Web Analytics Made Easy - Statcounter

دعای بیست‌وهفتمین روز از ماه مبارک رمضان را به‌‌همراه توضیح آن بخوانیم. ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ادعیه روزانه این ماه شریف بسیار جای دقت و تفکر دارد. این دعاهای روزانه که در محافل مذهبی خوانده می‎شود توسط ابن‌عباس از حضرت پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل شده است و علمای بزرگ اسلام آنها را در کتاب خود ثبت و ضبط کرده‎اند و ما این ادعیه را از کتاب «‏اقبال الأعمال» سیدبن طاووس عالم بزرگ شیعه نقل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب‏ مانند سایر کتاب‌هاى سید از اعتبار و ارزشی ویژه ‌بین علماى شیعه برخوردار است تا جایی که مرحوم شیخ عباس قمی در «مفاتیح الجنان» بسیار از ادعیه این کتاب استفاده کرده است.

اینک به‌‌مناسبت فرا رسیدن بیست‌وهفتمین روز ماه مبارک رمضان، دعای این روز به‌همراه توضیحی دربارۀ آن منتشر شده است:

اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الى الیُسْرِ و اقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.
خدایا مرا در این روز فضیلت شب قدر را روزی‌ام کن و در آن کارهاى مرا از سختى به آسانى بگردان و بپذیر عذرهایم و گناه و بار گران را از گُرده‌ام بریز؛ اى مهربان به بندگان شایسته خویش.

حجت‌الاسلام حسن شریعت‌زاده کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با تسنیم به بیان نکاتی دربارۀ دعای امروز ماه رمضان پرداخت و گفت: در بعضی روایات نبی اکرم صلی الله علیه و آله آمده است که روز قدر و شب قدر شاید روز بیست و هفتم باشد. به گفتۀ قرآن در لیلةالقدر قرآن بر قلب انسان کامل نازل می‌شود و انسان کامل یک نفر است.

بنابراین دیشب و امروز در حقیقت متعلق است به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف که همان انسان کامل باشد، خدایا تو خودت در قرآن و وعده دادی که بعد از دوران سختی دوران آسانی بر انسان می‌رسد امروز دعایم را مستجاب کن و امور زندگانی‌ام را از سختی به آسانی تبدیل کن. خدایا به من توفیق بده از آخرین شب‌ها و ساعت‌های این ماه با برکت استفاده کنم زیرا پیامبر می‌فرمود: علی جان! از این فرصت‌های عمر استفاده کن.

امیرالمومنین علیه‌السلام می‌فرماید: از رسول خدا پرسیدم که در شب قدر چه چیزی را از خدا بخواهم، حضرت فرمود: علی جان! از خدا عافیت درخواست کن. 

قرآن می‌فرماید هر کسی از ذکر الهی روی برگرداند زندگی او دچار دگرگونی و سختی می‌شود، شاید مفهوم این سختی، سختی معاش دنیایی نباشد بلکه همین که انسان از مناجات با حق دور شده همین معیشت سخت است خدایا عذرم را بپذیر یا محسن یا مجمل.

امروز عرضه می‌دارد خدایا! عذر مرا در قصور خدمت به بنده‌ات بپذیر و گناهم را نادیده بگیر ای کسی که به بندگانت مهربانی. مرا جز بندگان صالح یعنی اهل صلاح و خیر و نیکی قرار بده و در این ساعات آخر ماه مبارک رمضان مرا موفق به استفاده حداکثری از این لحظات بگردان، ای کسی که تمام توفیق در دستان تو است، ای مهربان عالم.

3 استفتاء جدید رهبر انقلاب دربارۀ زکات فطره/ آیا می‌توان "زکات فطره" را برای فقیر کارت به کارت کرد؟عالی: ادعیه ائمه سطح نیاز افراد را آسمانی می‌کنند/ حاجات ما باید رنگ الهی داشته باشد"رزمایش مواسات" برترین کار برای تقرّب به خدا

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ماه مبارک رمضان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت‌نام برای شرکت در بیست و چهارمین طرح دوره تخصصی حفظ تخصص قرآن که از سوی مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل‌البیت (ع) در حال برگزاری است.

این دوره به صورت یکساله و دوساله به همراه آموزش تجوید و مفاهیم قرآن به دو شکل حضوری و غیرحضوری برگزار شده و علاقه‌مندان به منظور دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند با شماره تلفن ۷۷۸۸۲۹۶۵ تماس گرفته یا به شماره ۰۹۱۲۷۲۳۴۶۳۶ پیامک ارسال کنند.

پس انجام ثبت‌نام، مصاحبه از متقاضیان همزمان با آغاز تیرماه با حفظ اجزای اعلام شده در آئین‌نامه رسمی این دوره به صورت سراسری در شعب تخصصی استان‌ها صورت گرفته و منتخبان نوجوان دختر و پسر با هم به رقابت خواهند پرداخت.

مرکز تخصصی بانوان تهران، مؤسسه جامعة‌القرآن در تهرانپارس، جنب متروی شهید باقری واقع شده است.

کد خبر 6085511 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند