Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناس با اعلام تداوم بارش باران تا دوشنبه آینده و افزایش دما در اکثر مناطق کشور نسبت به وقوع سیلاب‌های ناگهانی در برخی استان‌ها طی امروز هشدار داد. ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از مرکز، جنوب شرق و جنوب کشور بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعه و شنبه آینده در دامنه‌های زاگرس مرکزی، یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر بارش پراکنده باران،گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا یکشنبه آینده روند افزایش دما در اکثر مناطق کشور روی می‌دهد.

سازمان هواشناسی همچنین در هشداری با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی طی امروز نسبت به بالاآمدن سطح آب رودخانه ها، سیلاب ناگهانی در مسیلها و دره ها، رخداد تگرگ و صاعقه  در نیمه شرقی فارس، مناطق دامنه‌ایی در مرکز استان کرمان هشدار داد.

این سازمان با توصیه نسبت به اجتناب از هرگونه تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، خودداری از هرگونه فعالیت کوهنوردی، ممانعت از جابجایی عشایر کوچ رو بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب، روان آب و آب‌گرفتگی معابر عمومی و محافظت از دام ها در مراتع دامپروری تاکید کرده است.

هشدار بارش‌های سیل آسا در 7 استان

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان هواشناسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی؛ از چهارشنبه تا بعدازظهر دوشنبه (۵ تا ۱۷ اردیبهشت‌) وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر به‌ویژه طی صبح تا بعدازظهر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد. به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 6088080 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی / وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات
  • هشدار وقوع سیلاب در مازندران