Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اصل دین اسلام برمبانی محبت به اهل بیت(ع) است گفت: آیت الله بهجت که از مفاخر مراجع بودند ۶۰ سال در قم زندگی کردند و در طول عمر با برکت شان یک بار به نامحرم نگاه نکردند و اخلاق و رفتار ایشان مردم را به خود جلب کرد. ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در برنامه نسیم سحر که در امام زاده جعفر شهید(ع) برگزار شد اظهار‌ داشت: محبت و مهروزی اساس دین اسلام است و رسول خدا(ص) نیز بر این موضوع تاکید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم افزود: ای پیامبر تو را برای رحمت فرستادیم و این رحمت برای عالمین است یعنی همه عالم و زمان ها را در بر می گیرد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در ولایت رسول خدا(ص) ایوان کسری ترک برداشت و این موضوع کنایه از این است که پیامبر(ص) ریشه ظالمان را از بین می برد.

استاد حوزه علمیه قم: اگر از دروغ اجتناب شود بهترین ها برای ما رقم می خورداستاد درس خارج فقه: حاج قاسم سلیمانی از جمله منتظران واقعی بودعضو مجلس خبرگان رهبری: ایستادگی برابر رژیم صهیونیستی وظیفه جامعه اسلامی است

فرحزاد ادامه داد: در طول شبانه روز 17 رکعت نماز می خوانیم که در 10 رکعت با بسم الله الرحمیم الرحیم آغاز می کنیم، نماز به ما رحم و مروت را تاکید می کند.

وی تصریح کرد: شب هفتم شهادت مولا امیرالمومنین(ع) است و دغدغه رسول خدا و اهل بیت(ع) این بوده است که از مظلوم دفاع کنند و امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه فرمودند من شنیده‌ام که سربازان معاویه می‌آیند روستاهای شما را غارت می‌کنند و شنیده‌ام که خلخال از پای دختر یهودی کشیده‌اند و جنایت‌هایی انجام داده‌اند و بدون اینکه شما با آن دشمنان بجنگید، به راحتی غارت کردند و رفتند در این صورت اگر یک مرد مسلمان از تأسف بمیرد حق دارد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: آیت الله بهجت که از مفاخر مراجع هستند 60 سال در قم زندگی کردند و در طول عمر با برکت شان یک بار به نامحرم نگاه نکردند و اخلاق و رفتار ایشان مردم را به خود جلب کرد.

فرحزاد بیان کرد: رسول خدا(ص) فرمودند مغز، جان و اساس اسلام محبت به اهل بیت(ع) است، وهابی ها نماز می خوانند ولی محبت ندارند ولی اگر ذره ای از محبت امام علی(ع) در دلشان باشد هیچ گاه مردم بی گناه را آتش نمی زنند آیت الله سیستانی سفارش کردند داعشی هایی که اسیر می شوند نباید آنها را شکنجه کرد که این نشان دهنده رافت و مروت اسلام است.

مغز و جان دین اسلام برمبانی گذشت و رحمت است

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مغز و جان دین اسلام برمبانی گذشت و رحمت است، گفت: در روایت آمده هر گونه با دیگران رفتار کنی با تو رفتار می شود و اگر گذشت کنی با تو با گذشت رفتار می شود و اگر سخت بگیری به تو سخت می گیرند.

فرحزاد بیان کرد: شخصی بسیار فقیر به سگی که داخل قیر افتاده بود کمک کرد و پس از آن دست به هر چیزی می زد برکت کرد و  وضع مالی بسیار خوبی پیدا کرد، این شخص تاجر به یک حیوان رحم کرد و خداوند این گونه به زندگی اش برکت داد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند به ما کمک کند تا به همه مظلومان و گرفتاران عالم کمک کنیم، شیعیان زیادی در حجاز و قطیف عربستان در زندان هستند و باید همواره حامی همه مظلومان عالم باشیم.

انتهای پیام/452/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاد حوزه علمیه قم دین اسلام اهل بیت ع رسول خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

حجت الاسلام  قاسم علیپور امروز ( پنج شنبه ۳۰ فروردین)  در اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان که در حوزه علمیه صاحب الزمان لنگرود برگزارشد گفت:  جامعه امروز بیش از هر دورانی  نیاز به روحانی دارد. 

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تشکیل شورای فرهنگی تلاش بر این است  تا نیرو‌های مستعد از مدارس شناسایی و جذب شوند.


وی حضور روحانیان در مدارس را ضروری دانست و افزود: تجربه نشان داده استقرار طلاب در مدارس، بین دانش‌آموزان علاوه بر ارتقای معنویات و اخلاقیات آنها موجب تسریع در پیشرفت علمی آنها می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان در ادامه با اشاره به اجرای موفق مصوبات شورای عالی در مدارس علمیه تصریح کرد: برنامه‌های دقیق و مدون در شورای عالی مصوب و ابلاغ شده که اجرا و پیاده‌سازی مناسب آن در حوزه‌ها ضروری است و مدیران نباید در اجرای برنامه‌ها سلیقه‌ای عمل کنند. 

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان از حضور بیش از هزار طلبه برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان را فرصتی برای گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد و افزود: از این توانمندی و ظرفیت عظیم باید در مدارس آموزش و پرورش استفاده کرد تا ضمن پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان، نیرو‌های کیفی جذب شده، و بتوانیم پاسخ‌گوی نیاز روزافزون جامعه به روحانیت باشیم. 

مدیر کل صداوسیمای گیلان هم در این مراسم با اشاره به بهره گیری از طلاب و روحانیان در رسانه ملی گفت: برای نقد فیلم و سریال بصورت گفتگو محور و همچنین در نویسندگی از روحانیان متخصص در این حوزه بهره‌مند خواهیم شد.

تقی ربانی افزود: صدا و سیمای مرکز گیلان آمادگی دارد تا بصورت ویژه برنامه‌هایی با موضوع مهدویت و مبحث انتظار را با طرح و ایده‌ای نو با همکاری حوزه‌های علمیه گیلان تولید کند.


وی همچنین از مسئولان حوزه علمیه گیلان خواست در صورت همکاری با صدا وسیما این مرکز می‌تواند فعالیت‌های حوزه علمیه را در قالب مستند‌هایی ساخته و از رسانه ملی پخش کند.

در پایان مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه گیلان هم نظرات خود را در خصوص ساخت برنامه‌های فاخر فرهنگی و مذهبی بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه