Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@10:16:09 GMT

بخشش یک اعدامی در ارومیه

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۷۷۹۵

بخشش یک اعدامی در ارومیه

پرونده قتل یکی از شهروندان ارومیه‌ای با پیگیری اعضای شعبه دوم کیفری شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه و جلب رضایت از اولیای دم، پس از گذشت ۲ سال به سازش منجر شد و قاتل از چوبه‌ دار رهایی یافت.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی روز پنج‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در پی وقوع یک فقره قتل عمدی در فروردین سال ۱۳۹۷ در حوزه قضایی ارومیه و دستگیری قاتل توسط مراجع قضایی، رسیدگی به پرونده در شعبه دوم کیفری این شهر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اکبر گروسی ادامه داد: بنا به درخواست اولیای دم، حکم قصاص نفس این فرد صادر و توسط دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفته بود.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌ها و تلاش مضاعف دادگستری و مساعدت‌های شهردار ارومیه، تلاش‌های نمایندگان آستان قدس رضوی و خیّران نیکوکار، رضایت اولیای دم جلب و اولیای دم در روزهای ماه مبارک رمضان در حرکتی خداپسندانه از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

وی اظهار داشت: برخی از قتل‌ها اگرچه قتل عمد بوده و قاتل به قصاص محکوم شده‌ ولی مجرم بدون برنامه‌ریزی قبلی و بر اثر درگیری ناخواسته مرتکب قتل شده‌است و شوراهای حل اختلاف در این زمینه وارد عمل می‌شود.

قصاص از احکام کیفری در اسلام است که قرآن آن را مایه حیات جامعه می‌داند؛ تشریع حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام‌های کور و دور از عدالت و جلوگیری از جرات یافتن جنایتکاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان وضع شده است؛ البته در آموزه های اسلامی توصیه زیادی به عفو و گذشت نیز وجود دارد.
______________

بخشش یک اعدامی در ارومیه/ 2 برادر قبلا اعدام شدند و برادر سوم بخشیده شد

بخشش یک اعدامی پس از ۹ سال در کرمانشاه

بخشش محکوم به اعدامی که 3 بار پای چوبه دار رفت

_________________________

لینک کوتاه: asriran.com/0033ob

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قصاص بخشش ارومیه اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل شهروند شیروانی دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، سرهنگ حسن صالحی  جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیروان از وقوع یک مورد قتل در یکی از محلات حاشیه شهر شیروان خبر داد و گفت: در بررسی‌های میدانی ماموران مشخص شد این قتل با ضربات متعدد چاقو به وقوع پیوسته و با انگیزه اختلافات خانوادگی بود.

دیگر خبرها

  • ۳ زندانی از پای چوبه دار برگشتند
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران
  • سحرگاه بیم و امید ۴محکوم به مرگ پای چوبه دار
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت
  • قاتل شهروند شیروانی دستگیر شد