Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:08:53 GMT

آیین گرامیداشت روز قدس در پکن برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۶۵۷۲

آیین گرامیداشت روز قدس در پکن برگزار شد

به گزارش ایرنا رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در ابتدای این آیین از روز قدس به عنوان یادگار حضرت امام خمینی (ره) یاد کرد و گفت: در حالی بنیانگذار انقلاب اسلامی پیش از پیروزی انقلاب درباره مظلومیت مردم فلسطین سخن می گفتند که بسیاری آگاهانه خود را به تجاهل و خواب زده بودند.

"عباسعلی وفایی" گفت: آن رهبر الهی به تنویر افکار مردم در این باره پرداخت و ستمگری و غاصبی رژیم نامشروع اسراییل را در بالای منبر فریاد زد تا خروشی از سوی مسلمانان علیه این رژیم نامشروع باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اندیشه دستگیری از مظلوم، ریشه در باورهای اسلامی دارد اظهار کرد امام عزیز با پیروی از بزرگان دین و با حکمتی که خداوند در وجود ایشان نهاده بود دریافت که تمام مشکلات مسلمانان از این فززند نامشروع غرب یعنی اسراییل و شیطان بزرگ یعنی آمریکا است.

او ادامه داد: امروز بر همگان مشخص شده است که فریاد آن روز امام راحل با بینش غیبی همراه بوده است چنانکه در روزگار خود می یابیم که تمام اختلافات مسلمانان، تحقیر و تفرقه افکنی در میان آنان از سوی این رژیم جعلی و نامشروع است.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین بوده است افزود: رهبری فرزانه انقلاب پس از رحلت امام بزرگوار بر شیوه مقتدای خود همواره از فلسطین سخن گفته است هرگاه دیگران خواسته اند موضوع فلسطین ر ابه فراموشی سپارند رهبری فرزانه با آگاهی بخشی؛ اجازه این تفکر را از آنها گرفته است و در میادین گوناگون حامی ملت مظلوم فلسطین بوده است.

وفایی تصریح کرد: ایران عزیز در این روزگار همواره آزادی فلسطین و برچیده شدن بساط رژیم صهیونیستی را با صدای رسا بیان داشته است و این را از آرزوهای دست یافتنی امت مسلمان دانسته است و در این مرام و اندیشه سختی های فراوانی و نابسامانی های گوناگون را به جان خریده است ولی آنگاه که اعتقاد و باور و اندیشه الهی در میان باشد این سختی ها گوارا می گردد.

وی افزود: ملت ایران در روز قدس به فرمان امام راحل یاد و نام فلسطین را زنده نگه داشته است و با این نام گذاری روحی در پویایی و حرکت مردم مظلوم فلسسطین دمیده است تا بتوانند این غصب از سرزمین اسلامی دور کنند سرزمینی که سایه وحی بر آن بوده است و افتخار مسلمان بوده است تا در نتیجه این جوشش های اسلامی این سرزمین را از لوث وجود نامحرمان این دیار آزاد سازند.

او بیان کرد بی شک با تحقق این اندیشه نه تنها مردم مظلوم فلسطین رهایی خواهند یافت بلکه اختلاف و شیطنت از میان امت اسلامی رخت بر خواهد بست و اتحاد مسلمانان بار دیگر در سرزمین های اسلامی جاری خواهد بود و ما به این آرمان سخت باور داریم زیرا که قرآن به ما این نوید ومژده را داده است.

در این نشست مجازی ‌شماری از تحلیلگران و اندیشمندان چینی نیز دیدگاه های خود را در مورد روز قدس مطرح کردند.

برچسب‌ها چین رژیم صهیونیستی روز قدس پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین رژیم صهیونیستی روز قدس چین رژیم صهیونیستی روز قدس روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود

 حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی ضمن تبریک پیروزی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی به ملت شریف ایران و سایر کشور‌های منطقه گفت: در ادامه حمایت‌های مردم ایران اسلامی از مردم مظلوم و مقتدر غزه و همچنین به شکرانه عملیات غرور آفرین وعده صادق، جمعه این هفته ۳۱ فروردین ماه بعد از اقامه نماز جمعه در سراسر استان راهپیمایی حمایتی از اقتدار نیرو‌های مسلح و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این مراسم پس از اقامه نماز جمعه در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود، مسیر راهپیمایی در شهرستان خرم‌آباد از مصلی الغدیر، خیابان انقلاب اسلامی تا مقابل بیمارستان شهدای عشایر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو
  • ادامه فریاد‌های حمایت از مردم مظلوم غزه
  • راهپیمایی نمازگزاران اصفهانی در حمایت از مردم غزه
  • کارشناسی‌ سیاسی: رژیم صهیونیستی درحال دست و پا زدن است
  • برگزاری راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در بندرعباس بعد از نماز جمعه
  • آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق
  • راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود