Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@23:38:32 GMT

تصاویر بازداشت جانشین ابوبکر البغدادی در خاک عراق

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۸۰۴۲

تصاویر بازداشت جانشین ابوبکر البغدادی در خاک عراق

خرداد: دستگاه اطلاعات ملی عراق با انتشار تصاویری اعلام کرده است که علی عبدالناصر قرداش، جانشین البغدادی سرکرده پیشین گروه تروریستی داعش بازداشت شده است.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، طبق گزارش خبرگزاری عراق (واع)، سازمان اطلاعات این کشور روز چهارشنبه از بازداشت عبدالناصر قرداش خبر داد و گفت او نامزد جانشینی ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق داعش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این رابطه خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد، عملیات بازداشت او احتمالا چند روز پیش بین نیروهای عراقی، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و ارتش آمریکا به صورت مشترک انجام شده باشد.
منابع روز ۲۴ آوریل به المیادین اطلاعاتی درباره جانشین سرکرده داعش به نام طه عبدالرحیم عبدالله بکر خویت با کنیه "عبدالله قرداش" و "حجی عبدالله" فاش کردند.
قرداش متولد ۱۹۷۶ در تلعفر در استان نینوا است که بین سال‌های ۲۰۰۴ – ۲۰۰۵ با القاعده بیعت کرد و امور شرعی این تشکیلات در شرق نینوا را به دست گرفت اما توسط ارتش آمریکا بازداشت شد.
او مراتب "شرعی" و اداری را طی کرد و یکی از اعضای شورای مشورتی شد و پیش از رسیدن به پست معاونت نظامی ابوبکر بغدادی با داعش بیعت کرد.
قرداش ریاست کمیته مذاکره کننده در داعش را برعهده داشت و از زمان ابومصعب زرقاوی،‌ سرکرده سابق القاعده با گروهک‌های تروریستی همانند یک رهبر همکاری می‌کرد، حتی هدایت و رهبری درگیری‌های باغوز را خودش به شخصه به عهده داشت.
طبق گزارش خبرگزاری واع، تحقیقات لازم از این تروریست توسط سازمان اطلاعات ملی عراق صورت گرفته است.
طی ژوئن ۲۰۱۴ قرداش مذاکرات داعش و دولت ترکیه در خصوص کارمندان کنسولگری ترکیه در موصل را مدیریت کرد و آنها را از موصل به منطقه‌ای امن منتقل کرد و آنها از آنجا عازم ترکیه شدند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۲۷ اکتبر گذشته ترور بغدادی را در عملیات نظامی در شمال سوریه اعلام کرد.
این در حالی است که شون اودونال، بازرس کل دولتی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شنبه گذشته گزارشی را به فرماندهان نیروهای مسلح در دو مجلس سنا و نمایندگان در کنگره ارائه و در آن فاش کرد، داعش همچنان توانمندی‌های نظامی خطرناک خود برای انجام عملیات تروریستی و حملات مسلحانه در چارچوب "تحرک کوچک شورش" در سوریه و عراق حفظ کرده است.








برچسب ها: ابوبکر البغدادی ، خاک عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: ابوبکر البغدادی خاک عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین

اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا صبح امروز سه شنبه در اعتراض به ورود نیروی پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه و دستگیری دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌های درس خود را تعطیل کردند.

براساس گزارش اس دبلیو آی، با این وجود اساتید و دانشجویان  دانشگاه کلمبیا برای اعتراض به دستگیری دانشجویان  تجمع کرده اند. کاربران توییتر نیز با منتشر کردن تصاویری نوشتند: دانشگاه کلمبیا در نیویورک برای ششمین روز متوالی درهای خود را به دلیل ادامه تحصن دانشجویان کلمبیا که کمپ اعتراضی در وسط محوطه دانشگاه برپا کرده اند، بسته است.

نیروهای پلیس آمریکا شب گذشته نیز به دانشگاه ییل یورش برده و دانشجویان حامی فلسطین را که بطور مسالمت آمیز درحال اعتراض به قتل عام فلسطینیان بودند، بازداشت کردند.

نعمت مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا دیروز (دوشنبه) در ایمیلی به کارکنان دانشگاه و دانشجویان نوشت: دانشگاه کلاس‌های حضوری را لغو کرده و آموزش بطور آنلاین برگزار خواهد شد تا کینه‌ها کاهش یابد و همه ما فرصتی داشته باشیم تا مراحل بعدی را در نظر بگیریم.

روزنامه ییل دیلی نیوز که توسط دانشجویان اداره می شود گزارش داد که پلیس بیش از 45 معترض را دستگیر کرده است اما مقامات دانشگاه ییل به درخواست ها برای اظهار نظر  دراین خصوص پاسخ ندادند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان