‌مند خواهند شد.

معامله قرن، طرح الحاق کرانه باختری و همچنین تلاش برای تبدیل قدس به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل، همه خواب‌وخیال‌هایی هستند که صهیونیست‌ها به گور خواهند برد. نابودی اسرائیل و جبهه ظلم و استکبار با مبارزه و جهاد تحقق‌یافتنی است و ملت فلسطین ثابت‌قدم و استوار همچنان در مسیر مقاومت و ایستادگی حرکت می‌کند، و این یعنی پایان اسرائیل نزدیک است و روز محاکمه و مجازات این جانیان ضد بشریت به‌زودی فرا خواهد رسید.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن حمایت از پایداری و استقامت مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌دارد، روز قدس به‌عنوان یک روز بین‌المللی اسلامی متعلق به امت اسلام و آزادیخواهان جهان است و روزی است که امت اسلام در مقابل کلمه باطل می‌ایستند و ظلم و استکبار را به مبارزه فرامی‌خواند. خط سازش و حکام سرسپرده‌ای که تلاش دارند مسئله فلسطین را از اولویت اول جهان اسلام خارج کنند، بدانند فلسطین و قدس شریف مسئله حیاتی واصلی جهان اسلام است و پیروزی بر ظلم و استکبار اسرائیل وعده حقی است که محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جامعه مدرسین حوزه های علمیه ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس قدس شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره با فرا رسیدن اول اردیبهشت ماه روز آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار داشت: دشمنی با حوزه‌های علمیه یک مسئله قدیمی است و بعد از انقلاب هم بیشتر شده است و این نشان از کارآمد بودن و تأثیر حوزه‌های علمیه در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به نقش بی بدیل حوزه‌ها در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: جامع‌ترین اثر حوزه در کلام مقام معظم رهبری آمده است که نقش حوزه را منحصر به فرد می‌داند و آن، فهم و دریافت سبک زندگی اسلامی از متون دینی و تبلیغ آن در جامعه است.

عالمان دینی مرزداران سبک زندگی اسلامی هستند

وی با توجه به روایات لزوم تفقه و فضیلت علوم و معارف اسلامی، تاکید کرد: مردم به خاطر مشغله‌های گوناگون فرصت فهم عمیق از دین را پیدا نمی‌کنند و این حوزه است که با تربیت عالمان دینی که مرزداران اعتقادات و سبک زندگی اسلامی هستند فهم عمیق دینی را در جامعه ترویج می‌کنند و اگر حوزه‌های نبود دین منزوی می‌شد.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر مطالعه تاریخ حوزه از سوی فرهیختگان و جوانان، افزود: با هیچ علمی مانند علوم حوزوی اصیل ستیزه جویی نشده و معمولاً در طول تاریخ علما آماج حملات بدخواهان و طاغوت‌ها بوده‌اند که شرح آن بسیار طولانی است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور آغاز شده است و علاقه‌مندان به تحصیل در این نهاد مقدس می‌توانند با مراجعه به سایت حوزه علمیه خواهران نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای پذیرش و ثبت نام اقدام کنند.

کد خبر 6083975

دیگر خبرها

  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی
  • دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است
  • اگر اسرائیل تصمیم اشتباه دیگری بگیرد، نامی از او باقی نخواهد ماند