Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@22:15:52 GMT

آغاز خرید تضمینی گندم در لرستان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۷۲۵۱

آغاز خرید تضمینی گندم در لرستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: خرید تضمینی گندم استان از امروز اول خرداد آغاز شده و تا پاییز ادامه دارد.

حجت بیرانوند افزود: فرآیند خرید به نحوی طراحی شده که کمترین حضور و تجمع ایجاد شود و اجرای پروتکل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در مراکز خرید اجباری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه امسال ۵۰ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان ایجاد شده اظهار داشت: امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۲ هزار و ۵۰۰، دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ و کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان تعیین شده و کار خرید گندم از خرداد ماه آغاز می‌شود.

او ادامه داد: خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ از طریق سامانه الکترونیکی سیفا انجام می‌شود و همچنین کشاورزانی که مشخصات آن‌ها در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شده می‌توانند محصول خود را تضمینی به فروش برسانند بنابراین باید مشخصات خود و سقف محصول قابل تحویل در سامانه پهنه بندی را بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه مغایرت، اقدامات اصلاحی را از طریق مراکز خدمات کشاورزی منطقه سکونت پیگیری نمایند.

او بیان کرد: مراکز خرید حق دریافت هیچگونه وجهی از کشاورزان در زمان تحویل محصول نخواهند داشت و مراتب باید به شماره تلفن ادارات غله شهرستان و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ۲۹۸ هزار و ۲۴۱ تن گندم مازاد کشاورزان استان پارسال به صورت تضمینی خریداری و مجموع ۵۰۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل تاشهریورماه تسویه شده است.

بیرانوند افزود: این میزان از طریق ۴۰ مرکز و در قالب ۶۴ هزار و ۲۶۱ محموله از ۲۷ هزار و ۴۷۲ کشاورز خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب مربوط به ازنا، کوهدشت و دلفان بود.

او  اضافه کرد: نرخ خرید گندم معمولی در سال ۹۸ به ازای هر کیلوگرم یکهزار و ۷۰۰ تومان و گندم دوروم نیز یکهزار و ۷۷۰ تومان بود در حالیکه این قیمت‌ها سال ۹۷ به ترتیب یکهزار و ۳۰۰ و یکهزار و ۳۷۰ تومان بود.

سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان به ترتیب ۴۶ هزار و ۲۵۳ و ۱۸۴ هزار و ۳۰۰ هکتار می‌باشد که برداشت محصول تا پایان مردادماه از این سطح ادامه دارد و میزان برداشت و خرید تضمینی این محصول امسال به ترتیب ۴۲۰ هزار و ۳۲۰ هزار تن پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید گندم خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد

حشمت عزیزان رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه امسال خرید کلزا در استان ایلام قبل از همه استان‌های کشور آغاز شد، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، با بخش خصوص قرارداد منعقد شده و مشکل خاصی در زمینه خرید کلزا وجود ندارد و همچنین بخش اول پرداخت وجه کلزاکاران در استان انجام شده است.

عزیزان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا در سال جاری کیلویی ۳۵۰ هزار ریال است، افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا در سال گذشته به ازای هر کیلو ۳۰۰ هزار ریال و میزان خرید این محصول در استان ۶ هزار تن بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به آغاز برداشت کلزا در استان، تصریح کرد: تا کنون حدود ۱۰ هزار تن کلزا در سطح استان خریداری شده و پیش بینی می‌شود که امسال بیش از ۱۷ هزار تن کلزا در سطح مزارع استان برداشت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد