Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- همزمان با تشدید بحران شیوع کرونا در برزیل و روسیه و شماری دیگر از کشورهای جهان، شمار مبتلایان در سیر صعودی قرار گرفته است. تاریخ انتشار: 10:24 - 01 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۲۷۷۳ خبرگزاری میزان – بیماری «کرونا» تاکنون در سراسر جهان ۵ میلیون و ۹۰ هزار و ۶۴ نفر را مبتلا کرده و مرگ ۳۲۹ هزار و ۷۳۲ نفر را رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون ۲ میلیون و ۲۴ هزار و ۲۳۱ نفر نیز توانسته اند با طی دوره نقاهت، بهبود پیدا کنند.
براساس گزارش‌ها از مجموع ۲ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۱۰۱ مبتلای فعلی بیماری کرونا، وضعیت ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۳۰۲ نفر پایدار است.
اگرچه بیش از ۲۰۰ کشور جهان در حال حاضر با چالش شیوع بیماری کرونا مواجه هستند، اما وضعیت در کشور‌های اروپایی و آمریکایی بحرانی‌تر از سایر مناطق جهان است.
آمار و ارقام مربوط به بحران کرونا در برخی از کشور‌های جهان به این شرح است:
- آمریکا بحران زده‌ترین کشور جهان تاکنون یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۳۹ مورد ابتلا و ۹۴ هزار و ۹۴۱ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است. آمریکا در ساعات گذشته ۳۱۶ مورد جدید ابتلا و ۵ مورد جدید مرگ و میر را گزارش داده است.
- روسیه پهناورترین کشور جهان که در روز‌های اخیر رشد سریع شیوع بیماری را شاهد بوده، اکنون در جایگاه دومین کشور بحران زده جهان و کرونا زده‌ترین کشور قاره اروپا قرار دارد. روسیه تاکنون ۳۰۸ هزار و ۷۰۵ مورد ابتلا و ۲ هزار و ۹۷۲ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
- برزیل کرونازده‌ترین کشور آمریکای لاتین و سومین کشور بحرانی جهان همچنان از داشتن وزیر بهداشت محروم است. رشد سریع شیوع بیماری کرونا در این کشور سبب شد تا شمار مبتلایان در برزیل به رقم ۲۹۳ هزار و ۳۵۷ نفر و مرگ و میر به رقم ۱۸ هزار و ۸۹۴ رسید.
- اسپانیا ماتادور‌ها که در چند روز گذشته شاهد کاهش شمار مرگ و میر روزانه کرونایی بوده اند، اکنون با ۲۷۹ هزار و ۵۲۴ مورد ابتلا و ۲۷ هزار و ۸۸۸ مورد مرگ و میر در جایگاه پنجم کشور‌های کرونا زده قرار دارند.
- انگلیس مرگبارترین کشور قاره سبز تاکنون ۲۴۸ هزار و ۲۹۳ مورد ابتلا و ۳۵ هزار و ۷۰۴ هزار مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
- ایتالیا ایتالیا دومین کشور مرگبار اروپا نیز از ابتلای ۲۲۷ هزار و ۳۶۴ نفر و مرگ ۳۲ هزار و ۳۳۰ نفر خبر می‌دهد.
- فرانسه از فرانسه خبر می‌رسد تاکنون ۱۸۱ هزار و ۵۷۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۸ هزار و ۱۳۲ نفر جان خود را از دست دادند.
- آلمان این کشور موفق در مقابله با کرونا که توانسته آمار مرگ و میر خود را کنترل کند، تاکنون ۱۷۸ هزار و ۵۳۱ مورد ابتلا و ۸ هزار و ۲۷۰ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
- ترکیه «آنکارا» تاکنون ۱۵۲ هزار و ۵۸۷ مورد ابتلا و ۴ هزار و ۲۲۲ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
- هند دومین کشور پرجمعیت جهان که در روز‌های اخیر رشد قابل ملاحظه شمار مبتلایان را شاهد بوده، با ثبت ۱۱۲ هزار و ۴۴۲ مورد ابتلا و ۳ هزار و ۴۳۸ مورد مرگ و میر در جایگاه یازدهم جدول کرونازده‌ها قرار دارد.
- کشور‌های آمریکای لاتین علاوه بر برزیل که بحران شیوع کرونا در آن از مرز هشدار گذشته و در حال رقم زدن فاجعه انسانی است، کشور‌های «پرو»، «مکزیک»، «شیلی»، «اکوادور» و «کلمبیا» در این منطقه هم تجربه مشابهی را از سر می‌گذرانند.
- چین نیز اعلام کرد با ثبت دو مورد جدید ابتلا، آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به رقم ۸۲ هزار و ۹۶۷ نفر رسیده است. ضمن این که ۴ هزار و ۶۳۴ نفر نیز در این کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.  بیشتر بخوانید: شمار مبتلایان از ۵ میلیون نفر فراتر رفت - کانادا این کشور تاکنون ۸۰ هزار و ۱۴۲ مورد ابتلا و ۶ هزار و ۱۴۲ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
- کشور‌های عربی عربستان، کرونا زده‌ترین کشور عربی تاکنون ۶۲ هزار و ۵۴۵ مورد ابتلا و ۳۳۹ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
«قطر» نیز تاکنون ۳۷ هزار و ۹۷ مورد ابتلا و ۱۶ مورد مرگ و میر را اعلام کرده است.
از «امارات» نیز خبر می‌رسد تاکنون ۲۶ هزار و ۴ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۳۳ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.
«کویت» اعلام کرد تاکنون ۱۷ هزار و ۵۶۸ مورد ابتلا و ۱۲۴ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
از «بحرین» خبر می‌رسد تاکنون ۷ هزار و ۸۸۸ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۲ نفر جان خود را از دست داده اند.
- بلژیک این کشور اروپایی نیز خبر می‌دهد که تاکنون ۵۵ هزار و ۹۸۳ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۱۵۰ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
- کشور‌های آسیایی «پاکستان»، با ثبت ۴۸ هزار و ۰۹۱ مورد ابتلا و یک هزار و ۱۷ مورد مرگ و میر به مرز هشدار رسیده است. این کشور در ساعات گذشته ۲ هزار و ۱۹۳ مورد ابتلا و ۳۲ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
«سنگاپور»، کشور آسیایی موفق در مواجهه با بحران کرونا اعلام کرد تاکنون ۲۹ هزار و ۳۶۴ مورد ابتلا و ۲۲ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.   «بنگلادش» نیز تاکنون ۲۶ هزار و ۷۳۸ مورد ابتلا و ۳۸۶ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
«اندونزی» می‌گوید تاکنون ۱۹ هزار و ۱۸۹ شهروند به کرونا مبتلا شده و یک هزار و ۲۴۲ نفر جان خود را از دست دادند.
«ژاپن» همچنان آمار ابتلا و مرگ و میر خود را در کنترل دارد. تاکنون ۱۶ هزار و ۳۸۵ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۷۷۱ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.
«کره جنوبی»، موفق‌ترین کشور در صاف کردن منحنی کرونا تاکنون ۱۱ هزار و ۱۲۲ مورد ابتلا و ۲۶۴ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است. این کشور در ساعات گذشته تنها یک مورد تلفات و ۱۲ مورد جدید بیماری را شناسایی کرده است.
«افغانستان» با ثبت ۸ هزار و ۱۴۵ مورد ابتلا و ۱۸۷ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در میانه تشدید خشونت‌ها در این کشور، در آستانه بحرانی بهداشتی قرار گرفته است.
- کشور‌های آفریقایی «آفریقای جنوبی» با ثبت ۱۸ هزار و ۳ مورد ابتلا و ۳۳۹ مورد مرگ و میر، کرونازده‌ترین کشور آفریقایی لقب گرفته است.
«مصر»، «الجزایر»، «مراکش»، نیجریه» و «غنا» دیگر کشور‌های آفریقایی هستند که به شکل جدی با چالش کرونا مواجه شده اند.
- اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی که از عدم آمادگی برای مقابله با موج دوم احتمالی کرونا خبر داده، نیز ۱۶ هزار و ۶۶۷ مورد ابتلا و ۲۷۹ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا کرونا مبتلا شده مورد ابتلا و ۲ نفر جان خود شمار مبتلایان زده ترین کشور دست دادند مورد جدید تاکنون ۲ ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سقوط بمب‌افکن توپولوف ۲۲ روسیه بعد بازگشت از اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # روسیه ، اوکراین سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • (ویدئو) سقوط بمب‌افکن توپولوف ۲۲ روسیه بعد بازگشت از اوکراین
  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • حواشی دربی اصفهان در روزی که سپاهان از بحران فاصله گرفت +فیلم
  • کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد
  • در حال گفت‌وگو با ایران و اسرائیل برای کاهش تنش هستیم
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد