Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع کرونا در کشور باعث شد بسیاری از جلسات و تجمعات لغو شده و از برگزاری آن‌ها جلوگیری شود، به همین دلیل تعدادی از گفتگوها و گزارش‌های مختلف در امور شرکت‌ها و سازمان‌های کشور به صورت مجازی و از طریق تماس‌های ویدئویی و لایوهای اینستاگرامی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال همین موضوع، در این ایام کرونایی، مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات هر هفته یک برنامه زنده در صفحه اینستاگرامش برگزار کرده و هر یک از این برنامه‌ها را به یکی از استان‌های کشور اختصاص می‌دهد. در این گفتگوها افراد مختلفی چون پرسنل مخابرات، اصحاب خبر و رسانه، مردم عادی و بازنشستگان این شرکت حضور پیدا کرده و نظرات خود را بیان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: پیام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی

نگاهی کلی به وضعیت اینترنتی اصفهان در حوزه مخابرات

در برنامه زنده‌ای که در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰ چهارشنبه شب آغاز و حدود ۲۳ شب به پایان رسید، رئیس مخابرات با اهالی استان بزرگ اصفهان به گفتگو پرداخت و مشکلاتی نیز در این گفتگو بیان شدند که در این گزارش به خلاصه‌ای از آن‌ها خواهیم پرداخت.

در ابتدای برنامه، مجید صدری اولین ارتباط خود را با حیدری زاده، مدیر منطقه مخابرات اصفهان برقرار کرد و او اطلاعاتی را در ارتباط با تعداد تلفن‌های ثابت و سیار و همچنین میزان پورت‌های ADSL و FTTH بیان کرد و صدری نیز خواست تا افزایش واگذاری پورت در زمینه FTTH و VDSL صورت گیرد. او همچنین خبر خوشی را به مناسبت عید فطر به مخابرات اصفهان داد که آن اختصاص ۵۰۰ هزار پورت VDSL برای این استان بود، در حالی که این نوع اینترنت تا کنون به صورت محدود فقط در دو استان تهران و قم راه اندازی شده است. او واگذاری صحیح این اینترنت‌ها را نیازمند تلاش جهادی و شبانه روزی نیروهای مخابرات دانست.

حیدری‌زاده در ادامه صحبت‌هایش از همکاری پرسنل بخش‌های مختلف مخابرات تشکر کرد و گفت: در دوران کرونا بسیار تلاش کردیم که با پشتیبانی از آموزش‌ها و جلسات مجازی در جلوگیری از خروج مردم از خانه‌ها نقش داشته باشیم. او با بیان اینکه مخابرات اصفهان ۳۰۰ هزار کارمند بازنشسته دارد، بخش اعظمی از موفقیت‌های امروز را نیز مرهون تلاش‌های گذشتگان دانست. در انتهای این گفتگو مدیرکل مخابرات با اشاره به ۵۱ تن قربانی کرونا در این شرکت، درگذشت ۴ نفر از آنان را که از پرسنل مخابرات اصفهان بودند تسلیت گفته و برای خانواده‌هایشان آرزوی سلامتی کرد.

بیشتر بخوانید: فعالسازی ۵ میلیون پورت اینترنت به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ بیش از ۸۰ درصد از امکانات مخابرات تولید داخل است

سرانجام حقوق و دورکاری کارمندان مخابرات چه می‌شود؟

در این برنامه زنده، نظرات مردم نیز قابل مشاهده بود که سؤالات و مشکلاتی را مطرح می‌کردند، از مهم‌ترین این موضوعات عدم دریافت حقوق فروردین و اردیبهشت ماه، توسط کارمندان و همچنین ادامه‌دار نبودن دورکاری در این اداره‌ها بود که با ورود سردبیر ماهنامه پیوست، آرش برهمند، بسیاری از این سؤالات از مدیرکل مخابرات پرسیده شد.

برهمند گفتگوی خود را در فضایی خودمانی و طنزگونه آغاز کرده و پس از تشکر از مجید صدری بابت برگزاری برنامه‌ها و گفتگو‌های زنده مجازی، سپس سؤالاتی که مکررا توسط حاضرین در برنامه نوشته می‌شد را بیان کرد. او اولین سؤال خود را در ارتباط با حقوق کارمندان پرسید که پرتکرارترین سؤال این برنامه بود.

صدری در پاسخ به او گفت: از سال ۸۹ که ما تبدیل به بخش خصوصی شده‌ایم، هیچگونه بودجه‌ای از بخش دولتی دریافت نکرده‌ایم و باید خودمان درآمد داشته باشیم تا بتوانیم در بخش‌های مختلف به خصوص نیروی انسانی که مهم‌ترین آن است مصرف کنیم. او اضافه کرد: خانواده مخابرات خانواده بسیار بزرگی است و ما باید ماهانه حقوق ۱۲۰ هزار نفر را بدهیم که ۴۷ هزار نفر از آنان بازنشسته‌های عزیز ما هستند که پرداختی‌هایی در قالب «رفاهیات» به آن‌ها اعطا کرده‌ایم. نیرو‌های انسانی ما را نیرو‌هایی قراردادی و رسمی، کارمندانی از شسکام، خدمات اول، کارگزاران روستایی و پیمانکار‌های محلی تشکیل می‌دهند که این نشان می‌دهد مبلغی که باید پرداخت شود چیزی حدود ۳۵۰ میلیارد تومان ماهانه است.

صدری در ادامه پاسخ به دلیل تأخیر در پرداخت حقوق به کارمندان گفت: در دو ماه گذشته به دلیل کرونا باید بدون قطع تلفن‌ها،  به مشتریان فرصت بیشتری برای پرداخت می‌دادیم، این پرداخت‌ها توسط عده زیادی صورت گرفته و توسط برخی نیز انجام نشده است و ما نمی‎توانیم از این جهت به مشترکین فشار بیاوریم.

سردبیر ماهنامه پیوست در ادامه با بیان اینکه با شیوع کرونا و خانه‌نشین شدن مردم، مصرف اینترنت‌های ثابت و خانگی به شدت افزایش یافت طور دیگری به این موضوع نگاه کرد و نتیجه افزایش مصرف اینترنت را افزایش درآمد مخابرات دانست، صدری اما اظهار داشت این افزایش مصرف مربوط به حدود ۲ ماه پیش بوده و تأثیر آن در چرخه اقتصادی شرکت نیز چند ماهی طول می‌کشد.

رئیس شرکت مخابرات در پایان این موضوع اعلام کرد که حقوق کارمندان از فردا واریز خواهد شد و اول حقوق نیروهای شرکتی و قراردادی را داده و سپس حقوق رسمی‌ها را می‎دهیم.

موضوع دیگری که به عنوان یکی از مشکلات اصلی مطرح شد، بحث دورکاری کارمندان بود که مدیرکل شرکت مخابرات در این‌ رابطه گفت: به مدیران اداره‌ها گفته بودیم با توجه به نیاز و شرایط هر بخش، به نیروهای انسانی اجازه دورکاری دهند، که شاید در برخی بخش‌ها این صلاحدید صورت نگرفته و مدیران اجازه دورکاری نداده یا مدت آن را کاهش داده‌اند. اما ما سعی می‎کنیم از کسانی که حتی با وجود خطرهای احتمالی در محل کار حاضر شده و همچنین کسانی که در شرایط دورکاری به حجم وظایف و فعالیت‌هایشان اضافه شد در آینده تقدیر کنیم.

مودم‌هایی که در اختیار مخابرات قرار می‌گیرند

صدری در ادامه با میر اسماعیلی، تولیدکننده مودم‌های داخلی در شرکت ارگ جدی بم نیز گفتگو و نحوه شروع کار و همکاری با این شرکت تولیدی را بیان کرد. این تولید کننده گفت اخیراً حدود ۵۵ هزار مودم به بخش VDSL داده شده و ما اطمینان داریم که این مودم‌ها با قیمت مناسبی از طریق مخابرات در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

میر اسماعیلی، با بیان اینکه این شرکت از جوان‌هایی فعال در این زمینه تشکیل شده است، دقایق آخر گفتگو را به نشان دادن بخش‌های مختلف کارخانه و فعالیت همکارانش اختصاص داده و از حمایت‌های مخابرات در این زمینه نیز تشکر کرد.

موضوعات دیگری نیز توسط کارکنان مخابرات با مدیرکل این شرکت مطرح شد که در ادامه به صورت خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم. در ارتباط با بازگشت پیمانکارهای محلی گفته شد که گروه‌های نظارتی برای رسیدگی به امور و نحوه فعالیت پیمانکاران در نظر گرفته می‌شود و پیمانکاران باید تمام حقوق کارگزاران را به طور کامل پرداخت کنند، همچنین ۸۰ درصد نیروهای انسانی باید بر سر کار خود بمانند و فقط نیرویی را می‌توان جابه‌جا کرد که کارآمد نباشد.

در ارتباط با عدم اعمال مدارک تحصیلی بالاتر در پرونده‌ها، تساوی خدمات بین نیروهای قراردادی و رسمی و همچنین اختلاف حقوق بین نیروهای شسکام و خدمات اول نیز به کارمندان وعده داد شد که مورد پیگیری و بررسی قرار بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید:  تاکنون ۳۰۰ هزار نفر در تهران برای فعالسازی اینترنت VDSL ثبت‌نام کرده‌اند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت مخابرات کارمندان ادارات بخش خصوصی استخدام نیرو پرداخت حقوق مخابرات اصفهان شرکت مخابرات بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدر جدول طلایی شد

در هفته نهم مرحله نهایی لیگ دسته سوم باشگاه‌های ایران و در ورزشگاه نقش جهان تیم فوتبال سپاهان ب با نتیجه سه بر صفر مقابل مقابل آسمان گلستان به برتری دست یافت. 


در این بازی که شاگردان سعید جهانگیری در هوای ابری و همراه با بارش پراکنده باران برگزار کردند از ابتدا هجومی آغاز کرده و در دقیقه پنج روی ارسال عارف صدری و ضربه سر مرتضی استکی به گل رسیدند؛ در ادامه و در دقایق اضافه شده نیمه اول، این بار روی پاس گل جواد دهقانی و ضربه پای چپ سید علی حسینی به گل دوم دست یافتند.


در نیمه دوم و با تعویض‌های هجومی که در دستور کار قرار گرفت عارف صدری روی توپ ربایی عالی نوید تجلی موفق شد گل سوم را به ثمر برساند و در نهایت این دیدار با همین نتیجه پایان یافت.

در جدول رده بندی تیم سپاهان ب با ۲۰ امتیاز صدر نشین است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • صدر جدول طلایی شد
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • علت مشکل اینترنت در برخی نقاط از زبان مدیر شرکت مخابرات
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • اعلام جرم علیه مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود