Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیروزجا که در رقابت‌های سوپر تورنمنت آنلاین لیندورس ابی دعوت شده در روز دوم برابر قدرت‌های شطرنج جهان تنها به یک پیروزی رسید.

به گزارش ایسنا، روز گذشته (سه‌شنبه) مسابقات سوپر تورنمنت آنلاین لیندورس ابی (LINDORES ABBEY) آغاز شد. این مسابقات که از مجموع رقابت‌های تور یک میلیون دلاری مگنوس کارلسن، قهرمان شطرنج جهان است با حضور چهره‌های شطرنج جهان پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیرضا فیروزجا که با ریتینگ ۲۷۰۳ به این مسابقه دعوت شده در روز اول این مسابقات موفق به کسب پیروزی نشد. روز دوم این مسابقات روز گذشته(چهارشنبه) پیگیری شد که فیروزجا در بازی اول خود مقابل یویانئی چینی قرار گرفت. فیروزجا با اینکه در اواسط بازی وضعیت خوبی نداشت توانست از این شطرنج باز چینی که با ریتنیگ ۲۷۵۲ در این مسابقات حضور دارد یک تساوی بگیرد. علیرضا در دور دوم با مهره سفید موفق شد اولین پیروزی خود را رقم بزند. او در مقابل دودا لهستانی با ریتینگ ۲۷۷۴ به پیروزی رسید.
فیروزجا در دور سوم این رقابت ها در روز دوم با مهره سیاه مقابل شطرنج باز آمریکایی قرار گرفت که وسلی سو شطرنج باز آمریکایی با ریتنیگ ۲۷۴۱ در مقابل علیرضا به تساوی رضایت داد.

فیروزجا در دور چهار و آخرین دور روز دوم این رقابت ها مقابل کاریاکین قرار گرفت. کاریاکین شطرنج باز مطرح روسی است که در کارنامه خود  نایب قهرمانی جهان را دارد. فیروزجا هم در این دور موفق نشد از این حریف قدرتمند امتیازی کسب کند و بازی را واگذار کرد.
با این تفاسیر روز دوم هم برای فیروزجا به خوبی پیگیری نشد و او با یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست از هشت امتیاز ممکن سه امتیاز را کسب کرده و در رده ۱۱ این مسابقات در بین ۱۲ نفر قرار دارد.

مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان هم در روز دوم این رقابت ها متحمل دو شکست شد و صدر را از دست داد. ناکامورا و کاریاکین هرکدام با پنج و نیم امتیاز در رده های اول و دوم قرار دارند. همچنین کارلسن با چهار و نیم امتیاز در رده سوم جای گرفته است.
قوانین مسابقات توسط میزبان این رقابت‌ها یعنی مگنوس کارلسن تغییراتی یافته است. مرحله مقدماتی این مسابقه در سه روز پیگیری می‌شود که بازیکنان در ۱۱ دور با هم به رقابت می‌پردازند. چهار شطرنج بازی که در رده آخر بایستند نمی‌توانند به مرحله بعد صعود کنند. هشت شطرنج باز دیگر که به مرحله بعد صعود کرده‌اند باید برای فینال با یکدیگر به رقابت بپردازند. 

 مجموع جوایز این مسابقات ۱۵۰ هزار دلار در نظر گرفته شده که نفر اول می تواند ۴۵ هزار دلار را برنده شود. هم‌چنین ۲۷ هزار دلار جایزه نفر دوم این رقابت‌ها خواهد بود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شطرنج علیرضا فیروزجا رقابت ها شطرنج جهان روز دوم شطرنج باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان؛ بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر شطرنج در بخش مردان با حضور ۹ تیم از ۶ استان در سالن فدراسیون شطرنج برگزار شد که در پایان تیم قهرمان دنیای فلز گیلان با کسب ۱۱ امتیاز به مقام سوم رسید.
تیم نفت تهران با ۱۶ امتیاز قهرمان شد و تیم پیکار افکار لرستان با ۱۳ امتیاز مقام دوم را به دست آورد.
بازیکنان تیم قهرمان دنیای فلز گیلان در این مسابقات استاد فیده رضا مهدوی، آریا امیدی، رامتین طاووسی راد، سید علیرضا حسینی و رضا صادقی بودند.
مربیگری و سرپرستی تیم را هم مرتضی صادقی بر عهده داشت.

دیگر خبرها

  • مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور
  • خداحافظی بارسا با جام باشگاه‌های جهان 2025
  • گل‌گهر در هوای مطبوع آماده بازگشت به لیگ (عکس)
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ دست رستمی به مدال طلا نرسید
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ دست رستمی به مدال طلا نرسید + فیلم
  • اسماعیلی: کشتی گیران آسیایی در فرنگی پیشرفت زیادی داشتند
  • نوشاد عالمیان مقابل نفر ١٩ جهان شکست خورد
  • کول پالمر و ثبت +۳ گل در دو بازی پیاپی خانگی برای چلسی در لیگ برتر
  • شکست نوشاد عالمیان مقابل نفر ۱۷ رنکینگ جهان در جام‌جهانی
  • پایان تکواندوی صربستان با طلای ناهید کیانی