Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان افزود: دو ایستگاه سنجش گردوغبار در زاهدان و زابل برای پهناور ترین استان کشور ناکافی است، مگر فقط زابل و زاهدان باد و گردوخاک دارد؟ باید تلاش کرد و ایستگاه های پایش هواشناسی در حوزه های مختلف استان را گسترش داد.

احمدعلی موهبتی در جریان دیدار مدیرکل هواشناسی استان با وی در محل استانداری این استان اظهار داشت: اگر اطلاعات هواشناسی در جریان سیل دی ماه جنوب استان نبود شاید تلفات انسانی زیادی برجای می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حوزه هواشناسی کارهای بی نظیر و بی بدیلی صورت گرفته است، افزود: این اتفاقات به رغم کمبود زیرساخت های هواشناسی روی داده که با توجه به اهمیت نقش این سازمان در حفظ جان و مال مردم باید زیرساخت های مورد نیاز این اداره کل تأمین شود.

استاندار سیسستان و بلوچستان ادامه داد: دو ایستگاه سنجش گردوغبار در زاهدان و زابل برای پهناور ترین استان کشور ناکافی است، مگر فقط زابل و زاهدان باد و گردوخاک دارد؟ باید تلاش کرد و ایستگاه های پایش هواشناسی در حوزه های مختلف استان را گسترش داد.

موهبتی اضافه کرد: ادامه دالان باد سیستان به میرجاوه، روتک، کوهک و تا پایان تر از سراوان کشیده می شود، دالان غربی نیز سراسر نوار غربی استان را تا دلگان، لاشار و بمپور در گیر می کند. از طرفی پهنه گردوغبار خیز سوم استان در نوار ساحلی و شهرستان های کنارک، چابهار و دشتیاری قرار دارد که نوع گردوغبار آن تفاوت زیادی با سایر نقاط استان دارد.

وی با بیان اینکه گردوغبارهای دشتیاری بسیار ریز بوده و اثرات مخاطره آمیز زیادی بر سلامت انسان دارد، افزود: باید هواشناسی شرایط را برای پایش پارامترهای جوی به ویژه گردوغبار در این منطقه فراهم کند.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هواشناسی استان گزارشی از وضعیت موجود و نیازهای سخت افزاری خود آماده کرده و با هماهنگی حوزه مدیریت استانداری و سازمان هواشناسی کشور زمانی را برای دیدار با رئیس سازمان هواشناسی کشور تنظیم کند تا مشکلات زیرساختی هواشناسی استان به صورت مشترک از طریق این سازمان و استانداری حل شود.

موهبتی تصریح کرد: با مساعدت دولت ۵۰ درصد اعتبارات توازن منطقه ای به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است که سعی می کنیم همگام با سازمان هواشناسی، از این اعتبارات برای توسعه هواشناسی استان هزینه کنیم.

وی گفت: شرط برای تخصیص اعتبار، همکاری و تخصیص دو طرفه اعتبار است به این معنی که هر چقدر سازمان هواشناسی کشور برای توسعه زیرساخت های هواشناسی استان هزینه کند، معادل آن استانداری سیستان و بلوچستان پرداخت می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار سیستان و بلوچستان هواشناسي توسعه زیرساخت ها استانی سیاسی سیستان و بلوچستان سازمان هواشناسی هواشناسی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۸۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی

  رضا شریفی در مراسم توسعه و گسترش خانه‌های دین و زندگی در استان، اظهار کرد: مصداق بارز دغدغه مقام معظم رهبری با توجه به نام گذاری امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، همین خانه‌های دین و زندگی است، براین اساس باید برای گسترش و افزایش این مجموعه‌ها تلاش کرد.

وی گفت: خانه‌های دین و زندگی مجموعه‌هایی اثرگذار بوده و در کنار سایر کنشگران اجتماعى و تشکل‌های مردمی و سمن ها، می‌توانند تاثیرگذار باشند، دشمن به دنبال کم رنگ کردن نقش مردم و القای وجود اختلاف فی ما بین دستگاه‌های اجرایی با کف جامعه و فاصله انداختن بین این دو است و متاسفانه برخی از داخل نیز به این موضوع دامن می‌زنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تاکید کرد: ما کم کاری و بدکاری‌ها در برخی از حوزه‌ها را قبول داریم و از این بابت، عذرخواهی می‌کنیم، در تلاش برای جبران آنها هستیم، در حالی برخی از اتفاقات به مثل اتفاقات اخیر در راسک و چابهار به صورت سازمان یافته از سوی سرویس‌های جاسوسی هدفگذاری و اجرایی شد به صورتی که در اتفاقات اخیر فعالیتشان پیوست عاطفی و اجتماعی داشت که این اقدامات برای انتقام جریان هشت مهر یا دختر چابهاری انجام شد و شاید در ظاهر بخشی از مردم مردد شدند؛ اما برادران و خواهران شیعه و سنی و زابلی و بلوچ ما هر دو با نا امن بودن استان مخالفند.

وی افزود: سالی که گذشت، سال پروژه‌های بزرگ و امسال سال افتتاح آنها خواهد بود، هیچ کدام از برادران و خواهران شیعه و سنی و فارس و بلوچ، حاضر به تعطیلی هیچ یک از این ابر پروژه‌ها نیستند، همه ما در یک کشتی قرار داریم و به هیچ عنوان اجازه ایجاد خلل در این طرح‌ها را نمی‌دهیم، خوشنامی و بدنامی استان برای همه ماست، ما قطعا اجاده نمی‌دهیم برخی از گروهک‌ها به اسم دفاع از حقوق اهل سنت و بلوچ استان را نا امن کنند و مسیر آبادانی و توسعه و خوشنامی استان را با قوت ادامه خواهیم داد.

تلاش برای راه اندازی هزار خانه دین و زندگی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از تلاش برای رسیدن آمار خانه‌های دین و زندگی استان به یک‌هزار واحد خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جهانشاهی هم در این مراسم گفت: از پنج سال گذشته تاکنون اجرای طرح خانه‌های دین و زندگی در سیستان و بلوچستان به عنوان یک پایگاه فرهنگی در استان در حال پیگیری و اجرا است و در حال حاضر با همه حمایت‌های صورت گرفته از سوی استانداری و تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهاد‌های مرتبط، قریب به ۳۰۰ خانه دین و زندگی در استان راه اندازی و مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم در راستای گسترش کمی و کیفی فعالیت خانه‌های دین و زندگی، آمار این مجموعه در استان را به یک‌هزار واحد افزایش دهیم، این مجموعه‌ها کاملا مردمی و با توان خود مردم فعالیت می‌کنند.

این مقام مسوول با بیان اینکه محدوده فعالیت خانه‌های دین و زندگی به یک کوچه و خیابان محدود است، افزود: مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اشتغالزایی، فعالیت‌های مذهبی و ... از جمله فعالیت‌های این مجموعه هست.

وی اظهار کرد: برای خانه‌های دین و زندگی سرمایه گذاری ویژه‌ای کردیم که برگزاری یک دوره آموزش برای ۵۰ نفر از دختران برای حلقه داری و شبکه سازی از جمله فعالیت‌های انجام شده در این حوزه در استان است، این مجموعه‌ها نیاز به مخاطب ندارد و خود مردم و فعالان آنها برای خود شبکه مردمی دارند.

جهانشاهی تاکید کرد: خانه‌های دین و زندگی دارای اثرگذاری بسیاری هستند به طوری که در برخی از نقاط فقدان و ضعف‌ها را پر می‌کنند، ما از این مجموعه‌ها با تمام توان حمایت می‌کنیم.

شایان ذکر است تجلیل از پنج مسوول خانه و دین و زندگی استان، رونمایی از کتابچه فعالیت‌ها و پرچم خاص این مجموعه‌ها از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • سیلاب وخسارت ۹۵۰ میلیاردریالی به شبکه توزیع برق سیستان وبلوچستان
  • رسیدگی به بیش از ۱۶۰۰ پرونده تخلفات حمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان
  • سیستان و بلوچستان فراموش شده