Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: میزان زکات فطرۀ مکلّفانی که فقیر نیستند، برای خودشان و اشخاص تحت تکفّل، به ازای هر نفر، تقریباً سه کیلوگرم گندم یا جو یا خرما یا برنج و مانند آن است که باید به مستحق بدهند و اگر پول یکى از این‌ها را هم براساس قیمت رایج محلّ زندگی خود بپردازند کافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زکات فطرۀ کسانی که در شب عید فطر مهمان هستند یا افرادی نظیر کارگران، کارمندان و سربازان که در محلّ کارشان غذاى روزانه به آن‌ها داده می‌شود، بر عهدۀ خودشان می‌باشد.

وی گفت: کسى که نماز عید فطر مى‏خواند، مستحب است زکات فطره را پیش از نماز عید بدهد و اگر نماز عید نمى‏خواند، مى‏تواند ادای فطریه را تا ظهر عید به تأخیر اندازد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: کفّارۀ افطار غیر عمدی روزه، به ازای هر روزه، حدود ۷۵۰ گرم طعام نظیر گندم یا پول آن است و کفّارۀ عمدی افطار روزه، به‌ازای هر روزه، شصت برابر آن می‌باشد.

وی گفت: خرید سایر نیازمندی‌های متعارف فقرا، اعم از خوراکی و غیر خوراکی، با زکات فطره یا با کفّاره و تحویل به آنان جایز است و نیز انتقال مبلغ زکات فطره یا کفّاره به حساب آنان مانعی ندارد و لازم نیست عین پول به آن‌ها پرداخت شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: زکات فطره مراجع تقلید کفاره زکات فطره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام اعلام شده توسط عاملین، رابطین و پایگاه‌های جذب و توزیع فطریه و کفارات در استان بوشهر مردم دیندار بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان فطریه پرداخت کردند.

وی افزود: این آمار نسب به سال گذشته ۱۲ در صد رشد نشان می‌دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: از کل فطریه پرداخت شده ۳۹ میلیارد تومان فطریه عام ،۲ میلیارد تومان فطریه سادات و الباقی کفارات است.

روشن بیان کرد: از کل فطریه پرداختی مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است که نسبت به سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته است و جا دارد از همکاری و اعتماد مردم عزیز تقدیر کنم.

روشن افزود: کل فطریه جذب شده با توجه به نیازسنجی انجام شده در خانواده‌ها در همان روزهای اول و دوم عید فطر به خانواده‌های نیازمند پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در تلاشیم که کفارات را به صورت کارت نان در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهیم.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در پایان گفت: الباقی فطریه توسط مؤسسات، خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری کمیته امداد و شوراهای زکات و پایگاه‌های مقاومت بسیج جذب و به نیازمندان تحویل شده است.

اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین ۷ تا ۱۸ سال

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از اجرای طرح تابستانه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان در سنین ۷ تا ۱۸ سال در استان خبر داد و گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم مقرر شده طرح تابستانه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در سنین ۷ تا ۱۸ ساله از طریق حوزه اشتغال کمیته مداد استان اجرا شود.

روشن در ادامه افزود: بر اساس مأموریتی که رهبری معظم انقلاب در مردادماه ۱۳۹۸ به کمیته امداد محول کردند، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان با رعایت تکریم مسئولیت اصلی ماست.

وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی مددجویان الزمات و زیرساخت‌هایی نیاز دارد که مهمترین آن مهارت آموزی جامعه هدف است.

روشن در ادامه افزود، توانمندسازی خانوارهای مددجو راهبرد اصلی کمیته امداد و مهمترین اولویت این نهاد زمینه سازی برای اشتغالزایی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت و در نتیجه استقلال معیشتی آنان است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ طرح ویژه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان سنین ۷ تا ۱۸ سال برای ۲ هزار نفر با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای برگزار شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای سال جاری نیز سه هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز با همکاری سازمان‌های آموزشی از این آموزش‌ها بهره مند خواهند شد.

کد خبر 6086758

دیگر خبرها

  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • بحث برانگیز: لوگوی باشگاه محبوب شما چند ستاره دارد
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • نشست ستاد زکات استان در دهدشت
  • کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟
  • چین: با هر تحریکی در دریا مقابله خواهیم کرد