Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری هکر سایبری که با تبلیغ برنامه جعلی همدم یاب و دیگر عناوین مشابه، 2 هزار و 300 اطلاعات حساب بانکی را سرقت کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردی که از طریق هک و انجام  تبلیغ برنامه جعلی همدم‌یاب اقدام به کلاهبرداری از 2 هزار و 300 نفر کرده بود، در اقدام به موقع پلیس فتا شناسایی و بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: داستان از آنجا آغاز شد که در روزهای گذشته فردی با مراجعه به پلیس فتا مدعی برداشت غیرمجاز مبلغ 7 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش شد و با توجه به طرح این موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان داشت: با تحقیقات بیشتر مشخص شد فرد شاکی مدتی قبل از طریق یک کانال تلگرامی برنامه‌ای تحت عنوان همدم یاب را نصب کرده و برای فعال سازی این برنامه در قبال پرداخت مبلغی ناچیز به یک درگاه بانکی هدایت می‌شود که احتمال می‌رود این برداشت از حساب از همین طریق صورت گرفته باشد.

مفخمی گفت: با بررسی بیشتر پلیس دریافت فرد هکر با استفاده از این اطلاعات حساب موفق به برداشت از حساب بانکی او شده است که در ادامه با جمع‌آوری اطلاعات و مدارکی دیگر از کلاهبرداری‌های انجام شده  این هکر سایبری در شهرستان ساوه شناسایی و دستگیر و‌ در بازجویی‌های انجام شده به سرقت 2 هزار و 300 اطلاعات حساب بانکی در سطح کشور با تبلیغ برنامه جعلی همدم یاب و دیگر موارد مشابه اعتراف کرد.

به گفته وی فرد مجرم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگیری حساب بانکی هکر استان مرکزی حساب بانکی همدم یاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام نظامی وعده صادق ایران علیه اسراییل یک دفاع مشروع بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی امروز نماز جمعه ساوه با اشاره به عملیات قهرمانانه و غیورانه وعده صادق اظهار کرد: اقدامی که پاسداران قهرمان و ارتشیان دلاور و نیروهای انقلابی انجام دادند به تعبیر علامه جوادی آملی فتح قریب و فتح مبین بود تا دشمن بداند نظام جمهوری اسلامی قدرتمند است و می‌توان این دو فتح را ذات اقدس احدیت در سوره فتح مطرح کرد.

امام جمعه ساوه افزود: این فتح، یک سکه با ۲ روی نورانی بود که یک طرف سکه، قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و از سوی دیگر سکه، نواختن سیلی کمر شکن به رژیم صهیونیستی بود که این دو هدف در این عملیات به نحو احسن محقق شد.

حجت الاسلام رحیمی تاکید کرد: اقتدار یک کشور به‌معنای استفاده عقلانی از قدرت بازدارنده خود است در غیر این صورت، آن اقتدار تبدیل به زور و قدرت عریان می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت عملیات نظامی جمهوری اسلامی با جنگ‌طلبی وحشیانه رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل خبیث با منطق زور و قدرت عریان کنسولگری ایران را مورد هدف قرار داد و به زعم خودش تنی چند از فرماندهان مؤثر جبهه مقاومت را به شهادت رساند.

قدرت پوشالی اسرائیل شکسته شد

حجت الاسلام رحیمی گفت: این اقدام، اقتدار پوشالی اسرائیل را در معرض ضربه تاریخی ایران قرار داد و این روزها محافل فکری، سیاسی و نظامی اسرائیل از شدت سردرگمی در مرز جنون قرار گرفته‌اند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: شکست، بهترین واژه در توصیف وضعیت این رژیم سفاک است و روزنامه‌های اسرائیل به این واقعیت با صراحتاً اعتراف کرده‌اند حتی اگر اسرائیل پاسخی به عملیات وعده صادق دهد، چیزی عوض نمی‌شود بلکه تنها سرعت سقوط خود را بیشتر می‌کند چرا که توان بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی بر آنها ثابت شده است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه بازدارندگی ایران با این سیلی تاریخی تثبیت شد، افزود: از این پس، هر اقدامی به اقتدار نظام می‌افزاید و از قدرت رژیم می‌کاهد و باید اذعان کرد که اقدام ایران «پاسخ» و نه «حمله» بوده و بر اساس اصل «دفاع مشروع» مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل موجه است.

وی گفت: ایران تنها اهداف نظامی را هدف گرفته و برخلاف اسرائیل هیچ منزل مسکونی غیرنظامی، بیمارستان، مدرسه، کنیسه، نانوایی، مخزن آب، روزنامه‌نگار، آمبولانس یا مهد کودک را هدف قرار نداده است.

امام جمعه ساوه افزود: این اقدام نظامی را به مثابه یک سیلی به حامیان اسرائیل می‌دانیم تا از خواب بیدار شده و در جهت برقراری «آتش‌بس» به اسرائیل فشار بیاورند و از تداوم این نسل‌کشی بی سابقه در غزه در اجرای دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری تلاش کنند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه یک شجره طیبه ای است که با خون شهدا آبیاری شده و مجموعه‌ای است که وجودش امروز برای کشور و ملت ایران و همه هدف‌های والایی که این ملت برای خودش ترسیم کرده است.

سپاه در عرصه اقتصادی، سازندگی و فناوری علمی دفاعی حرف اول را می‌زند

امام جمعه ساوه گفت: این نهاد مقدس در ۴۵ سال گذشته همواره منشأ خدمات و برکات فراوان بوده و در عرصه اقتصادی و سازندگی و نظامی و امنیتی و فناوری‌های علمی و دفاعی حرف اول را می‌زند.

امام جمعه ساوه ادامه داد: سپاه پاسداران و مردمی بودن آن از جمله عوامل اصلی تحمیل این ناکامی‌ها به آنها بوده است و امروزه چهار عامل مهم معنویت، بصیرت، ولایت مداری و زمان شناسی و وظیفه شناسی رمز موفقیت سپاه است از این رو دشمن، همواره یک طرف نوک پیکان مسمومش به طرف سپاه و نهادهای انقلابی و ارزشی است.

کد خبر 6082463

دیگر خبرها

  • اقدام نظامی وعده صادق ایران علیه اسراییل یک دفاع مشروع بود
  • ۲۴ مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال
  • دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان
  • کاهش کلاهبرداری و ارتقای امنیت با اجرای طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • دستگیری زنی که با موتور موادفروشی می‌کرد
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • عامل تیراندازی در ساوه دستگیر شد
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه
  • ۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی