Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@09:16:13 GMT

محکومیت 14 میلیاردی قاچاقچیان در گنبدکاووس

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۹۱۱۵

محکومیت 14 میلیاردی قاچاقچیان در گنبدکاووس

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به تشکیل 288 فقره پرونده قاچاق کالا در این شهرستان در سال گذشته، گفت: قاچاقچیان این پرونده‌ها به حدود 14 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس،  محمودرضا دنکوب امروز در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به نامگذاری سال جای به نام جهش تولید، اظهار کرد: این نامگذاری عملا کار دستگاه‌های نظارتی را مضاعف کرده و همه ما را برای تحقق آن بیش از گذشته مسوول و پاسخگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سازمان تعزیزات حکومتی در راستای اهداف سازمانی خود اهداف و عملکرد جدیدی را تعریف کرده است، افزود: در این راستا توجه ویژه به حمایت از تولید داخلی و برخورد جدی با قاچاق کالا از مهم‌ترین رویکردهای غیرقابل چشم پوشی ماست.

رئیس اداره تعزیزات حکومتی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه بر اساس ماده 41 قانون مبارزه با قاچاق کالا، ضابطان قضایی موظف هستند ظرف 48 ساعت پس از کشف کالای قاچاق برای بررسی، انطباق با ضمائم و مدارک ارائه شده از سوی مالک به دادگستری یا اداره تعزیرات و نهایتا بلافاصله به مرکز تجمیع و فروش املاک تملیکی منتقل شوند.

دنکوب با اشاره به اینکه به دلیل کمبود فضای فیزیکی، گستردگی حوزه جغرافیایی شرق استان به ویژه از گمرک مرز تا مراکز شهرستان‌ها و فقدان وسائل نقلیه کافی و مناسب برای حمل برخی از کالاها عملا مشکلاتی برای ضابطان قضایی در تحویل به موقع کالا رخ می دهد، خاطرنشان کرد: نیازمند یک مکان نگهداری کالا به صورت موقت در سطح شهرستان گنبدکاووس و شرق استان گلستان هستیم.

وی با تقدیر از همکاری و انجام وظیفه پرسنل انتظامی و هنگ مرزی اترک گنبدکاووس، تصریح کرد: در سال 1398 بالغ بر 288 فقره پرونده وارد اداره تعزیرات حکومتی شد که میزان محکومیت متخلفان بالغ بر 13 میلیارد و 900 میلیون ریال بوده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه عمده پرونده‌ها مربوط به حمل و نگهداری غیرقانونی کالاهایی همچون نفت و فرآورده‌های نفتی، انواع دارو، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، موتورسیکلت‌های سنگین، دتسگاه ماینر، گوشی، سیگار و تنباکو بوده است، گفت: در دو ماهه اخیر در سال 1399 نیز 37 فقره پرونده به تعزیرات وارد شده است که 27 فقره به صدور حکم منجر شده و 10 پرونده نیز در حال بررسی است.

دنکوب عمده تخلفات و قاچاق در این دو ماهه را نیز حمل و نگهداری کالاهایی همچون قارچ ترافل، گوشی، کولر و اسپلیت، چوب و فرآورده های نفتی عنوان کرد و افزود: میزان محکومیت و جزای نقدی متخلفان در این پرونده ها نیز بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/83014

منبع: فارس

کلیدواژه: قاچاق کالا قاچاقچیان استان گلستان محکومیت شهرستان گنبدکاووس اداره تعزیرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول جریمه ۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه

قهرمان شاهی، مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه گفت : پرونده نگهداری ۲ هزار تلفن همراه قاچاق در منزل شخصی، در شعبه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان پاوه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی لازم و مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه، پس از انجام مراحل قانونی جریمه صادره از متهم وصول شد.

شاهی گفت: مأموران نیروی انتظامی تخلف را کشف و گزارش را به تعزیرات حکومتی ارسال کردند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • وصول جریمه ۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد
  • جریمه ۱۲۷ میلیاردریالی برای قاچاقچی کالا در لرستان
  • جریمه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه در پاوه