Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@11:13:35 GMT

جام جهانی 2022؛ رکود اقتصادی و ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۸۸۶۳

جام جهانی 2022؛ رکود اقتصادی و ویروس کرونا

حسن الذوادی رئیس کمیته برگزار کننده جام جهانی 2022 در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در دوحه از نگرانی های قطر برای مشکلات حاصل از ویروس کرونا برای برگزاری جام جهانی صحبت کرد.

به گزارش" ورزش سه" او در این کنفرانس اعلام کرد که به خاطر شیوع ویروس کرونا بسیاری از هواداران قادر به حضور در قطر و تماشای مسابقات نیستند و در صورت ادامه یافتن شیوع این ویروس می تواند باعث رکود در جام جهانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتظار می رود بسیاری از کشورهای جهان به دلیل ویروس کرونا و محدودیت های حاصل از آن دچار رکود اقتصادی عمیق و جدی شوند. رئیس کمیته برگزاری جام جهانی گفت:" در حال حاضر وضعیت کاملا مشخص نیست اما ما در حال رکورد اقتصادی هستیم. ضمن اینکه همیشه این نگرانی در مورد مسایل اقتصادی جام جهانی و توانایی طرفداران برای پرداخت هزینه سفر و شرکت در رقابت ها وجود داشته است."

 


خیلی از رویدادهای مهم جهانی در این سال به تعویق افتادند از جمله مسابقات جام ملت های اروپا که فعلا به سال 2021 منتقل شده است. قطر با این حال هنوز امیدوار است که شش استادیوم از 8 ورزشگاه این کشور با وجود اختلالات حاصل از کوید-19 تا آخر امسال به پایان برسد. بازی های جام جهانی قرار است در نوامبر و دسامبر 2022 (آبان و آذر )به جای فرم معمول که در ژوئن و ژوئیه(خرداد و تیرماه) بود برگزار شود و این زمان بیشتری را در اختیار قطر میزبان برای آمادگی هرچه بیشتر قرار می دهد.


حسن الذوادی گفت:" من خوشبین هستم که تا سال 2022 جهان بتواند در ین بیماری غلبه کند و جام جهانی یکی از اولین فرصت هایی که خواهد بود که همه ما باردیگر در کنار هم جمع شده و باهم جشن بگیریم."


قطر قول می دهد که جام جهانی برای هواداران مقرون به صرفه خواهد بود اما این کشور بزرگ صادرکننده گار اکنون شرایط اقتصادی اش تحت تاثیر مشکلات اقتصادی بسیاری از کشورها قرار گرفته است. 


الذوادی گفت: " ما همچنان متعهد هستیم که یک جام جهانی مقرون به صرفه را برگزار کنیم."


قطر در سه سال اخیر مجبور شده است که در شرایط تحریم اقتصادی و دیپلماتیمک توسط بحرین، مصر، عربستان و امارات متحده عربی کار آماده سازی را پیش ببرد. حسن الذوادی در این رابطه گفت:" این موضوع تا حدودی یک اتفاق مثبت برای ما بود چون باعث شد ما اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و تمرکزم بیشتر روی نیروها و توان داخلی قطر باشد. این موضوع ما را انعطاف پذیرتر و حتی برای مقابله با کوید-19 آماده تر کرد."

 

جام جهانی 2022 قطر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: جام جهانی 2022 قطر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)

بزرگترین ورزشکاران جهان چقدر درآمد دارند؟ و درآمد ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی در مقایسه با هم چگونه است؟ در اینفوگرافی زیر طبق محاسبات فوربس، ورزشکارانی را که بیشترین درآمد را در رشته های ورزشی مختلف داشتند، به تصویر کشیده شده است.

به گزارش روزیاتو، درآمدهای گزارش شده در پردرآمدترین ورزشکاران جهان از مه ۲۰۲۲ تا مه ۲۰۲۳ را پوشش می دهد. درآمدها شامل درآمدهای درون زمینی (حقوق، پاداش، جایزه) و خارج از میدان (تبلیغات و …) است.

پردرآمدترین ورزشکار جهان کیست؟

کریستیانو رونالدو با درآمد ۱۳۶ میلیون دلاری بین مه ۲۰۲۲ و مه ۲۰۲۳، پردرآمدترین ورزشکار جهان بود. انتقال او به باشگاه النصر عربستان سعودی رکورد بزرگترین قرارداد در این ورزش را در آن زمان ثبت کرد.

در اینجا نحوه مقایسه او با پردرآمدترین ورزشکاران دیگر جهان آمده است.

توجه: ارقام گرد شده اند.

لبرون جیمز، فوق ستاره لس آنجلس لیکرز، بیشترین درآمد را در بسکتبال کسب کرد (کمتر از ۱۲۰ میلیون دلار)، که تقریباً دو برابر بیشتر از لوئیس همیلتون، پردرآمدترین راننده فرمول ۱ است که در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ حدود ۶۵ میلیون دلار به خانه برد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که چگونه درآمد خارج از زمین می تواند به طور قابل توجهی به درآمد کل برخی از ورزشکاران کمک کند.

توجه: ارقام گرد شده اند.

این اختلاف بیشتر در مورد راجر فدرر که در سال ۲۰۲۲ پس از آخرین بازی در لیور کاپ بازنشسته شد، مشهود است. با این حال، معاملات گسترده او با یونیکلو، رولکس و مرسدس بنز و همچنین سهام او در شرکت On، همچنان او را در صدر این لیست ها نگه می دارد.

همراه با رونالدو و جیمز، این سه ورزشکار سلبریتی رشته ورزشی خود در نظر گرفته می شوند و بدون شک به آنها کمک می کند تا قراردادهای پرسود و معاملات تجاری را تضمین کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد