Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر رحمتیان روز پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰مورد تخلف تغییر کاربری در شهرستان شناسایی و در مجموع حدود ۲ هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان به صورت قانونی تغییر کاربری شد.

وی بافق را شهری با موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی حساس برشمرد و تخریب اراضی زراعی و باغی را تهدیدی برای شهرستان بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحمتیان تاکید کرد: هرگونه تغییر کاربری شامل ایجاد بنا و برداشت شن و ماسه، بنا بر تشخیص جهاد کشاورزی تخلف محسوب می‌شود.

به گفته وی متقاضیان برای تغییر کاربری‌هایی که به منظور ایجاد واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی اعم از دامداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی است با درخواست، می‌توانند مجوز قانونی دریافت و ساخت و ساز کنند.

رئیس جهاد کشاورزی بافق همچنین از ایجاد چهار پهنه و مجتمع خودگردان دامی در شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه می‌توانیم به صورت قرارداد اجاره‌ای، اراضی ملی را به عنوان مجتمع و پهنه به متقاضیان احداث واحد دامپروری واگذار کنیم.

رحمتیان افزود: به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز، سامانه ۱۳۱ یگان حفاظت جهاد کشاورزی آماده جوابگویی به شکایت‌هاست.

وسعت زمین‌های زیرکشت محصولات زراعی و باغی بافق، ۶ هزار و ۲۹۰ هکتار است که توسط ۱۱۷ حلقه چاه عمیق، نیمه عمیق و ۱۲۰ رشته قنات، آبیاری می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تصرف اراضی اراضی کشاورزی بافق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تصرف اراضی اراضی کشاورزی بافق وزارت جهاد کشاورزی تصرف اراضی اراضی کشاورزی بافق تغییر کاربری جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵، رفع تصرف اراضی ملی به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع واقع در منطقه قارنسرا، توسط سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی دودانگه و نیرو‌های شرکت چوب و کاغذ انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان