Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:32:39 GMT

مزار شهدای مهاباد غباروبی و گلباران شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۹۴۰۴

مزار شهدای مهاباد غباروبی و گلباران شد

در این آیین معنوی که به خاطر شیوع بیماری کرونا به صورت ویژه برگزار شد، فرماندار، امام جمعه، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، جمعی از مسوولان، بسیجیان و خانواده‌های معظم شاهد و اقشار مختلف مردم مهاباد حضور داشتند.



حاضران در این مراسم باشکوه با حضور در سر مزار شهدا با غبارروبی و گلباران مزار آنها ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گلکون کفن این شهرستان ادای احترام کرده و یاد و خاطره شان را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

حاضران در این آیین پس از قرائت فاتحه با نثار گل، از مقام شامخ شهیدان این شهرستان تجلیل کردند.

به گزارش ایرنا فتح خرمشهر به عنوان یک حادثه تاریخی و سرنوشت‌ساز پایان‌بخش دوره اول جنگ است که با تجاوز عراق به ایران در تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ آغاز شد و با آزادسازی مناطق اشغالی به پایان رسید.

طی عملیات بیت‌المقدس، پنج هزار و ۳۸ کیلومترمربع از خاک وطنمان از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز - خرمشهر آزاد و علاوه بر این شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس توپخانه دشمن خارج و همچنین ۱۸۰ کیلومتر از خط مرزی نیز تامین امنیت شد.

حدود ۱۹ هزار نفر از نیروی دشمن در عملیات بیت المقدس به اسارت رزمندگان در آمدند و بالغ بر ۱۶ هزار تن نیز کشته و زخمی شدند.

۶۱ فروند هواپیمای جنگی، یک فروند بالگرد، ۱۵۰ دستگاه تانک و نفربر، ۳۰ قبضه توپ، ۲۰۰ دستگاه خودروی زرهی سبک و سنگین در این عملیات منهدم و ۱۵۰ تانک، ۳۰ قبضه توپ و ۳۰۰ دستگاه خودرو زرهی سبک و سنگین به غنمیت گرفته شد.

در این عملیات لشکر ۳ زرهی و لشکرهای ۱۱ و ۱۵ پیاده عراق به میزان ۸۰ درصد، لشکرهای ۹ و ۱۰ زرهی به اندازه ۵۰ درصد، لشکر ۷ پیاده ۴۰ درصد، لشکر ۵ مکانیزه و لشکرهای ۶ و ۱۲ زرهی به میزان ۲ درصد، تیپ های ۹، ۱۰ و ۲۰ گارد مرزی ۱۰۰ درصد، تیپ ۱۰۹ پیاده ۶۰ درصد، تیپ های ۶۰۱، ۶۰۲، ۴۱۶، ۴۱۹ پیاده عراق ۵۰ درصد و تیپ های ۳۱، ۳۲ و ۳۳ نیروهای مخصوص به میزان بسیار زیادی منهدم شدند.

شهرستان مهاباد بیش از ۷۵۶ نفر شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

برچسب‌ها مهاباد جنگ تحمیلی شهدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد جنگ تحمیلی شهدا مهاباد جنگ تحمیلی شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس: لباس تیره نپوشید!

 به گزارش تابناک، ایرنا نوشت: سرهنگ فیروز کشیر دوشنبه شب در گفت و گویی اظهار کرد: در تصادفات منجر به مرگ شبانه شهر تهران و از نظر نوع کاربری حدود ۳۷ درصد از عابرین پیاده، حدود ۱۷ درصد تخلفات خودروها و نیز ۴۶ درصد مربوط به موتورسیکلت سواران است.

وی افزود: متاسفانه برخی از عابرین پیاده شب هنگام لباس‌های تیره می پوشند که ممکن است رانندگان با توجه به تاریکی هوا آنها را نبینند و حوادث تلخ و جبران ناپذیری را رقم بزنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: در رصدها مشخص گردید که بیشترین تصادفات منجر به مرگ شهر تهران به بزرگراه آزادگان باز می‌گردد و بعد از آن این آمار مربوط به بزرگراه امام علی (ع) و سپس مربوط به بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید بابایی و بزرگراه شهید زین الدین است.

سرهنگ کشیر ادامه داد: معابری که اعلام شد جزو معابر خطرناک تهران به ویژه در شب هنگام بوده و پلیس بارها اطلاع رسانی های لازم را در خصوص تردد ایمن و با احتیاط رانندگان در این معابر داشته است.

وی گفت: بزرگراه آزادگان یک بزرگراه شریانی و حساس است که از انتهای آزادراه تهران شمال در انتهای شمال غربی شهر و به سمت غرب تهران و از جنوب و جنوب غربی و جنوب شرقی تا سه راه افسریه ادامه دار است.

سرهنگ کشیر تاکید کرد: رانندگانی که در این مسیرها و مخصوصا معابر بزرگراهی تردد می کنند باید با دقت و مهارت بیشتری تردد داشته و حواس شان به عابرین پیاده و موتورسواران باشند و سرعت مطمئنه را مد نظر داشته و از خوردن و آشامیدن و انجام هرگونه حرکاتی که باعث حواس پرتی آنان می شود جدا پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • صعود پاری‌سن‌ژرمن با گلباران بارسلونا/ شب رویایی دورتموند مقابل اتلتیکو
  • عطرافشانی گلزار شهدای سنندج در آستانه روز ارتش
  • آیین غبارروبی مزار شهدای زنجان به مناسبت روز ارتش
  • تجدید میثاق نیروهای مسلح زنجان با شهدا + فیلم
  • غبار روبی مزار شهدای کرمانشاه
  • هشدار پلیس: لباس تیره نپوشید!
  • اجتماع کرمانی‌ها در جوار مزار سیدالشهدای جبهه مقاومت در حمایت از عملیات وعده صادق
  • رژه خودرویی مردم رشت در حمایت از اقدام نظامی کشورمان علیه رژیم صهیونیستی
  • حال و هوای مزار شهید زاهدی پس از ‌موشک‌باران اسرائیل
  • حال و هوای مزار شهید زاهدی پس از ‌‌موشک‌باران اسرائیل + فیلم