Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:48:50 GMT

کاهش سطح زیر کشت گوجه‌ فرنگی در شیروان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۹۸۱۰

کاهش سطح زیر کشت گوجه‌ فرنگی در شیروان

مهران حیاتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان سطح کشت امسال گوجه فرنگی را ۳۰۰ هکتار دانست و گفت: کشاورزان امسال انگیزه ای چندانی برای کشت نداشتند.

حیاتی  افزود: کشاورزان برای تولید محصول با کیفیت‌تر از بذر اصلاح شده و هیبرید و تغذیه گیاهی استفاده کرده و مبارزه به موقع با بیماری‌ها و آفات و علف های هرز  را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: زمان برداشت این محصول از اراضی شهرستان، اواسط مردادماه است که میانگین تولید در هر هکتار ۶۰ تن است و هر هکتار نیاز به نیم کیلو بذر دارد که کل بذر توزیع شده در این شهرستان، ۱۵۰ کیلوگرم بوده است.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

برچسب‌ها گوجه فرنگی اراضی کشاورزی خراسان شمالی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوجه فرنگی اراضی کشاورزی خراسان شمالی شیروان گوجه فرنگی اراضی کشاورزی خراسان شمالی شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر افزایش مشارکت مردم خوزستان در جهت ارتقاء تولیدات کشاورزی استان، اظهار کرد: امید است با شیوه‌های نوین و تشکل‌های جدید، مردم در راستای دستیابی به اهداف موردنظر بخش کشاورزی کمک شایانی داشته باشند.

مجید نبی‌پور با بیان اینکه استان خوزستان علاوه بر نفت و گاز در بخش کشاورزی از پتانسیل‌های فراوانی برخوردار است، افزود: خوزستان ۶.۴ میلیون هکتار وسعت دارد و دارای تالاب‌های متعدد از جمله تالاب شادگان با ۵۶۰ هزار هکتار و تالاب هورالعظیم با ۱۲۰ هزار هکتار است.

وی با اشاره به وجود ۱.۳ میلیون هکتار اراضی بیابانی و شن‌زار در خوزستان بیان کرد: این استان ۳۰۰ هزار هکتار شن‌زار، ۲ میلیون هکتار مرتع و یک میلیون هکتار جنگل دارد.

نبی پور عنوان کرد: حدود یک میلیون هکتار از اراضی خوزستان سال گذشته به کشت محصولات اختصاص یافت و برای کشت تابستانه نیز الگوی کشت برای حدود ۳۰۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۲۸ میلیارد متر مکعب آب پشت سد‌های خوزستان وجود دارد که می‌توان از این پتانسیل در کشاورزی استفاده کرد.

نبی‌پور بر لزوم مدیریت زمین، زمان، آب، بکارگیری تحقیقات، افزایش بهره‌وری و توسعه صادرات تاکید کرد و افزود: مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی استان بسیار مطلوب است و امیدواریم بتوانیم به درستی از این تشکل‌ها و نیروی مردمی در تولید استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق شعار سال، ادامه داد: برای استفاده بهینه از نیرو‌ها زراعت و کشت یک میلیون هکتار در نظر گرفته شده و توسعه کشت سویا، نخیلات، گیاهان دارویی، تکمیل گلخانه‌های نیمه‌تمام، تکمیل صنایع تکمیلی و توسعه باغات در اراضی کشاورزی، لایروبی انهار در حوزه آب و خاک، توسعه آبیاری تحت فشار و تسطیح اراضی مدنظر است.

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا